Zemās grīdas tramvaju infrastruktūras attīstība, gatavošanās Pierīgas iekļaušanai Rīgas transporta sistēmā un pāreja uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem ir tikai daži no uzņēmuma "Rīgas satiksme" lielajiem projektiem. Kā sokas ar to izpildi, kā uzņēmumu ietekmēs akcīzes nodokļa degvielai kāpums un kā "Rīgas satiksme" tiek galā ar šoferu trūkumu, raidījumā "Spried ar Delfi" žurnālists Andris Auzāns un "Delfi Bizness" žurnāliste Baiba Krastiņa izvaicā "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētāju Džinetu Innusu.

Jau vēstīts, ka Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē panākta vienošanās, ka jau nākamajā gadā daļā Pierīgas varētu sākt ieviest vienoto sabiedriskā transporta biļeti. Iecerēts, ka sākotnēji tas tiks ieviests kā pilotprojekts uz gadu, lai izvērtētu rezultātu un iedzīvotāju ieinteresētību.

Šobrīd paredzēts, ka projekts darbosies vilcienu A zonā galvenokārt Rīgā, kā arī virzienā līdz Babītei, Dārziņiem, Baložiem, Vecāķiem, Juglai. Savukārt kopīgās biļetes cena būs 2 eiro – 1,5 eiro par 90 minūšu laika biļeti "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļos un 0,5 eiro par dienas biļeti vilcienā.

Tāpat ziņots, ka "Rīgas satiksmes" autoparku no pagājušā gada papildinājuši 35 elektroautobusi un šogad uzņēmums noslēdzis vienošanos ar "Solaris Bus & Coach Sp. z o.o." par vēl 17 elektroautobusu piegādi.

"Rīgas satiksme" iepriekš ziņojusi, ka iegādātie elektroautobusi attaisnojuši cerības un to ekspluatācijas izmaksas ir zemākas nekā ar dīzeļdegvielu darbināmajiem autobusiem. Tomēr tāpat izskanējušas ziņas, ka Rīgas jauno elektroautobusu baterijas aukstā laikā izlādējas ātrāk, attiecīgi tos ziemas laikā labāk izmantot tikai īsos maršrutos.

Savukārt attiecībā uz zemās grīdas tramvaju infrastruktūras attīstību vēl septembra beigās izskanēja, ka, lai gan tramvaju sliežu pārbūve Pārdaugavā, no Kalnciema ielas līdz Jūrmalas gatvei, ir pabeigta, jaunie tramvaji šajā 5. līnijas posmā joprojām nekursē. Neesot arī zināms, vai vēl šogad varēs atklāt zemās grīdas tramvaju satiksmi 5. tramvaja maršrutā šajā posmā.

Tā kā 5. tramvaja līnijā no centra līdz Mīlgrāvim sliedes nav pārbūvētas, "Rīgas satiksme" Rīgas domei bija iesniegusi vairākus priekšlikumus, kā zemās grīdas tramvajus izmantot efektīvāk, tostarp izveidojot jaunus maršrutus. Tomēr saskaņā ar uzņēmuma skaidroto lēmums par grozījumiem kopējā maršrutu tīklā ir jāpieņem Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijai.

Raidījuma "Spried ar Delfi" jaunākās epizodes ir pieejamas Apple un Spotify podkāstos!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!