Aleksandra Makvīna šovs Londonas modes skatēs izcēlās kā pārsteidzošākais moments. Lielā mērā pateicoties viņam, Londona modes nedēļas ietvaros uzspodrināja savu reputāciju kā modes metropole, kuras dizaineru kreativitāte robežojas ar ekscentrismu.
“Pirmās idejas par šova norisi man radās, kad es noskatījos filmu “Zaļā jūdze” ar Tomu Henksu galvenajā lomā,” tā par sava mākslinieciskā
action
kostīmu šova ieceri stāstīja modes
briesmīgais bērns
Aleksandrs Makvīns.

Pavasara/vasaras kolekcijas demonstrēšana notika kā izrāde stikla kastes iekšpusē, pie kam skatītāji redzēja tajā notiekošo, bet modeles nevarēja redzēt skatītājus cauri spoguļstiklam.

Modeles kuplajos putnu spalvu tērpos un atkailinātajām kājām izskatījās kā grūtnieces vai korpulentas vistas. Galvenās krāsas viņa kolekcijā: dzeltenbrūna, melna un blāvi rozā, uz kuru fona parādījās arī zaļā un violetā krāsa.

Makvīna šovā modeļu parāde sniedzās no visnotaļ tradicionāliem apģērbiem – melni kostīmi ar biksēm līdz potītēm – līdz pat karnevāla tērpiem. Pie īpašiem pārsteigumiem pieskaitāmi vīriešu un sieviešu apģērbu hibrīdi, piemēram, kleita, kuras augšdaļa pie kakla izveidota kā krekls ar kaklasaiti.

“Kolekcijā galvenais motīvs bija vīriešu un sieviešu apģērbu proporciju sakrustošana. Piemēram, paņemt kā paraugu vīrieša uzvalku un pārveidot to sievišķīgā stilā. Tas arī viss,” skaidro Makvīns.

Vēl kāds kontrastējošs moments bija supermodeles Īrinas O’Konoras demonstrētais sarkanais tērps, kas augšdaļā veidots no kārtaini sastiprinātām taisnstūrveida plastikāta plāksnītēm. Šī cieši pieguļošā tērpa augšdaļa bez piedurknēm un ar augstu apkaklīti jo īpaši efektīgi izcēla svārku apakšdaļu – apjomīgo sarkanmelno spalvu viļņus.

Kārtējo reizi Makvīns apliecināja arī savu dīvaiņa slavu, mulsinot skatītājus ne tikai ar mākslīgajiem putniem, kas sapinušies modeļu matos un uzsēdušies uz pleciem, bet arī ar veselām pilīm, kas gluži neizprotamu iemeslu dēļ bija uzbūvēta uz kādas modeles pleca. Tuvāk aplūkojot, bija redzams, ka pa vienu no pils tornīšiem augšup skrien žurka dabīgā lielumā.

Ne mazāk teatrāls izlēciens bija violeta kimono stila kelita, ko papildināja milzīga kubiska platmale, no kuras izstiepās gari, zaļi taustekļi.

Kā spilgtākie aksesuāri jāpiemin baltas, cieši pieguļošas peldcepurēm līdzīgas galvassegas, gigantiskas puķainas boas, platformkurpes ar nošķeltu papēdi - kas gandrīz lika nogāzties kādai nestabilākai modelei – smailpapēžu kurpes un gliemežvāku auskari.

It kā ar šiem brīnumainajiem tērpiem vēl nebūtu gana, šova finālā skatītājus gaidīja vēl kāds pārsteigums. Lielās stikla skatuves vidū esošā matētā stikla kastes sienas sadrupa, pārsteigtās auditorijas acīm atklājot resnu, kailu sieviete ar galvai pieslēgtu elpošanas aparātu guļam uz mākslinieciski nekārtīga dīvāna. Visapkārt viņai lidinājās apjukušu taureņu mākonis...

Neraugoties uz to, ka Parīzes un Milānas modes skates joprojām gūst vislielākos ienākumus un piesaista ietekmīgākās personas no dizaineru aprindām, pēc Makvīna šova vairāki modes veterāni šo modes nedēļu nosaukuši par visveiksmīgāko no visām līdzšinējām Londonas Fashion Week.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!