Uzvari kāri pēc saldumiem

Uzvari kāri pēc saldumiem
Foto: Shelly Munkberg / cc

Atsakoties no saldumiem, vari nedēļā vienkārši zaudēt 0,5-1 kilogramu. Liekas vienkārši? Viss ir atkarīgs no domāšanas, jo mūsu ķermenis mīl saldumus, kas ir nopietns aptaukošanās iemesls Latvijā.

Lai nokristos svarā, nepietiek tikai ar atturīgāku ēšanu un kustēšanos. Svarīgi ir saprast, kā ēšanas paražas ietekmē smadzenes un to reaģēšanu uz ēdienu, vēstī expressen.se.

Saldumu ēšana izraisa bada sajūtu, jo cukura līmenis asinīs stipri pieaug, lai pēc tam strauji kristos. Tas cukurs, ko ķermenis neizlieto, tiek saglabāts kā tauki. Tātad, ja vēlies samazināt savu jostas apkārtmēru, pirmās 6-12 nedēļas izvairies no ātrajiem ogļhidrātiem, piemēram, cukura un miltiem. Dzer pietiekami daudz ūdens un ēd taukiem un olbaltumvielām bagātāku ēdienu, tā atgūsies bada un pilna vēdera sajūtas hormons.

Saldumu vajadzība pazūd pēc dažām nedēļām un, ja nogaršosi cukuru pēc 12 nedēļām, tad tas droši vien vairs nebūt nebūs tik garšīgs. Ēdot regulāri, vismaz piecas reizes dienā un savu kaloriju robežās, svars vairs nepieaugs. Lai samazinātu svaru un iegūtu slaidāku vidukli, vajadzētu ēst ca 500 kaloriju mazāk kā ķermenis iztērē, kārtīgi gulēt, kustēties svaigā gaisā un ņemt dzīvi mierīgāk. Tā ir ļoti vienkārši nokristies svarā par 0,5-1 kilogramu nedēļā.

8 ieteikumi, kas palīdzēs tev sasniegt mērķi:

1. Mācies pazīt savas smadzenes

Rodoties bada sajūtai, muskuļi aktivizējas un paātrinās pulss. Kad "medījums ir rokās" un esam paēduši, spriegums krītas un serotonīna līmeņa celšanās padara mūs apmierinātus un mierīgus.

2. Saldumi izraisa bada sajūtu

Cukurs un citi ātrie ogļhidrāti neglābj tevi no bada sajūtas, jo cukurs palielina muskuļu aktivitāti, tātad "medību instinkts" neizslēdzas, lai gan "medījums" ir jau apēsts.

3. Mēģini noturēt cukura līmeni asinīs vienmērīgu

Ja ķermenis ir cukuru iztērējis, smadzenes vēlas saņemt papildus devu. Jo ātrāk krītas cukura līmenis asinīs, jo lielāks ir risks, ka ķersies pie šokolādes tāfelītes vai salda dzēriena.

4. Izvairies no ātriem ogļhidrātiem

Sula, baltmaize, pica un pīrādziņi iedarbina mehānismus, kas novirza tevi ēst nepareizi un pārāk daudz. Jo vieglāk spēj no tiem atteikties, jo ātrāk tiksi vaļā no savas kāres.

5. Izvēlies taukus un olbaltumvielas

Taukiem bagāts ēdiens dod pilna vēdera sajūtu uz ilgāku laiku. Sāc ēdienreizi ar riekstiem un blakus ēdienam pārāk daudz nedzer. Olīveļļa, avokado, zivis, rieksti, vista un grieķu jogurts ar lielāku tauku procentu ir lieliski pārtikas produkti.

6. Mazāk stresa

Ja cilvēks ir stresā, viņa cukura rezerves ātri iztērējas, kļūstot par taukiem, ko ķermenis uzglabā melnajām dienām. Daudzi cilvēki reaģē uz stresu ar lielāku ēšanu.

7. Kārtīgi izgulies

Miega trūkums bremzē vielmaiņu un palielina bada sajūtu, kas apgrūtina pareizo izvēļu veikšanu.

8. Kusties svaigā gaisā

Ja tu kusties, liekais cukurs nekļūst par ķermenī uzglabātiem taukiem. Piedevām tu jūties labāk un arī miegs ir labāks.

Source info



Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl