Radošā personība Laura ikdienā spēj laiku atrast visam – kā rūpēm par ģimeni, tā arī sava zīmola "Bum Bag" apčubināšanai. Runājot par savu radošās izpausmes luteklīti, Laura var lepoties, jo šāda tipa zīmols, kas koncentrējās vien uz šādu somu izgatavošanu, Latvijā nav – kā izrādās, tas bija arī iemesls, kādēļ dzima ideja par zīmola veidošanu.

Kā stāsta pati dizainere, dažkārt cilvēku emocijas saistībā ar šīm somām ir visai amizantas. "Ir cilvēki, kuri, atceroties gurnu somas no deviņdesmitajiem gadiem, kad tās arī bija vispopulārākās, noskurinās un skaļi izsaucas "Ak, nē! Nu ne jau šitās!" Ne visi vēl var pieņemt to atgriešanos, kas, protams, ir pilnīgi normāli – vienam māte, vienam meita," smejas Laura, tomēr min – šīs somas tagad ir ļoti aktuālas visā pasaulē.

Sieviete drīkstot nodarboties tikai ar hobiju, ne ar darbu. Es tā arī daru, baudu procesu un nekoncentrējos uz mērķi – naudu.
Laura

"Cik sevi atceros, tik vienmēr man ir gribējies ko radīt, piemēram, lellēm drēbes vai būvēt kartona mājas un visu iedzīvi tajā, vai knibināties ap mālu. Tāda mana radošā būtība ir nākusi man līdzi vienmēr, bet nekad īsti to neesmu piedāvājusi citiem. "Bum Bag" ir mana sirds lieta, hobijs, kur spēlējos un gūstu iedvesmu, no tā, ka cilvēkiem patīk. Lielā apziņa par to, ka vajag strādāt un pašai pelnīt man palīdzējusi iemācīties un apjaust arī biznesa jomu," teic Laura, kuras darba takas iemītas gan IT jomā, gan tirdzniecībā. Tieši šīs zināšanas radījušas viņā drosmi uzsākt savu biznesu.

Somas, kas radās nepieciešamības dēļ

"Ideja man atnāca ļoti vienkārši un ikdienišķi. Es posos ceļojumā uz Kostariku un zināju, ka gribu gurnu somu, jo mūždien līdzi bija tās lielās somas, kurās mana pase un biļetes kaut kur iejūk, telefons paslēpjas un tad tam visam pievienojas satraukums, īpaši pie check in zonas." Nolēmusi kaut kur iegādāties šāda tipa somu, Laura sākusi meklēt dažādas iespējas, tomēr nekur nespējusi atrast meklēto vai arī tas, ko kārojās, bija paslēpies kaut kur dziļi, dziļi. Vēl jo vairāk to sarežģīja tas, ka viņa nevēlējās vienkārši jebkuru gurnu somu, bet gan Latvijā darinātu. "Izrādījās, ka tādas nav! Tad nolēmu, ka jāšuj pašai. Vienmēr esmu vadījusies pēc savas sajūtas darba lietās – ja to vajag man, tad noteikti noderēs un vajadzēs arī citiem."

Ir cilvēki, kuri, atceroties gurnu somas no deviņdesmitajiem gadiem, kad tās arī bija vispopulārākās, noskurinās un skaļi izsaucas "Ak, nē! Nu ne jau šitās!"
Laura

"Tā arī sāku pilnīgi jaunu ceļojumu pilnīgi svešā nozarē – mode, dizains, šūšanas procesi, audumi... Tas tiešām bija aizraujoši – auklēt un audzināt savu ideju," stāsta dizainere, minot, ka jau 2015. gadā viņas zīmols bija apskatāms plašākai auditorijai. Laura stāsta, ka sākotnēji liela palīdzība bijusi viņas draugi – viņi palīdzēja būt par modeļiem, šuvējiem, fotogrāfiem, kā arī izpalīdzēja ar idejas un darinājumu izplatīšanu. "Somas tajā vasarā pieprasīja vairāk, nekā mēs varējām saražot, kas ļoti iedrošināja, un, būdama apņēmības pilna, solījos, ka šogad tā nebūs, visiem somas pietiks. Bet, lai arī kā biju gatavojusies, pieprasījums ir liels arī šogad."

Zīmols, kas raksturo savus klientus

Zīmola saimniece stāsta, ka somas vairāk ir sezonāls produkts – "vismaz šobrīd, kamēr esam aktīvi Latvijas tirgū," viņa piebilst. Protams, tas arī nozīmē, ka visa lielā strādāšana noris tieši šajā sezonā. Tas ir arī laiks, kad Laura ar pašas darinātajām somiņām dodas ārpus darbnīcas, pagūstot apmeklēt tirdziņus un festivālus.

Laura stāsta, ka viņai ļoti patīk arī tas, ka preces būtība raksturo arī zīmola klientus – tie būs jauni, pozitīvi, kā arī aktīvi cilvēki, kas nespētu nosēdēt uz vietas. Interesanti ir tas, ka, pasūtot somas, pircēji var izveidot arī savu dizainu, pieliekot pirkstu tās idejiskajā tapšanā. "Ļoti patīk un priecājos, ka cilvēki izvēlas eksperimentēt un somas toņus, salikumus izvēlas paši – tas vienmēr ļauj uzšūt kaut ko jaunu, drosmīgāku. Es noteikti esmu par eksperimentiem!"

Ja maniem bērniem vajag ar mani uz kino vai vienkārši paslinkot dīvānā, tad viņi man ir primārie un savas ambīcijas es atlieku uz laiku, kad tas būs iespējams – bez upuriem.
Laura

Kā teic Laura, jau tagad viņai ir sadarbības partneri, kas sniedz lielisku iespēju – viņas darinātās somas kā suvenīri var izceļot ārpus Latvijas robežām. Tomēr šiko somiņu vēl lielāka izplatīšana ir Lauras nākamais lielais mērķis.

Darba rutīna un laiks ģimenei

"Produktu, dizainu, krāsu, imidžu, bildes, lietojamību veidoju pēc savas tā brīža gaumes, sajūtas un vajadzībām. Nav teikts, ka tas nemainīsies. Tad atkal pēc principa – kurš ar mani kopā? Mani ļoti interesē process un virzība, nepārtraukti vajadzīgs kas jauns. Mani izaicina nezināmais, to gribas izpētīt un savai nedrošībai pierādīt, ka viss ir iespējams un nav nekādu robežu."

Tomēr tajā pašā laikā, kad jārūpējas par Lauras radošo luteklīti jeb viņas zīmolu, aizmirst nevar arī par savu ģimeni un divām augošajām princesēm. "Sava miera un harmonijas labad, es ļauju procesiem notikt saskaņā ar dzīves un manas ikdienas nolikto tempu. Ja maniem bērniem vajag ar mani uz kino vai vienkārši paslinkot dīvānā, tad viņi man ir primārie un savas ambīcijas es atlieku uz laiku, kad tas būs iespējams – bez upuriem. Jo viss notiek tieši tad un tā, kā tam jānotiek. Šo teicienu mēs zinām visi, tas it kā ir tik vienkāršs, bet tajā pašā laikā ļoti patiess, dziļš, un ļauties tam nemaz nav tik viegli."

Tāpat Laura izvirza vēl kādu interesantu domu. "Sieviete drīkstot nodarboties tikai ar hobiju, ne ar darbu. Es tā arī daru, baudu procesu un nekoncentrējos uz mērķi – naudu. Mana sajūta ir tāda - tad, kad dara sirds lietu un neko nelauž, nauda arī plūst."

Ieteikumi, kas noderēs kā jaunajiem censoņiem, tā ikvienam, stājoties pretī dzīves grūtībām

Tāpat pieredzējusī sieviete, kura veiksmīgi var lepoties arī ar citiem aktuālu produktu, iesaka dažus kodolīgus padomus, kas varētu noderēt – gan veidojot savu biznesu, gan arī dzīvei kopumā.

"Atrodi savu nišu, esi tajā meistars un vislabāk pārzini to lietu pilnībā – no saknēm, no senatnes. Nebaidies, jo katrs ceļš ir tavs ieguvumu ceļš – tik daudz atziņu un pieredzes. No kļūdām nevajag baidīties, tās ir zelta vērtas. Darīt lietas godprātīgi pret visiem, mīlēt un saprast savu klientu un viņa vēlmes. Iemācīties tehnoloģiju iespējas internetā un to visu izmantot sava produkta popularizēšanā. Zināt, ka esi unikāls savā būtībā – to vien ir vērts pastāstīt."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!