Iesaka fizioterapeite: noderīgi padomi tiem, kas plāno nakšņot teltī

Iesaka fizioterapeite: noderīgi padomi tiem, kas plāno nakšņot teltī
Foto: Pablo Garcia Saldaña / cc

Kāds tālāks pārgājiens vai festivālu laiks – pavisam normāli, ja vasarā kādu nakti sanāk nakšņot teltī. Līdz ar ierastās gultasvietas maiņu, nākas pakļauties arī visiem no tā izrietošajiem apstākļiem, piemēram, rīta stīvumu. Vaicājām padomu fizioterapeitei un "Izvingro" dibinātājai Anetei Riekstiņai, lai nakts pārlaišana pie dabas būtu pēc iespējas patīkamāka un rīta cēliens – ne tik stīvs.

Izvēlies labu vietu telts celšanai. Vietai uz kuras grasies celt telti ir jābūt līdzenā vietā. Ja guļvieta atrodas uz slīpas vietas, tad gulētājam tiek izjaukts dabiskais gulēšanas stāvoklis (neviens neguļ ar galvu zemāk par kājām vai neripo uz vienu sānu ), un no rīta pieceļoties, ļoti bieži ir sajūta par ''sliktu miegu'' naktī. Šādā situācijā arī muskuļi visu nakti ir sasprindzinātā stāvoklī, mēģinot adaptēties virsmas slīpumam, un no rīta var būt sajūta, ka muskuļi ir stīvi, sāpīgi.

Pārbaudi vai virsma, uz kuras celsi telti, ir brīva no čiekuriem, akmeņiem, zariem. Bieži vien tie trāpās zem telts, kas gulētājam apgrūtina miegu, jo pavisam vienkārši – spiež. Īpaši jāuzmanās, lai šie traucēkļi neatrastos muguras jostas daļā vai plecu daļās, jo tādējādi var piecelties arī ar izteiktām sāpēm. It īpaši tas attiecas uz festivālu apmeklētajiem, kuriem jau ir problēmas ar mugurkaula kakla vai jostas daļu.

Svarīga ir arī matrača izvēle. Šobrīd piedāvājumā ir ļoti daudz un dažādu varianti. Riekstiņa skaidro, ka galvenais, lai pašam ir ērti, un paklājiņš nav ne par mīkstu (kā teiksim, līdz galam nepiepūsts matracis), ne par cietu. "Personīgi no pieredzes varu teikt, ka visērtāk jūtos, guļot uz tūrisma paklājiņa, kurā ir iespēja ielaist gaisu minimāli, tādējādi nav sajūta, ka guli uz plikas zemes, jo tas absorbē aukstumu, bet tajā pašā laikā mugura jūt stabilu atbalstu."

Guļammaisā bez drēbēm. Ja tev ir labs guļammaiss, nevajadzētu tajā papildus vilkt drēbes. Tas izjauc guļammaisa termoregulāciju, skaidro Riekstiņa. Turklāt, atstājot uzģērbtas drēbes, cilvēks guļammaisā jūtas "saspiestāks".

Neaizmirsti par spilvenu. Fizioterapeite skaidro, ka noteikti nedrīkst aizmirst arī par spilventiņu kakla daļas atbalstam. Jo īpaši būtiski tas ir tad, ja ikdienā to izmanto un esi radis gulēt šādā veidā. "Kakls ir jutīga zona attiecībā uz izmaiņām, tādēļ vēlams būtu noteikti to likt lietā," piebilst Riekstiņa.

Vingrojumi no rīta. Izjust stīvumu pēc nakts teltī – tas nav nekas nepierasts. Festivālos, kā skaidro fizioterapeite, stīvumu ietekmē arī lielā kustēšanās, dejošana un izklaidēšanās. "No rīta būtu vēlams teltī vai ārpus tās veikt stiepšanās vingrojumus, kas sagatavotu tevi atkal jaunai festivāla dienai," rezumē speciāliste. Dažādus vingrojumus vari atrast te.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl