D vitamīns ziemā – pieci veidi tā uzņemšanai

D vitamīns ziemā – pieci veidi tā uzņemšanai
Foto: Shutterstock

Ziema ir laiks, kad ļoti daudziem cilvēkiem, kas dzīvo mūsu platuma grādos, trūkst D vitamīna. Tā trūkums var radīt nopietnas veselības problēmas, ieskaitot kaulu trauslumu un osteoporozi. Lai izvairītos no D vitamīna trūkuma, iepazīsties ar "Prevention" ekspertu nosauktajiem veidiem tā uzņemšanai.

Dienas laikā dodies pastaigā

Saules stari ir viens no labākajiem D vitamīna avotiem, tāpēc izmanto to, ka dienas kļuvušas nedaudz garākas, un dodies pastaigā. Ņemot vērā, ka UV stari palielina melanomas risku, ar saules baudīšanu nepārcenties – lai uzņemtu D vitamīnu, tev nav jāatrodas pusdienlaika saulē bez nepieciešamās aizsardzības. Tāpat paturi prātā, ka D vitamīnu nav iespējams uzņemt solārijā. Vairāk par šī sauļošanās veida ietekmi uz veselību lasi šeit.

Uztura bagātinātāji ar ārsta ziņu

Nereti D vitamīna trūkums organismā ir tik liels, ka nepieciešams lietot uztura bagātinātājus. Arī tādas piedevas, kas satur D vitamīnu, ir iespējams iegādāties bez ārsta receptes, tomēr to darīt nav ieteicams. Pirms uztura bagātinātāju lietošanas vienmēr konsultējies ar ārstu ne tikai par preparāta lietošanu, bet arī tā devām un nepieciešamību vispār.

Lasis un citas treknas zivis

Ar uzturu vien bieži nepietiek, lai uzņemtu nepieciešamo D vitamīna daudzumu. Tomēr tas diezgan lielos daudzumos ir atrodams treknās zivīs. Piemēram, lasis ir lielisks D vitamīna avots. Bagātas ar šo vitamīnu ir arī mencu aknas un to eļļa. Ja tev ziemas laikā ir iespēja uzturā lietot daudz zivju, izmanto to.

Sēnes

Sēnes ir organisms, kas UV staros spēj sintezēt D vitamīnu līdzīgā veidā, kā to dara cilvēka ādas šūnas. Veikalos ir nopērkamas sēnes, uz kurām pat ir norādīts, ka tās satur D vitamīnu. Ir izpētīts, ka šādu sēņu lietošana uzturā palīdz palielināt D vitamīna daudzumu organismā. Tikai atceries, ka sēnes, kas augušas tumsā, nebūs bagātas ar D vitamīnu.

Ar D vitamīnu bagātinātie produkti

Dažādu pārtikas produktu ražotāji mēdz pievienot D vitamīnu saviem izstrādājumiem. Tas var būt pievienots sulai, brokastu pārslām vai augu pienam. Iepazīsties ar informāciju uz dažādu produktu etiķetēm, un, iespējams, atradīsi sev tīkamu vitamīna avotu.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl