Aizstāj krēmus ar pārtiku. Ko ēst, lai āda būtu veselīga un mirdzoša

Aizstāj krēmus ar pārtiku. Ko ēst, lai āda būtu veselīga un mirdzoša
Foto: Shutterstock

Starojošas ādas noslēpums ne vienmēr ir atrodams dārgos krēmos un skaistumkopšanas procedūrās. Ļoti svarīgi ir arī tavi ēšanas paradumi. Ja ikdienā neuzņemsi pietiekami daudz minerālvielu, vitamīnu un ūdens, pat visdārgākie kosmētiskie līdzekļi neliks tavai ādai starot. Iedvesmojoties no "Prevention" un "Everyday Health", apkopojām sarakstu ar pārtikas produktiem, kas liks tavai ādai mirdzēt.

Avokado

Avokado ir ļoti labs veselīgu un nepiesātinātu taukvielu avots. Tās nepieciešamas, lai palīdzētu atjaunoties šūnām un padarītu ādu mīkstu, gludu un mitrinātu. Tāpat tajos ir daudz vielu, kas darbojas kā antioksidanti, pasargājot ādu no bojājumiem. Avokado satur daudz vitamīnu un minerālvielu, kas nepieciešami, lai āda labāk atjaunotos tad, ja tā tomēr ir bojāta.

Linsēklas

Linsēklās atrodas vielas, kas uz organismu iedarbojas līdzīgi kā omega-3 taukskābes, palīdzot cīnīties ar iekaisumiem, kas saistīti ar akni, kā arī uzlabojot sausas ādas stāvokli. Tās var palīdzēt uzlabot ādas stāvokli arī ekzēmas un psoriāzes gadījumā. Linsēklās esošās vielas palīdz regulāri un pareizi izvadīt toksīnus, kas ir ļoti svarīgi ādas veselībai un izskatam

Tofu

Aizstāj krēmus ar pārtiku. Ko ēst, lai āda būtu veselīga un mirdzoša
Foto: Shutterstock

Tofu, tāpat kā citi pārstrādāti sojas produkti, satur vielas, kas veicina šūnu vielmaiņu, uzlabojot ādas krāsu un struktūru. Lai sojas produkti nestu gaidīto rezultātu, tie jālieto vairākas reizes nedēļā.

Tumšā šokolāde

Šokolāde patiešām var palīdzēt uzlabot ādas stāvokli, bet tikai tad, ja tā ir tumšā šokolāde, kuras sastāvā ir daudz kakao, bet ļoti maz cukura. Kakao sastāvā ir vielas, kas palīdz uzlabot ādas struktūru un novērst tās izžūšanu. Tāpat kakao palīdz labāk apgādāt ādu ar vitamīniem un minerālvielām. Tikai atceries, ka ar šokolādi nav jāpārspīlē – ar dažiem gabaliņiem dienā pilnīgi pietiks.

Greipfrūti

Aizstāj krēmus ar pārtiku. Ko ēst, lai āda būtu veselīga un mirdzoša
Foto: Shutterstock

Greipfrūti satur vairāk C vitamīna nekā citi citrusaugļi. Šis vitamīns nepieciešams, lai izstrādātu kolagēnu – vienkāršo olbaltumvielu, kas palīdz izlīdzināt ādu. Jāpiebilst arī, ka greipfrūti cukura līmeni asinīs nepaaugstina tik ievērojami, kā lielākā daļa citu augļu. Tas ir būtiski, jo vienmērīgs cukura līmenis asinīs palēnina ādas novecošanās procesu.

Zaļā tēja

Arī zaļajā tējā ir ļoti daudz antioksidantu, kas pasargā ādu no bojājumiem. Pamēģini lietot zaļo tēju kafijas vietā no rītiem. Tāpat vari izmēģināt dzert zaļo tēju ar ledu brīžos, kad vēlies baudīt kādu atspirdzinošu dzērienu. Tā noteikti būs daudz veselīgāka tavai ādai un ķermenim, nekā cukurotie dzērieni, ko iegādājies veikalā.

Gurķi

Gurķu sastāvā ir vairāk nekā 90 procenti ūdens, un tas nozīmē, ka tie palīdz nodrošināt, ka tu uzņem pietiekami daudz šķidruma. Gurķi ir veselīga uzkoda, kas palīdz uzturēt ādu mitrinātu un veselīgu, turklāt tos ir ļoti viegli iekļaut dažādos ēdienos – salātos, sviestmaizēs, lavašā un citos.

Tomāti

Aizstāj krēmus ar pārtiku. Ko ēst, lai āda būtu veselīga un mirdzoša
Foto: Shutterstock

Tomātiem sarkano krāsu piešķir viela, ko sauc likopēns. Tā palīdz arī aizsargāt ādu no saules apdegumiem un novecošanās saules kaitīgā starojuma dēļ. Arī tomātus uzturā iekļaut ir ļoti vienkārši. Un paturi prātā, ka, laikam kļūstot siltākam, to ēšana palīdzēs pasargāt tavu ādu tad, kad baudīsi patīkamos saules starus.

Lasis

Lasī ir ļoti daudz omega-3 taukskābju, kas palīdz pasargāt ādu no iekaisumiem un palīdz iegūt tīrāku un vienmērīgāku sejas toni. Tāpat omega-3 taukskābes palīdz samazināt dažādu ādas slimību risku, pasargājot tevi no izsitumiem un sarkaniem, sausiem pleķiem. Šīs taukskābes atrodamas arī citās zivīs un valriekstos.

Ogas

Aizstāj krēmus ar pārtiku. Ko ēst, lai āda būtu veselīga un mirdzoša
Foto: Shutterstock

Mellenes, zemenes, avenes, kazenes un citas ogas satur ļoti daudz antioksidantu un citu vērtīgu vielu, kas palīdz palēnināt ādas novecošanās procesu. Pamēģini našķoties ar ogām tad, kad vēlies apēst kaut ko garšīgu vai pagatavo no tām kādu veselīgu kokteili, ko izdzert, iesākot savu dienu.

Ūdens

Ūdens ir nepieciešams visam tavam ķermenim, un tas palīdzēs arī tavai ādai izskatīties labāk. Ja uzņemsi pietiekami daudz šķidruma, tā neizžūs un labāk saglabās elastību. Ja tu nedzer pietiekami daudz ūdens, jo tev šķiet, ka tas nekā negaršo, iemet ūdens krūzē dažas ogas, citrona vai apelsīna šķēli un kādu piparmētras lapu. Pēc tam ieliec to ledusskapī, lai atdziest, un būsi ieguvusi, ne vien veselīgu, bet arī garšīgu un atspirdzinošu dzērienu.

Rezervēt Sejai

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl