Spēkam, redzei un slaidākam viduklim. Kāpēc olas ieteicamas, un kad tās lietot uzmanīgi
Foto: Shutterstock

Viens no ēdieniem, kas Lieldienās parasti atrodas goda vietā, ir olas. Tās tiek krāsotas, dauzītas un galu galā – apēstas. Lai arī cilvēki nereti baidās, ka olu ēšana ievērojami paaugstinās holesterīna līmeni, tās droši var ēst ne tikai svētku reizēs, bet arī ikdienā. Olām piemīt vesels lērums pozitīvu īpašību, tikai ir jāprot tās pagatavot, kā arī jāievēro nelieli piesardzības pasākumi.

"Agrāk kardiologi un citi ārsti bļāva – olas neēdiet, tajās ir daudz holesterīna! Apgalvoja, ka olu ēšana veicina asinsvadu sklerozes veidošanos. Tagad zinātnieki izpētījuši, ka tās ir pilnīgas muļķības. Olas aterosklerozi neizraisa. Izrādās, olas dzeltenumā ir lecitīns un vēl daudzas citas vielas, kas stiprina asinsvadus. Tās ar uzviju nosedz to, ka olās ir drusku holesterīna," ir sacījis pazīstamais gastroenterologs Anatolijs Danilāns.

Viņš ir pārliecināts, ka olas noteikti nevajadzētu pieskaitīt pie kaitīgajiem produktiem. Tieši pretēji – tās ir vērtīgs, veselīgs, asinsvadus stiprinošs produkts. Viņš norāda, ka, ievērojot mēra sajūta, olas droši var ēst katru dienu. Tās neatstāj būtisku ietekmi uz holesterīna līmeni asinīs, nekaitē kuņģim un zarna traktam, kā daudzi mēdz uzskatīt.

Olas droši varat ēst katru dienu, ne tikai Lieldienās, bet pievērsiet uzmanību, lai tās nav bojātas, un nelietojiet uzturā jēlas olas.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl