Doma, ka no ģērbšanās stila ir atkarīga iespēja gūt panākumus, nav jauna, un to atbalsta lielākā daļa biznesa profesionāļu. Ir taisnība, ka tev nekad nebūs dota otra iespēja radīt pirmo iespaidu.
Tas ir neapstrīdams fakts, ka biznesa pasaulē
par cilvēku spriež pēc viņa garderobes.
Tevis izvēlētajām drānām var būt nelabvēlīga ietekme uz karjeras virzību. Sievietēm ir īpaši grūti - jo plašākas rodas iespējas izvēlēties biznesa apģērbu, jo biežāk iespējams kļūdīties.

Tēls, ko tu radi, ļauj poteciālajiem darījumu partneriem un klientiem tavā klātbūtnē justies komfortabli. Tev bieži gadīsies strādāt viņu birojos, saskaroties ar kompānijas personālu. Klātbūtnes profesionalitāti raksturo vizuālais, balss un valodas iespaids. Tie ir komunikācijas signāli, ko tu sūti citiem cilvēkiem:

  • Vizuālo iespaidu veido apģērbs, ķermeņa valoda un sejas izteiksme.
  • Vokālo iespaidu nosaka balss.
  • Valodas iespaidu nosaka izvēlētie vārdi.

Interesanti, ka visi trīs signāli nebūt netiek vienādi vērtēti. Sākotnējā iespaida radīšanā vislielākā nozīme ir vizuālajam tēlam. To var salīdzināt ar iepakojumu. Vai kāds pirks ziepju gabalu, kas būs ievīstīts noskrandušā iepakojumā? Par to pirms nākamās biznesa tikšanās ir vērts padomāt.

Tavs izskats var iespaidot tavu vārdu nozīmi. Lai gan daudzās kompānijās pieņemts, ka darbinieki var ģērbties pavisam vienkārši un pat neformāli, it īpaši tie, kuriem ir mazāka saskare ar klientiem, tomēr tas neattiecas uz gadījumiem, kad notiek biznesa sarunas ar citu firmu pārstāvjiem.

Ja tu dodies kārtot darījumus uz firmu, kur pastāv neformāls ģērbšanās stils, tev tik un tā ir vēlams ierasties lietišķā un profesionālā apģērbā. Neaizmirsti, ka tu ne tikai demonstrē profesionālismu, bet arī pārstāvi savu firmu.

Cik liela nozīme ir lietišķam apģērbam darba intervijās? Kandidātu galīgajā atlases kārtā apģērbam būs diezgan maza nozīme, turpetī "pirmajā raundā" kandidātus ļoti bieži atsijā, vērtējot pēc viņu apģērba.

Tas nenozīmē, ka tagad tev noteikti būs jādodas uz veikalu iegādāties sev jaunu garderobi, lai gūtu panākumus, tomēr tev jāpārliecinās, ka proti izvēlēties piemērotāko apģērbu biznesa sarunām vai darba intervijai.

Visbiežāk profesionālam stilam atbilstoša kleita vai kostīms un kurpes uz zemiem papēžiem atstāj vislabāko iespaidu. Konservatīvā biznesa vidē, piemēram, bankās un tieslietu iestādēs, kostīms ir drošāka izvēle nekā kleita. Tai pat laikā, daži personāla menedžeri “radošajās” kompānijās, piemēram, reklāmas aģentūrās vai preses izdevumos, varētu meklēt cilvēkus ar neformālāku, stilīgāku apģērbu, kas atspoguļo kandidāta individualitāti. Šādos gadījumos tev jāspriež pašai, kāds apģērbs būtu vienlīdz profesionāls un oriģināls.

Koptam izskatam ir pat lielāka nozīme, nekā apģērba stilam. Drēbēm vienmēr jābūt nevainojami tīrām, nesaburzītām un labi pieguļošām, frizūrai jābūt glītai un lietišķai, arī kurpēm ir jābūt nospodrinātām un glītām. Rotaslietas, meikaps, smaržas nedrīkst atstāt uzkrītošu iespaidu.

Neaizmirsti nospodrināt ne tikai kurpes, bet arī brilles; nekad biznesa sarunās neaizsedz acis ar saulesbrillēm vai tonētiem stikliem – tas nepieciešams, lai uzturētu acu kontaktu ar sarunu biedru.

Gluži tāpat kā uzkrītošas rotaslietas un kosmētika, arī koķeta rokassomiņa var sabojāt tavu lietišķās sievietes imidžu. Biznesā nekad nevalkā neko meitenīgu vai izpušķotu, nekādā gadījumā – seksīgu! Svārku garumam nevajadzētu būt pārāk īsam, lai ne tu pati, ne tavi biznesa partneri nejustos neērti tavā klātbūtnē, un apģērbs nenovērstu uzmanību no biznesa sarunas mērķa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!