Vai ir iespējams zaudēt svaru ātri un vienkārši. Uztura speciāliste vērtē populāras diētas
Foto: Shutterstock

Lai atbrīvotos no liekā svara, cilvēki nereti ir gatavi krasām izmaiņām uzturā, tā cerot sasniegt vēlamo svaru vai apkārtmēru. Tomēr ne visi līdzekļi attaisno mērķi. Latvijā ražoto brokastu mušļu zīmols "Graci" un uztura speciāliste Dārta Tene skaidro kilogramu uzņemšanas un zaudēšanas mehānismus, kā arī nosauc biežākās kļūdas, kādas pieļaujam, ievērojot diētas un cerot ātri zaudēt lieko svaru.

Ķermeni un veselību "būvē" tas, ko darām katru dienu, nevis vienu reizi nedēļā vai kādas 10 dienu diētas laikā. Tieši ieradumi redzami mūsu pašsajūtā, izskatā un asins analīzēs. Uzkrāt liekos kilogramus un tos noturēt nemaz nav tik vienkārši – lai to īstenotu, ikdienā ir nepieciešams lietot ļoti treknus, ar rafinēto cukuru bagātus produktus, jādzer alkohols un jādzīvo mazkustīgs dzīvesveids. Un tas viss ir jādara ilgtermiņā. Tāda dzīvesveida sekas neizdosies kompensēt ar pāris nedēļu krasām izmaiņām uzturā. Jā, ievērojot dažādas diētas, svars tiešām var nokristies, taču efekts būs vien īsu mirkli.

Pārsvarā visas svara zaudēšanas diētas, lai arī to publiski bieži neatzīst, ir mazkaloriju (tātad aicina uzņemt mazāk kilokaloriju par normāli ieteikto, dažkārt pat mazāku daudzumu, nekā nepieciešams cilvēka pamatvielmaiņai). Tām piemīt svara nomešanas efekts, jo, ēdot uzturvielām nabadzīgu, neveselīgu pārtiku, vienlaikus iekļaujoties konkrētā kilokaloriju daudzumā, ir iespējams zaudēt svaru. Taču tas nenozīmē, ka labsajūta uzlabosies.

Jā, ir slimības, kuru risks līdz ar nomestajiem liekajiem kilogramiem samazinās, tomēr šāds uzturs nav savienojams ar ilgtermiņa rezultātiem un veselību. Organisms ir gudrs un sevi vienmēr sargās – pārāk maz uzņemtas enerģijas tam šķiet kā apdraudējums. Arī apetīte nemazināsies tikai tādēļ, ka pēkšņi sāksim ēst mazāk. Ir pierādīts, ka pēc mazkaloriju diētu ievērošanas lielākā daļa cilvēku zaudēto svaru atgūst, turklāt – ar uzviju.

Piedāvājam iepazīties ar vairākām diētām, to darbības principiem, efektivitāti un ietekmi uz veselību.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl