Vienkāršā maltīte – jogurts. Vai tas ieteicams, un kā izvēlēties veselīgāko

Vienkāršā maltīte – jogurts. Vai tas ieteicams, un kā izvēlēties veselīgāko
Foto: Shutterstock

Cilvēkiem, kam ikdiena aizrit steigā vai kas vienkārši nelabprāt gatavo, veikalu plauktos nereti nākas meklēt produktus, kas ātri var sniegt nepieciešamās uzturvielas. Viens no produktiem, ko daudzi uzskata par veselīgu brokastu vai kādas uzkodas pamatu, ir jogurts. Tomēr ne visi jogurti ir tik veselīgi, kā varētu šķist, tāpēc ir ļoti svarīgi prast atrast piemērotāko.

Kā skaidro "Women's Health," jogurtā ir ļoti daudz kalcija – 220 gramos jogurta ar zemu tauku saturu ir apmēram 40 procenti no dienā nepieciešamā kalcija daudzuma. Tāpat tajā ir atrodamas olbaltumvielas, cukurs un kālijs. Ja jogurtam nav piedevu, tajā esošais cukurs nav kaitīgs, uzmanīgāk ir jāizvērtē jogurti ar piedevām. Tāpat jogurtā ir baktērijas, kas uzlabo imūnsistēmas un gremošanas sistēmas darbību. Tas var palīdzēt samazināt depresijas risku.

Ja cilvēkam nav liekā svara, tad jogurts var palīdzēt izvairīties no pieņemšanās svarā. Pētnieki tic, ka tas ir saistīts ar zarnās esošajām baktērijām. Tāpat probiotiķi (un jogurts tāds ir) var palīdzēt uzlabot smadzeņu darbību un samazināt sirdsslimību risku.

Jāpiebilst, ka veselībai noderīgi var būt dažādu veidu jogurti, piemēram, grieķu jogurtā parasti ir vairāk olbaltumvielu nekā parastā jogurtā. Tomēr tajā ir mazāk kalcija. Veselībai kaitīgs nav arī jogurts, kam tauku daudzums nav samazināts, bet tajā ir vairāk piesātināto taukskābju nekā grieķu un beztauku jogurtā

Lai arī jogurtam patiešām ir daudz labu īpašību, sev piemērotākais jāizvēlas uzmanīgi, pievēršot uzmanību tā sastāvam un enerģētiskajai vērtībai. Projektā "Našķis vai veselīgs produkts", uztura speciāliste Eva Kataja vērtēja vairākus beztauku produktus un norādīja, ka vienmēr ir jāskatās, kas produktam pievienots, lai to padarītu baudāmāku. Nereti jogurtam pievieno lielu daudzumu cukura, lai uzlabotu tā garšu.

Vienkāršā maltīte – jogurts. Vai tas ieteicams, un kā izvēlēties veselīgāko
Foto: Shutterstock

Jautāta par to, cik daudz cukura dienā cilvēkam ir jāuzņem, speciāliste norādīja: "Runa ir par pievienoto cukuru. Ja mēs ēdam mango, mēs cukuru neskaitām. Ja mēs ēdam jogurtu ar mango, kur ir pielikts klāt cukurs, tad nevajadzētu dienā uzņemt vairāk par 25 gramiem. Tas būtu tādā ideālā gadījumā." Piena produktos ir apmēram četri grami dabīgā cukura jeb laktozes uz 100 gramiem. Ja nav norādīts, ka produktā nav laktozes par šo cukura daudzumu satraukties nevajadzētu. Tāpat jāpatur prātā, ka ne visiem jogurtiem uz iepakojuma ir norādīta enerģētiskā vērtība vienai produkta porcijai un var nākties rēķināt, cik daudz pievienotā cukura ir vienam jogurta iepakojumam.

"Ja mēs regulāri pērkam saldinātus produktus un domājam, ka tie mūs padarīs slaidākus, izskatīgākus un laimīgākus, tas gan ir nepareizi," sacīja speciāliste. Ikdienas lietošanai viņa iesaka bezpiedevu jogurtu, neskatoties uz tā tauku saturu. Pats galvenais, lai nav pievienoto cukuru. Ja tomēr izvēlies saldinātu jogurtu, speciāliste iesaka izvēlēties tādu, kura pamatsastāvā ir piens, ieraugs un piedeva, piemēram, augļu biezenis. Centies izvairīties no "stabilizētājiem", "aromatizētājiem" un "regulētājiem". Jo vienkāršāks ir jogurta sastāvs, jo tas ir veselīgāks.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl