Valdībai nupat apritējis gads, un šajā laikā ļoti plaši kritizēts par satiksmes nozari atbildīgais Kaspars Briškens (Progresīvie). Gada sākumā viņam nācās risināt problēmas ar jaunajiem pasažieru vilcieniem, tagad kritiku izraisījuši sarežģīti lēmumi par "airBaltic" un ilgstoša neskaidrība par "Rail Baltica" projektu un iespējām to īstenot. Vai problēma ir tikai ar komunikāciju un sarežģīto mantojumu, vai tomēr arī ar ministra darbu – par to raidījumā "Kāpēc" klausies žurnālistes Alinas Lastovskas interviju ar Briškenu.
Pirms kļūšanas par ministru Briškens iepriekš vairākus gadus bijis "airBaltic" padomes loceklis (2012.–2020.) kā arī ieņēmis dažādus vadošus amatus "Rail Baltica" kopuzņēmumā "RB Rail AS" (2014.–2020.); gadu (2021.–2022.) bijis arī "Pasažieru vilciena" padomes loceklis.
14. Saeimā ievēlēts kā partijas "Progresīvie" premjera amata kandidāts. Krītot Krišjāņa Kariņa (JV) valdībai, Briškens Evikas Siliņas (JV) veidotajā valdībā iecelts par satiksmes ministru.
Briškena ministrēšanas laikā satiksmes nozarē aktualizējušās vairākas krīzes – jauno pasažieru vilcienu "Škoda" neveiksmīgais starts, plāns slēgt vairāk nekā pusi pasta nodaļu, un samilzusi neskaidrība par "Rail Baltica" izmaksām, finansējuma avotiem un trases novietojumu. Septembrī jauns skandāls – valdība atbalstījusi pusmiljarda nodokļu maksātāju naudas norakstīšanu, kas ieguldīta "airBaltic" Covid-19 krīzes pārvarēšanai.
Par to, kā nozarē kritiskie jautājumi tiek komunicēti un skaidroti sabiedrībai, Briškenu kritizējis gan Valsts prezidents, gan premjerministre. Saeimas opozīcijas partijas gada laikā jau trīs reizes pieprasījušas Briškena demisiju, tomēr ministram amatu izdevies saglabāt.
Par aktuālajām problēmām satiksmes nozarē un ministra atbildību tajās runāsim intervijā.
Visas raidījuma "Kāpēc" epizodes klausāmas arī Apple un Spotify podkāstos!