Uzturs, kustības un pat mīlēšanās: padomi un ieteikumi prāta spēju nosargāšanai

Uzturs, kustības un pat mīlēšanās: padomi un ieteikumi prāta spēju nosargāšanai
Foto: NeONBRAND / cc

Prāta spēju zudums vecumdienās daudziem šķiet biedējošs un neizbēgams. Lai arī daudzu slimību attīstība ir saistīta ar iedzimtību, tomēr arī dzīvesveidam ir ļoti nozīmīga loma šajā jautājumā. Vingrojumi, sevis izaicināšana un veselīgs uzturs ir tikai dažas no lietām, kas var palīdzēt saglabāt prāta asumu visas dzīves laikā.

Viena no parādībām, kas mudina cilvēkus aizdomāties par smadzeņu darbības traucējumiem, ir problēmas ar atmiņu. Tomēr ir vērts paturēt prātā, ka to, cik labi atceramies dažādas lietas, kā arī mūsu koncentrēšanās spējas var ietekmēt tādi faktori kā depresija, nogurums, spriedze, pastiprināta alkohola lietošana un citi. Vairāk par iemesliem, kāpēc atmiņa cilvēkus mēdz pievilt, lasi šajā rakstā.

Atceries, ka atmiņas un smadzeņu darbības pasliktināšanos nevajadzētu uztvert ar nolemtības sajūtu. Lai arī daļā gadījumu izmaiņas smadzeņu darbībā patiešām nav novēršamas, tās var palēnināt, kā arī ir iespējams veikt darbības, kas palīdz uzlabot dzīves kvalitāti tad, kad prāts vairs nestrādā tik labi, kā ierasts. Turklāt ikvienam ir iespējams jau tagad mainīt savu dzīvi tā, lai samazinātu riska faktorus slimībām, kas pasliktina kognitīvās funkcijas.

Vairāk par to, kas palīdz uzlabot smadzeņu darbību un kas tai kaitē, lasi šajos "Viņa" arhīvu rakstos.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl