Uzturs, kas sargā. Ieteikumi vēža riska samazināšanai un slimības uzveikšanai
Foto: Shutterstock

Mēdz sacīt, ka cilvēks ir tas, ko viņš ēd, bet, runājot par vēzi, varētu apgalvot, ka cilvēks slimo tā, kā viņš ēd. Lai arī nav maģisku recepšu un brīnumlīdzekļu cīņā ar šo smago slimību, speciālisti uzskata, ka uzturam ir liela nozīme vēža profilaksē vai tieši otrādi - veicināšanā, tāpēc tavs uzturs var ievērojami ietekmēt gan risku ar to saslimt, gan iespējas izveseļoties un izdzīvot.

Pareizs un veselīgs uzturs var samazināt risku saslimt ar vēzi pat par 30 procentiem. Dietoloģe Laila Meija uzsver, ka tas, ko cilvēks ēd, ir ļoti svarīgi, un tas ietekmē ne vien risku saslimt ar vēzi, bet arī atlabšanas procesu. Ir ļoti svarīgi sekot, lai cilvēks būtu labā fiziskā stāvoklī, un viņa uzturs nebūtu nepilnvērtīgs.

Lai arī pastāv ieteikumi, produkti un produktu grupas, kas var palīdzēt samazināt risku saslimt ar vēzi, Meija iesaka konsultēties ar speciālistu un nepaļauties uz brīnumainiem solījumiem. "Ļoti bieži slimnieki ar onkoloģiskajām slimībām ir izmisuši un meklē brīnumu, pievēršoties daudzām, es teiktu, dīvainām un zinātniski nepamatotām diētām. Rezultātā cilvēks sev kaitē, jo vēl vairāk veicina organisma bojāeju. Kad uzturs ir pārāk nabadzīgs, netiek saņemtas uzturvielas un olbaltumvielas, organisms sāk izmantot pats sevi."

Arī tad, ja vēlies izvairīties no saslimšanas, tavam uzturam ir nozīme, norāda Meija. "Protams, pareizs uzturs mums nedod garantiju, ka vēzis neattīstīsies, bet uzturs ir ietekmējamais faktors, ko mēs paši varam mainīt, un ir zināms, ka tas mazina risku saslimt ar vēzi līdz pat 30 procentiem, kas ir ļoti daudz."

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl