Mūžīgais nogurums? Bieži sastopami enerģijas zagļi

Mūžīgais nogurums? Bieži sastopami enerģijas zagļi
Foto: Shutterstock

Jāatzīst, ka šajā pelēcīgajā laikā nav viegli justies pacilātam un enerģijas pilnam. Ja nevaram norakstīt visu vainu uz drūmajiem laikapstākļiem, kas tad ir mūsu enerģijas zagļi? Lūk, iedvesmojoties no "Fitness Magazine" un "Health" viedajiem prātiem, esam izvirzījuši dažus no tiem!

Tu nepietiekami nodarbojies ar sportu. Kā stāsta neirologs Tomass Skemels, kurš veicis par šo tēmu pētījumu, vismaz 30 minūšu treniņš dienā palīdzētu tev naktīs labāk gulēt. Līdzīgi uzskata arī treneris un uztura speciālists Vils Makstons. Viņš izceļ, ka ikdienišķa 30 minūšu pastaiga no rīta vai pēc pusdienām var paaugstināt tavu ķermeņa temperatūru pietiekamā līmenī, lai enerģija neizsīktu, bet naktīs vieglāk būtu gulēt. Paturi prātā, ka šāda pastaiga vēlu vakarā var ietekmēt miega kvalitāti, tāpēc labāk nedodies pie miera ātrāk kā trīs stundas pēc pastaigas, ierosina Skemels.

Tu esi neregulārais gulētājs. Ja darba dienās nākas celties konkrētā laikā, tad brīvdienās, izvēloties pagulēt ilgāk, šis iestrādātais grafiks tiek izjaukts. Šeit būtu jāsaprot, ka, jo neregulārāks ir tavs miega grafiks, jo miegaināka tu esi. Skemels iesaka izveidot savai ikdienai piemērotāko gulēšanas grafiku un pie tā strikti pieturēties.

Konkrētu medikamentu lietošana. Gluži tāpat par iemeslu nogurumam var būt kādi medikamenti, ko esi uzsākusi lietot. Pirms tos uzsāc lietot, rūpīgi pārlasi lietošanas instrukciju un iespējamos blakus efektus.

Tava guļamistaba nav pietiekami tumša. Neirologs Semīrs Bengalros atgādina, ka miega kvalitāti ietekmē arī apgaismojums guļamistabā, jo pēkšņa gaisma var būtiski traucēt vai pat piecelt cilvēku no dziļa miega, kas pamaina arī kopējo ritmu.

Kāre pēc našķiem. Limonādes, kūkas, konfektes, saldējums un citi produkti, kas pārpildīti ar cukuru, var paaugstināt enerģijas līmeni, taču ne uz ilgu laiku, jo vēlāk tas atstāj cilvēku pavisam sagurušu. Piemēram, dietologs Andis Brēmanis atklāja, ka cukurs ir laba lieta un veselībai nekaitē, protams, ja to lieto ar mēru. Viņš skaidro, ka dienas pieļaujamā cukura deva būtu apmēram 50 grami, kas ir aptuveni 10 tējkarotes. Tas var šķist daudz, tomēr šāds daudzums pielīdzināms puslitra limonādes pudelītei. Sīkāk par cukuru un to, kā samazināt tā patēriņu, lasi šeit.

Stress un depresija. Arī stress ir viens no enerģijas "vampīriem", kas liks mums justies iztukšotām. Iespējams, vērts iepazīties arī ar pazīmēm, kas liecina – stress tevi ir pievarējis, bet šeit iespējams aplūkot psiholoģes Gunas Svences ieteikumus, kā ar to cīnīties. Tikpat labi, kā iemesls nogurumam, var būt depresija, kuru var raksturot nekvalitatīvs miegs un hormonālās izmaiņas, sekojot bēdām, vainas apziņai, apetītes izzušanai vai neizmērojamai ēstgribai u.c. Šeit vari aplūkot galvenos iemeslus depresijai un cilvēku pieredzes stāstus.

Tu jūties vientuļi. Kā vēsta "Psychological Science", cilvēki, kuri jūtas vientuļi nespēj kārtīgi izgulēties. Viņu pētījumā atklājās, ka vientuļnieki daudz biežāk naktī mēdz piecelties, lai gan konkrētu izskaidrojumu šai sakarībai viņi nepiedāvā. Ja saskati sevi šajā situācijā, psiholoģijas profesors Roberts Taijers iesaka dalīties savās sajūtās ar kādu draugu, ģimenes locekli vai kādu speciālistu. Pat viens veikls telefona zvans varot palīdzēt situāciju uzlabot.

Tu nedzer pietiekami daudz ūdens. Arī ūdens ietekmē tavu enerģijas līmeni. Piemēram, ikdienā pieaugšam cilvēkam būtu jāizdzer vismaz pusotrs litrs ūdens, ņemot vērā, ka kafija un citi kofeīnu saturoši dzērieni neskaitās. Starp citu, šeit vari iepazīties ar dažādiem veidiem, kas palīdzēs dienā iemānīt nepieciešamo ūdens daudzumu.

Lai situāciju vērstu par labu, iespējams, vērts iepazīties ar trīs vienkāršiem vingrojumiem enerģijas atgriešanai, bet šeit – astoņiem ēdieniem tūlītējai enerģijas atjaunošanai.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl