Foto: LETA

Pirmais modernizētais dīzeļvilcienu sastāvs tiks pabeigts augusta vidū, savukārt atlikušie tiks piegādāti uzņēmumam "Pasažieru vilciens" (PV) līdz decembra sākumam, norādīja "Rīgas vagonu rūpnīcas" (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Viņš skaidroja, ka par to "vispār nav diskusijas", vai vilcieni tiks modernizēti līdz gada beigām. Kamarūts gan atzina, ka bija plānots pirmo sastāvu pabeigt modernizēt jūlija beigās, bet tagad tas notikšot augusta vidū. Tas gan neesot nekas katastrofāls. Bijis daudz jautājumu, kuru risināšanai vajadzīgs lielāks laika periods. Turklāt vācu sadarbības partneris "Voith" vajadzīgās detaļas piegādājis nevis pērnā gada decembrī, bet gan maijā. Līdz ar to ievilcies viss process. Pēc pirmā vilciena modernizācijas tas tiks nosūtīts sertifikācijai, kura varot ilgt pusotru, divus mēnešus. Kamēr notikšot sertifikācija, tikšot pabeigti arī pārējie pieci sastāvi jeb kopā modernizēti 19 vagoni. Sertifikācija esot vajadzīga tikai pirmajam sastāvam, pārējiem tā pienākas automātiski. Kamarūts gan norāda, ka vilcienu modernizāciju plānots pabeigt pat ātrāk nekā decembra sākumā, taču viņš negribot skriet notikumiem pa priekšu un minēt ātrāku datumu.

Pagaidām uzņēmumā nedomājot par soda naudu apmēru, ko PV varētu piemērot par kavējumu, jo galvenais esot pabeigt darbu. Bijusi virkne objektīvu iemeslu, kāpēc tas tā noticis. Piemēram, PV noslēdzis līgumu ar ražotāju 2,5 mēnešus vēlāk, nekā bija iepriekš paredzēts. Viņš skaidroja, ka pēc vilcienu piegādes abām pusēm jāsēžas pie galda un jāizrunājas, kādi ir PV zaudējumi un kas noticis objektīvu, kas subjektīvu apstākļu ietekmē. Tehniski RVR varot vērsties arī pret "Voith" par novēlotu piegādi, taču biznesā tā esot normāla prakse, ka sadarbības partneri no otra "nemēģina piedzīt visu, ko vien var piedzīt". Ar PV vadītāju Andri Lubānu pagaidām par šo tēmu viņš neesot runājis, taču esot skaidrs, ka nebūtu gudri sabojāt abu uzņēmumu attiecības, jo kompānijai ar PV esot jāsadarbojas arī tālāk, nodrošinot modernizēto vilcienu ekspluatāciju.

Kā ziņots, PV dīzeļvilcienu modernizācijas projektā joprojām saglabājas riski Eiropas Savienības (ES) finansējuma saņemšanai, trešdien skaidroja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns. Viņš atzina, ka kavēšanās projekta darbu izpildē būšot, taču pastāv cerība, ka tā neapdraudēs ES finansējuma saņemšanu.

Kā ziņots, PV maijā informēja Satiksmes ministriju (SM), ka dīzeļvilcienu modernizācijas procesā iespējama būtiska aizkavēšanās. Turklāt situāciju sarežģī fakts, ka 13 miljoni eiro šajā projektā ir piesaistīti kā ES līdzfinansējums.

Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst RVR, AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks", nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.

RVR valdes priekšsēdētājs Kamarūts iepriekš skaidroja, ka dīzeļvilcienu modernizācija ir aizkavējusies, jo Vācijas kompānija "Voith" nav laikā piegādājusi pasūtīto produkciju, taču patlaban situācija normalizējas - pirmās piegādes ir veiktas un nav pamata uzskatīt, ka Latvija varētu zaudēt ES līdzfinansējumu šajā projektā. Viņš skaidroja, ka gan PV, gan SM ir informēta par izveidojušos situāciju. Arī Vācijas kompānijas "Voith" pārstāve aģentūrai LETA apstiprināja, ka tās dēļ kavējušās piegādes RVR, kā dēļ varētu būt kavējusies PV dīzeļvilcienu modernizācija.

No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā ES līdzfinansējums. Pirmā dīzeļvilcienu sastāvu nodošana modernizācijai bija paredzēta 2014.gada maijā, savukārt 2015.gada novembrī plānota pēdējā sastāva saņemšana.

Modernizāciju bija plānots pabeigt 2015.gada nogalē, kad vajadzētu saņemt pēdējos modernizētos dīzeļvilcienu sastāvus.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!