Foto: Privātais arhīvs
Gluži tāpat kā teju viss mūsdienās, arī zīmols "Deered" pēdējā laikā plūc slavas laurus sociālajos tīklos. Aplūkojot cilvēku nezūdošo interesi, vēlējos noskaidrot, kas īsti slēpjas aiz "briežotā" zīmola.

Zīmola "Deered" dizainere ir Ieva Moroza, kurai briežu vēstījumu caur apģērbu sanāk pasniegt ļoti dabiski, ar īpašām sajūtām un patiesu mīlestību pret šo darbu. Vaicāsiet, kāpēc šie apģērbi ir tik īpaši? Atbilde slēpjas rūpīgajā darbā, mīlestībā un precizitātē, gluži tāpat kā tajā, ka visu saista īpašais apdrukas veids – katrs apģērbs tiek īpaši apgleznots un izzīmēts ar roku.

Zīmola "Deered" nosaukums radies no angļu valodas ("deer" – briedis), kas konkrētajā locījumā nozīmē "briežots". Kā saka zīmola dizanere, "briežots" var kļūt ikviens, vajadzīgs tikai kāds no zīmola apģērbiem vai aksesuāriem.

Jautāta, kas slēpjas aiz "Deered" zīmola, Ieva atklāj, ka viņai gribētos teikt, ka tie ir brieži un viņa pati. Bet, runājot par pašu zīmola rašanos, stāsts, kā atklāj pati dizainere, esot diezgan vienkāršs. "Apģērbi ieņēma "Deered" formu un nosaukumu 2013. gada vasarā, tas darbojas jau trīs gadus. Īpašs stāsts par to, kā radās ideja, nav. Bet man tā ir pat labāk, jo nekas netika plānots un speciāli gatavots – viss notika un notiek arī šobrīd ļoti dabiski, un tā ir vieglāk, nekā mēģināt kaut ko mākslīgi radīt, lai gūtu jebkāda veida labumu. Var teikt, ka viss notiek, balstoties uz sajūtām un emocijām. Arī pirms trīs gadiem, kad zīmēju pirmos briežus uz vīriešu t-krekliem, tas notika pats no sevis, bez pamatojumiem. Un pat nebija nekādu skiču ar citiem zvēriem, uzreiz bija brieži – tā viņi paši pie manis atnāca. Gatavojot apģērbus vai aksesuārus, es neuztraucos, vai tos pirks daudz vai maz, bet galvenais, lai līdz kaulam patīk man pašai. Tas ir galvenais. Ja patiks man, tad cilvēki, kuri kaut kādā ziņā ir vienā domu gājienā ar mani, arī to sapratīs un gribēs kļūt "briežoti"."

Foto: Privātais arhīvs

Kā jau Ieva minēja, no idejas un zīmola dibināšanas pagājuši trīs gadi. Sākotnēji radīti vien vīriešu t-krekli un džemperi, taču Ievas darbi iekaroja arī sieviešu auditoriju, tāpēc šobrīd zīmols ir attīstījies, piedāvājot kleitas, auskarus, t-kreklus, cepures, kaklarotas, blūzes, tauriņus, kreklus, džemperus. Jāteic, ka tieši sieviešu kleitas šobrīd ir izkonkurējušas sākotnējo ideju par vīriešu tērpiem un ieņem pirmo vietu pēc pieprasījuma.

Brieži, latvju raksti un pelēkā elegance

Kāpēc tieši brieži? "Es gan ticu, ka ir kaut kas neredzams un neapjaušams, kas man palīdzēja ar idejas atnākšanu un visu pārējo darbību, jo tas, kā es esmu saaugusi ar briežiem, ir neizskaidrojams. Var teikt, ka es ļaujos sajūtām un daru to, kas ir saistīts ar tām." Tomēr Ieva stāsta, ka brieži ir ļoti īpaši dzīvnieki – tie izceļas ar savu varenību, pārliecību un skaistumu, tajā pašā laikā arī vienkāršību, kas caurstrāvo viņas veidotos apģērbus un aksesuārus. "Brieži ir neuzbāzīgi un atturīgi, tā arī var raksturot zīmolu," atziņā dalās Ieva. Tiesa, zīmola galvenās atpazīšanas pazīmes ir ne tikai brieži, bet arī latviešu tautas raksti, kas kalpojot arī kā aizsargājošs spēks. Taču ir vēl kāda pazīme, pēc kuras var noteikt, ka apģērbs pieder šim zīmolam – pelēkā krāsa. "Zīmola galvenā krāsa ir pelēka. To es izvēlējos, jo, manuprāt, valda stereotips, ka pelēks apģērbs ir neinteresants un garlaicīgs. Taču "Deered" kleitas šo stereotipu apgāž," teic dizainere, skaidrojot, ka pelēka krāsa lieliski izskatās arī ar citām krāsām un to ir viegli sakombinēt.

'Karstajos laikos' darbs ir pat septiņas dienas nedēļā

Sieviete atklāj, ka darba pilnas rokas ir visu cauru gadu, tomēr visaktīvāk sanāk strādāt tieši vasaras mēnešos un Ziemassvētku laikā.

Par savu ikdienu Ieva izsakās šādi: "Visa gada garumā pieņemu pasūtījumus un plānoju jaunus apģērbus vai aksesuārus. Zīmols ārēji varbūt izskatās vienkāršs, taču aiz tā stāv liels darbs no visas sirds, liels ieguldījums un daudz enerģijas. Ir arī ļoti dažādu tehnisko lietu, kuras jāpaspēj atrisināt pa vidu šūšanas procesam. Šīs lietas man ir bijušas jaunas un nezināmas, taču laika gaitā tās tiek atrisinātas un izprastas. Vasaras mēnešos un Ziemassvētku laikā apģērbi tiek gatavoti gandrīz septiņas dienas nedēļā. Pārējos mēnešos laiks nav tik saspringts, un tad es vairāk atpūšos un uzņemu enerģiju jaunu apģērbu radīšanai."

Runājot par to, kā šī prece nonāk līdz laimīgajiem zīmola nēsātājiem, Ieva atklāj, ka pārsvarā tas viss notiek internetā, dāmām atsūtot izmērus, lai var tikt piegādāts pareizais izmērs, taču vasarās Ieva ar savu preci dodas uz dažādiem tirdziņiem.

Foto: Privātais arhīvs

Protams, savu nastu dod arī milzīgā konkurence, taču Ieva uz to sevišķi neiespringst. "Es domāju, ka ir liela konkurence, bet es pati to neizjūtu. Man šķiet, ka ir nepareizi maldināt pircēju vai izmantot pārspīlētus mārketinga trikus, lai piesaistītu klientus, jo cilvēkiem ir tikai jāpiedāvā un jāļauj pašiem izvēlēties. Es noteikti necenšos būt citāda – nepētu citu zīmolu apģērbus un nemeklēju jaunākās tendences, jo tas, manuprāt, nav nepieciešams tādam dabiskam un vienkāršam zīmolam kā "Deered". Var teikt, ka es dzīvoju mazpilsētā – savā briežu zīmolā, un koncentrējos uz to. Atšķirība no citiem zīmoliem ir izveidojusies pati no sevis – tās ir lietas, kuras es mīlu, pārzinu un kurās dzīvoju. Tā kā cilvēki ir atšķirīgi, arī zīmoli atšķiras, jo aiz patiesiem un nesamākslotiem zīmoliem stāv patiesi cilvēki."

Tomēr saspringtajā ikdienā atliek brīdis pasapņot un izvirzīt savus mērķus. "Ik pa laikam nostādu sev un zīmolam mērķus. Tie ir sasniedzami un realizējami, kā arī nepieciešami, lai zīmols augtu, attīstītos un ražotu. Tuvākais mērķis un projekts ir modes skate Cēsu svētku ietvaros, kuru es rīkoju un tajā būs redzami arī zīmola jaunie apģērbi.

Katru reizi pēc kādu jaunu apģērbu publicēšanas es sev nostādu mērķi – pēc laika ir jāpiedāvā atkal kaut kas jauns un skaists."

Kalni un lejas

"Pats svarīgākais ir tas, ka es daru to, kas man visvairāk patīk un viss notiek ļoti dabiski. Man vienmēr prieks redzēt pašas darināto kleitu vai kreklu kādam mugurā – tas nes gandarījumu un šķiet, ka šis cilvēks ir "savējais", lai arī nav personīgi pazīstams. Nosūtot pasūtījumu, arī es vienmēr rūpīgi piedomāju par iepakojumu, lai tas būtu kā patīkams pārsteigums saņēmējam. Par grūtībām... Tādas, protams, ir, taču, es domāju, ka neviena aktīva rosība neizpaliek bez kādām vilšanām. No kļūdām mācos, lai tās neatkārtotos."

Foto: Privātais arhīvs

Ieteikumi citiem censoņiem

Lai arī Ieva šajā jomā darbojas salīdzinoši nesen, tomēr, ka jau minēja, savus pārdzīvojumus jau ir nācies izciest un tāpēc viņa var dalīties pieredzē un ieteikumos ar citiem jaunajiem censoņiem.

"Man šķiet, ka galvenais ir darīt to, kas visvairāk patīk un sagādā prieku, taču arī ar to vien nepietiek. Ir jābūt ļoti paškritiskiem, lai būtu izaugsme, un nedrīkst celt degunu augstu gaisā. Uzsākot ražot un piedāvāt kādu produktu, manuprāt, nevajag koncentrēties uz peļņas gūšanu. Pēc savas pieredzes varu teikt, ka galvenais ir vadīties pēc sajūtām, taču, lai šīs pareizās sajūtas saņemtu, ir jāiegulda liels darbs gan savā garīgajā, gan fiziskajā izaugsmē. Un vēl, man šķiet, ir svarīgi darboties, būt kustībā – vienalga kā, lai tikai tiek veicināta radošā izpausme un darīšana, kustība, domāšana. Ar laiku šī izpausme, kas tev šķiet interesanta, tevi pārņems un lietas notiks pašas no sevis."

Lūk, arī arī ieskats "briežotajos" apģērbos un aksesuāros!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!