Vitamīniem bagātais rabarbers: kas tajā labs un kam no tā ēšanas izvairīties
Foto: Shutterstock

Vasaras sākumā viens no populārākajiem dārza labumiem, ko izmanto dažādos ēdienos, ir rabarbers. Tas ir skābs augs ar lielām lapām, ko parasti izmanto dažādos ēdienos, jo bez piedevām un nepagatavots tas garšo vien retajam. Rabarberi satur daudz organismam nepieciešamu vielu un vasaras sākumā ir lielisks vitamīnu avots, tomēr ar tā lietošanu jābūt uzmanīgam, jo lielos daudzumos tos ēst nav ieteicams, kā arī daļai cilvēku no tiem vajadzētu atturēties vispār.

K vitamīna uzņemšanai un holesterīna līmeņa regulēšanai

Rabarbers ir lielisks pārtikas produkts tievētājiem, jo, kā skaidro "Authority Nutrition", šajā augā ir ļoti maz kaloriju, bet tas ir bagāts ar šķiedrvielām. Rabarberā ir apmēram tikpat daudz šķiedrvielu kā ābolos, apelsīnos un selerijās – divi grami uz katriem 100 gramiem auga. 100 gramos rabarberu ir tikai 116 kalorijas.

Rabarberos ir ļoti daudz K1 vitamīna – 100 grami auga satur apmēram 26-37 procentus no ieteicamās vitamīna dienas devas. Tāpat tajā ir diezgan daudz kalcija, bet, ņemot vērā, ka šajā augā ir arī ļoti daudz skābeņskābes, tas nekādu labumu organismam nedos.

Rabarberos esošās šķiedrvielas pozitīvi ietekmē holesterīna līmeni asinīs – tas samazina tā sauktā "sliktā" holesterīna daudzumu. Tiesa, līdzīgs efekts piemīt jebkuram produktam, kā sastāvā ir daudz šķiedrvielu. Rabarberā esošās šķiedrvielas neatšķiras no tām, kas atrodamas citos augos.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Saistītie raksti