Brazīliešu skaistule Gizele Bindhene (Gisele Bűndchen) iemieso sevī jauno supermodeļu ēru, kur vispieprasītākā modeles iezīme ir erotika un perfekcionisms savā neaizsniedzamībā.
Deviņpadsmitgadīgā brazīliete Gizele Bindhene ir jaunais, jeb precīzāk, atjaunotais supermodeļu seksualitātes simbols. Parīzes Prét-ą-porter šovos viņa modeļu skolu pārstāvēja tik iespaidīgi kā neviena no viņas konkurentēm.

Līdz ar Bindheni lielajās modes skatēs nupat atgriezies erotiskais stils, ko viņa perfekti prezentēja iznācienos uz mēles. Bindhene piesaista uzmanību gan ar savu figūru, gan neparasti strāvojošo erotisko šarmu, ko pēdējos gados uz modes skatuves retāk nācies redzēt.

Pēc tādu supermodeļu kā Naomi Kempbelas, Sindijas Kraufordes un Klaudijas Šiferes ēras pienāca vidusmēra dāmu laiks. Kārnās, puiciskās Keitas Mosas tipa modeles sievietēm dāvāja priekšstatu: “Ja jau viņa to nēsā, tad man tas izskatīsies daudz labāk.” Šie laiki ir garām.

Tagad ir pēc pieprasījums pēc perfektās, tālās un neaizsniedzamās sievietes tēla. “Līdz ar Bindhenes parādīšanos svārsts sakustējies pretējā virzienā,” saka Aleksandra Šulmane, britu “Vogue” izdevuma galvenā redaktore, un piedēvē brazīlietei visvienkāršāko no visām etiķetēm, kas iespējamas šajā biznesā: “Viņa ir seksbumba”.

Pēdējo pāris nedēļu laikā vien Bindhene uzstājusies vairāku augsta ranga dizaineru modes skatēs, sākot no Odži Jamamoto, Valentino un Īve Senlorāna līdz Žanam Polam Gotjē. Modes namam viņas piedalīšanās nebūt nav lēts prieks, jo par stundas darbu Bindhene pašlaik pieprasa ap 7500 ASV dolāru.

“Kad 1997. gadā es ierados Ņujorkā, mani neviens neņēma darbā,” Bindhene sūdzas vēl šodien. “Runa nebija par skaistumu, bet gan par to, ka tobrīd bija pieprasījums pēc kaut kādā ziņā ekstrēma izskata.” Tā varbūt nebūs pilnīga taisnība, jo jau 1996./97. gadā modes mākslinieki Karls Lāgerfelds un Terijs Maglers atsāka pieņemt par modelēm sievietes ar klasiski pareiziem sejas vaibstiem.

Toreiz viņiem Gizele vēl nebija iekritusi acīs, bet šodien viss ir savādāk. Vienas nedēļas laikā Parīzes Prét-ą-porter šovā šai dievietei piederēja astoņas modes skates. “Sunday Telegraph” modes kritiķes Džulijas Robsones sastādītajā modeļu hītparādē Gizele ir pirmajā vietā visās šās ziemas modes skatēs no Parīzes līdz Ņujorkai.

Ap Bindheni plēšas tādi augstās modes un izsmalcināta stila žurnāli kā “American Vogue”, “Harper’s Bazaar” un “GQ”. Arī vācu bulvārpreses izdevums “Stern” jaunajai zvaigznei veltījis pirmo lapu. Iemesls ir vienkāršs: Gizele pašlaik ir modē.

“Viņa gūst peļņu no sniega pikas efekta,” apgalvo “Vogue” redaktore Trūdija Tapskota. “Vispirms modele piesaista interesi ar jaunu tēlu. Tad noteicoša ir publikas reakcija un visbeidzot modes namu bizness.” Ja viss saskan, tad nodrošināta ir perfekta karjera, kas uzņem straujus apgriezienus, ko vairs nekas nespēj apturēt.

1996. gadā vēl nebija pienācis garās lauku meitenes laiks. 1,80 metrus garā vācu izcelsmes brazīliete dzimusi Brazīlijas dienvidos, Horizontīnā. Viņas ģimenes senči 19. gadsimtā no Vācijas kopā ar daudziem šveiciešiem un itāļiem ieradās šajā apvidū, kas vēl šodien ir ļoti eiropeisks. Gizeles tēvs nodarbojas ar vidējā biznesa uzņēmējdarbību, bet māte vēl nesen strādāja par ierēdni bankā.

Ikvienam cilvēkam, kurš audzis šajā Brazīlijas novadā, ir sapnis pārcelties uz reģiona galvaspilsētu Porto Alegre vai varbūt izrauties līdz Sanpaulu vai Rio, kas atrodas 1500 kilometru attālumā. Par Ņujorku, Parīzi vai Milānu nesapņo neviens. Taču Gizele Karolīne uzdrošinājās pateikt visiem “Oi”, kas brazīliešu valodā nozīmē “Sveiki”, un devās ceļā uz lielo pasauli.

Viņas piecas māsas Rakele, Graciēla, Gabriēla, Patrīcija un Rafaēla vēl šodien uzskata viņu par “mazdrusciņ ķertu”. Tomēr īpaši pārsteigts par Gizeles soli nav neviens no radiniekiem, jo viņa vienmēr bijusi savādāka nekā citas māsas. Skolas laikā Gizele varēja uzrāpties kokā ātrāk nekā dažs labs puisis viņas klasē, un ar zirgiem viņa jāja neprātīgi ātri, sagādājot raizes savai mātei.

Slaidā meitene ar zaļi brūnajām acīm, garajām kājām un lielajām krūtīm uzstājās vietējās brazīliešu modes skatēs. Papildus viņa piestrādāja krodziņos un veikalos. Tieši tur viņu beidzot atklāja nesen no BBC reportāžām par jauno modeļu seksuālo izmantošanu bēdīgi slavena kļuvusī ASV modeļu aģentūra “Elite”, kurai ir smalki izstrādāta jauno seju meklēšanas sistēma.

Talantu meklējumos esošie skauti visā pasaulē ir izplatīti, arī Brazīlijā, zemē, par kuru apgalvo, ka tajā dzīvo neproporcionāli liels skaits izcili skaistu sieviešu. Taisnība, jo tieši no turienes ir nākušas šogad vairākas modes skatēs svarīgākās modeles.

“Elite” aizveda Gizeli Bindheni tieši uz Ņujorku, kur viņa sāka savu karjeru aģentūras šefa Džona Kasablankasa paspārnē. “Sākumā gāja kā pa kalniem,” atceras Anne Nelsone, kura pašlaik ir Bindhenes menedžere. Taču līdz ar meitenes nostāšanos amerikāņu fotogrāfa Stīvena Meisela fotokameras priekšā, un tiekot iemūžinātai 1997. gada “Pirelli” kalendārā, viņas karjerā sākās strauja augšupeja.

Daži nozares eksperti Bindheni uzskata par ārišķīgu kaziņu, tomēr tā nav taisnība. Viņa nav mazā mīļā mūza, kā piemēram, Karla Lāgerfelda modele Devona Aoki. Gizelei arī nepiemīt piezemēts dabiskums, kā Letīcijai Kastai, ar kuru viņai kopīgs ir tikai krūšu apkārtmērs. Bindhene ir pavisam savādāka, tiešāka, pašapzinīgāka un netērē laiku tukšām sarunām. Ar viņas godkāri un tiekšanos pēr perfekcionisma muļķībām atliek maz laika.

“Man nepatīk dauzīties apkārt,” viņa saka, “jo mani panākumi modeleskarjerā nebūs mūžīgi, tādēļ tagad es savu darbu gribu izdarīt pamatīgi.” Pašlaik viņa ir mainījusi aģentūru, pagriežot muguru “Elite”. Džons Kasablankass par to nebūt nav sajūsmā. Vīrs, kurš padarījis par pasaules mēroga zvaigzni Klaudiju Šiferi, tagad vēlas iesūdzēt Bindheni tiesā, par viņas aiziešanu kā atlīdzību pieprasot 15 miljonus dolāru.

Supermodeles privātā dzīve, vismaz pašreiz, neizceļas ar teatrālām epizodēm. Kādu laiku viņa bijusi tuvās attiecībās ar amerikāni Skotu Barnhilu, kurš arī strādā par modeli. Taču ziemā viņa izvēlējās spožāku partiju un savaldzināja savu tautieti Hosē Paulo Dinisu, kāda brazīliešu lielveikalu tīkla mantinieku. Tomēr ar šo vīrieti Gizele nedzīvo kopā, bet mitinās atsevišķi savos Ņujorkas apartamentos, kur viņas vienīgais sabiedrotais ir sunītis, Jorkšīras terjers Vida.

Ar dzīvniekiem viņa esot kopā augusi jau no bērnības. “Kādu dienu es atkal pārcelšos uz dzīvi laukos,” saka jauniete. “Dzīvošu zaļumos starp veciem kokiem, zirgu ganībām un blakus milzīgai pļavai, kur iztrakoties.” Viņai būšot milzum daudz mājdzīvnieku. Jau tagad Gizelei pieder īpašums – liela ferma Vudstokā, Arizonas štatā, ASV.

Bindhene zina, kā baudīt dzīvi; viņa nepieder pie tām supermodelēm, kuras pārtiek no ūdens, salātiem un linu sēklām. Skaistule labprāt iedzer kādu glāzi vīna, jo viņas dzimtene taču ir Brazīlijā lielākais vīnkopju apvidus. Dzimteni viņa apmeklē regulāri. It īpaši Gizeles tēvam ir liels prieks, kas ciemos ierodas visslavenākā no viņa meitām. Vienīgais, ko viņš nespēj saprast, - kādēļ tikai Gizelei pienākas starptautiskās modes pasaules labvēlība? “Viena no pārējām manām meitām ir tikpat daiļa, ja ne vēl skaistāka,” viņš paziņoja intervijā brazīliešu žurnālam “Caras”.

Sagatavots pēc “Facts Interaktiv”

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!