"Sekss un lielpilsēta" atspoguļo visas mūsdienu meiteņu dilemmas - randiņus un seksu, vīriešus un randiņus. Mums tikai atliek meklēt piemērotas drēbes. Kad "Sekss un lielpilsēta" pirmo reizi parādījās televīzijā, tas bija seriāls par Manhetenas vientuļajām sievietēm un viņu attiecībām ar vīriešiem.
Galvenie vārdiņi
bija "Cosmopolitan" jeb "Kosmopolitēns" (dzēriens), "Modeliser" jeb "modeļmīlis" (vīrieši, kas pievērš uzmanību tikai supermodelēm) un "trusis" (mantiņa, kas darbojas ar baterijām un sniedz bezgalīgu baudu Šarlotei), turklāt tika risinātas tikai tēmas, kas attiecas uz sievietēm, kurām nav sava vīrieša. Izskanēja tādi jautājumi kā: kāda seksuāla uzvedība ir normāla?; vai sieviete seksā var būt tāda pati kā vīrietis, bez emocionālas piesaistes?; vai ir par vēlu tikties ar divdesmitgadīgiem vīriešiem, ja tev jau ir pāri trīsdesmit?

Bet meitenes paliek meitenes, un ātri vien uzplaiksnīja cita tēma, kas varētu būt vēl svarīgāka par seksu: mode. Pirmajā sezonā seriāla galvenās varones praktizēja iepirkšanās terapiju, apsprieda ideālas kurpes un kaulējās par cenām, bet viņas neko jaunu neatklāja.

Viņas tērpās tipiski:

  • Šarlote (Kristīne Deivisa), mākslas galerijas saimniece - konservatīva, tērpusies WASP vai "Laura Ashley" stilā, deva priekšroku puloveram un jakai, pērlēm un kaķpapēžu kurpītēm;
  • Miranda (Sintija Niksone), gudri spriedelējoša, asa advokāte pārsvarā bija redzama darba laikā - lietišķos kostīmos, bet mājās - tērpusies kā androgēns hipijs;
  • Samanta (Kima Ketrela), neizvēlīga sabiedrisko attiecību eksperte, kuras krūšu bedrīte un augšstilbi netika slēpti, izskatījās spilgti, bet lēti;
  • savukārt Kerija (Sāra Džesika Pārkere), rakstniece ar visskaidrāko stila un modes izjūtu, izskatījās patiešām stilīgi, bet viņas drānas diez vai bija paredzētas otrreizējai uzvilkšanai. Viņas plandošie, cirtainie mati un garais ādas mētelis ļoti atgādināja Džūliju Robertsu "Skaistajā sievietē".
Taču jūs neskatījāties seriālu tikai drēbju dēļ!

Laika gaitā četrotne izkopa savas aktiermākslas iemaņas, un modes mākslinieces Patrīsijas Fīldas uzraudzībā meitenes kļuva patiešām mūsdienīgi stilīgas.

Trešajā sezonā katra no viņām jau bija atradusi sevi. Šarlote vēl arvien deva priekšroku vienkāršiem, piegulošiem tērpiem dienā, bet vakarā labprāt iespīlējas greznā, šaurā vakarkleitā (iedomājies Odriju Hepbērnu tērpušos "Gucci" drēbēs") vai "Collette Dinnigan" sievišķīgās cakās. Mirandas ekscentrisko pusi uzsvēra "Pucci" kleitas un ultramoderna retro stila izskats - dzīvespriecīgas šallītes un oranži akcenti nebija pretrunā ar viņas būtību. Samanta atspoguļoja astoņdesmito gadu modi - lieli, lēti auskari, spilgtu krāsu kleitas un kājās - zelta laiviņas. Un tad vēl Kerija, kas ir seriāla modes glābēja. Viņa neizskatījās kā no veikala skatloga izkāpusi, kādas ir meitenes seriālā "Draugi" ("Friends"). Kerija uzņēmās risku. Dažreiz tas izdodas, dažreiz ne. Tomēr jebkurā gadījumā, viņai vienmēr ir kas tāds, kas liek pievērst uzmanību.

Šad tad Kerija izskatās kā Taimskvēra reklāmas plakātos redzamo elementu apkopojums. Kad viņa devās apciemot savu draugu jaunajā bārā, viņai mugurā bija "Agnes B" džemperis un "Prada" svārki ar melnbaltiem ziedu rakstiem, kā arī "Manolo Blahnik" sandales un "Bulgari" somiņu rozā un laima zaļā krāsā. (Sasodīts, kā gan laikraksta sleju redaktore var atļauties šādu garderobi?)

Dažās sērijās sižeta blakuslīnijās ir iepītas modes tēmas: reiz Samanta, iekārojot "Hermes Birkin" somiņu, galu galā izmanto savus sakarus ar šķietami slaveno klienti Lusiju Lu, lai tādu iegūtu (viņa pazaudē klienti un dabū nepareizo somiņu). Un Kerija, kas meklē "Fendi" somiņas perfektu viltojumu Losandželosā un paskaidro savam draugam Eidanam, kāpēc viņai arvien vajag jaunas drēbes un nepietiek ar jau esošajām, pat tām, kuras viņa ir uzvilkusi tikai vienu reizi.

Tas ir interesanti, ka seriālā atspoguļojas reālās dzīves tendences. Piemēram, aksesuāru mode. Šobrīd modē ir pakavveida amuleti un vecmodīgas piespraudes. Pirms gada ikviens, kurš zināja atšķirību starp "Missoni" un "Mizrahi", rotājās ar milzīgiem puķu pušķiem. Pat stiliste Rebeka Veinberga, kas strādāja pie seriāla kopā ar Patrīsiju Fīldu, tagad atzīst: "Mēs pārāk daudz izmantojām puķes. Bet tas bija liels pieteikums, un tā tērpjas vēl tagad."

Stiliste arī domā, ka ar dažām izvēlēm ir pārspīlējusi, piemēram, ietērpjot Keriju viena stila kurpēs, bet atšķirīgās krāsās, kad viņa izgāja no viesnīcas Losandželosā. "Es to darīju tikai tāpēc, lai pieskaņotos cilvēku viedoklim, un neviens pat nepamanīja," teica Veinberga. "Dažreiz man liekas, ka iet jau pāri robežām. Kerija izskatās traki, ejot pa ielu, viņa izskatās pēc bezpajumtnieces," atzīst stiliste.

Bieži vien seriāls jau priekšlaikus pasteidzas atspoguļot jaunās modes tendences - beretes, zābaki, minisvārki televizora ekrānos parādījās vēl pirms modes namu iekarošanas un iekļuva "Seksa un lielpilsētas" fanu drēbju skapjos. Kerijas aizraušanās ar "Manolo Blahniks" ir novedusi pie jauna dizaina stileto kurpēm ar siksniņām ap potītēm. Un, kad rotaslietu dizaineri "Mia & Lizzie" pirmo reizi radīja pakavveida kaklarotu, kādu sāka nēsāt Kerija, jāatzīst, ka tieši seriāls bija jaunā dizaina vienīgā reklāma.

Bet tas, ko seriāls patiešām pārdod, ir individualitāte, nevis atdarinājums. Kad Kerija iegriezās komiksu veikalā, viņai mugurā bija "Chanel" topiņš, batikotas pusgaras bikses un tamborēts lakatiņš ap galvu. Neviens neteiktu, ka viņa izskatījās labi, bet viņa izskatījās pārdroši. "Justies iekšēji pārliecinātam par sevi - tas veido lielu daļu no laba izskata," sacīja Veinberga, "un tas ir liels uzdevums sievietēm, lai viņas tā justos." Tur jau arī slēpjas stilīgums, vai ne?

Stiliste Rebeka Veinberga, kas kopā ar Patrīsiju Fīldu strādāja pie seriāla "Sekss un lielpilsēta", sacīja: "Tā bija Sāra Džesika Pārkere, kura ieviesa modes elementu šai filmā. Tas attīstījās. Tas ir tāpēc, ka visu laiku nevar stāvēt uz vietas - cik gan garlaicīgi tas būtu! Tas nebūtu tāds seriāls, kāds tas ir tagad," viņa uzsvēra. Veinbergas moto ir: "Nejusties tā, it kā apģērbs valkā jūs."

Arī reālajā dzīvē 37 gadus vecā aktrise un topošā māte Sāra Džesika Pārkere stila sacensībās pārspēj citas zvaigznes. Nesen kādā britu aptaujā viņa tika atzīta par stilīgāko jauno māmiņu. Viņas pirmais bērns nāks pasaulē šomēnes, taču aktrise pat dažas nedēļas pirms dzemdībām nevēlas atteikties no augstpapēžu apaviem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!