Ja sola septiņus kilogramus nedēļā – neticiet. Speciālists par to, kā atbrīvoties no liekā svara
Foto: Shutterstock

Tuvojoties pavasarim, arvien vairāk cilvēku sāk domāt par savu figūru un ēšanas paradumiem. Lai iegūtu slaidākas aprises, cilvēki iesaistās dažādās tievēšanas programmās vai sāk ievērot striktu diētu. Nereti rezultāts patiešām patīkami pārsteidz, bet ilgtermiņā var nākties saskarties ar pilnīgi pretēju efektu – beidzoties programmai, liekais svars var atgriezties ar uzviju.

Lai saprastu, kāpēc tā notiek, vai diētas ir kaitīgas un ko darīt, lai iegūtu slaidākas aprises, uz sarunu aicinājām Latvijas Diētas ārstu asociācijas priekšsēdētāju Andi Brēmani. Apspriežot dažādus tievēšanas veidus, ārsts saka: "Ilgstoši stingri ierobežot ir slikti. Tas varbūt ir spriedums tam visam."

Ja sola septiņus kilogramus nedēļā – neticiet. Speciālists par to, kā atbrīvoties no liekā svara
Foto: LETA

Tāpat viņš norāda – ticēt tam, ka pēc trīs mēnešu tievēšanas kursa būs atrisinātas visas liekā svara problēmas un varēs atgriezties pie vecajiem ieradumiem, nevar. "Ja trīs mēnešu kursos iemācīsies, ko darīt, lai būtu, tad būs," piebilst Brēmanis, "bet, ja es aizeju – re, kur es esmu, dariet ar mani, kas ienāk prātā, lai ir rezultāts, un es neko te nedarīšu, – tad nebūs."

Vērtējot dažādas diētas, kas paredz atteikšanos no noteiktiem produktiem vai pat uzturvielām, piemēram, ogļhidrātiem, speciālists iesaka to nedarīt ilgstoši. "Ja labpatīk sevi pamocīt, varat mocīties, bet ne ilgstoši," noteic ārsts. Piemēram, olbaltumvielas var palīdzēt aktivizēt vielmaiņu un sadedzināt vairāk kaloriju, bet ilgtermiņā liels olbaltumvielu daudzums rada nevajadzīgu slodzi organismam un negatīvi ietekmē aknu un nieru darbību.

Populāras un arī mazāk zināmas diētas var būt pirmais solis ceļā uz atbrīvošanos no liekā svara, bet tās nevar ievērot ilgstoši vai kampaņveidīgi. Labākais veids, kā uzturēt sevi formā, ir efektīvas izmaiņas ēšanas paradumos un fiziskās aktivitātes. Speciālists uzsver, ka lieliskai pašsajūtai un izskatam ar pareizu uzturu var nepietikt.

Brēmanis arī piebilst, ka ēdienam ir jāsagādā prieks un ēšana nav jāuztver negatīvi: "Laba apetīte ir labas veselības pazīme."

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl