Fоtо: Publicitātes foto

Katram no mums dzīvē var gadīties neparedzētas situācijas, kad nepieciešami finanšu līdzekļi, bet ar mēneša ienākumiem un pieejamo uzkrājumu to nevar nosegt. Negaidīts automašīnas remonts, neplānotas ārstēšanās izmaksas vai ar mājokļa uzturēšanu saistīti izdevumi ir dažas no situācijām, kas var izsist no ierastā ritma. Kā visbiežāk iedzīvotāji risina šādas situācijas? "DelfinGroup", kas pārvalda Latvijā lielāko lombardu tīklu "Banknote", veicis iedzīvotāju aptauju*, lai to noskaidrotu.

Kopumā aptaujā tika atklāts, ka 58% aptaujāto šādā situācijā aizņemtos naudu no ģimenes un/vai draugiem, savukārt 18% aptaujāto meklētu papildu darba iespējas.

Lombarda pakalpojumi ir vēl viens veids, kā iegūt nepieciešamos līdzekļus, un to apliecina 9% aptaujāto, kas norādīja, ka apsvērtu aizdevumu pret ķīlu. Šis risinājums ļauj izmantot dažādus personīgus priekšmetus kā ķīlu, arī situācijā, kad nepieciešamā summa ir neliela. Pastāv priekšstats, ka lombardos pieņem tikai dārgmetālus un elektrotehniku, taču, piemēram, Banknote uzpērkamo lietu un potenciālo ķīlu klāsts ir ļoti plašs. Tiek pieņemti arī mākslas un interjera priekšmeti, sporta inventārs, auto un moto piederumi, rotaļlietas un trauki. Vērtība tiek piešķirta teju jebkurai precei, padarot šo risinājumu pieejamu, ērtu un ātru.

Turklāt "Banknote" ir kļuvis par pirmo lombardu Latvijā, kas piedāvā digitālā lombarda pakalpojumus. Šis inovatīvais risinājums ļauj veikt visus procesa soļus attālināti, ieskaitot pieteikuma aizpildīšanu un līguma parakstīšanu. Savukārt preces uz filiāli tiek nosūtītas ar pakomāta starpniecību. Īsāk sakot, lombards kā finanšu pakalpojums pēdējos gados ir ļoti attīstījies, piedāvājot gan uz klientu orientētu servisu, gan arī maksimāli diskrētu pakalpojuma saņemšanu, lai klients jebkurā saziņas posmā ar "Banknoti" justos saprasts un saņemtu vajadzīgo atbalstu.

Tikmēr 7% aptaujāto norādīja, ka būtu gatavi steidzami pārdot kādu mājsaimniecībā neizmantotu un nevajadzīgu lietu. 8% norādīja citu variantu, šādā situācijā piesakoties kredītlīnijai, patēriņa kredītam, vai, piemēram, vēršoties pie darba devēja.

Aptaujas rezultāti liecina, ka iedzīvotāji apsver dažādus risinājumus, ja būtu steidzami nepieciešami papildu līdzekļi. Un jāteic, ka ikviens no risinājumiem var palīdzēt pārvarēt pēkšņas finansiālas grūtības, taču svarīgākais ir izvērtēt un izvēlēties sev piemērotāko!

*Aptauju veica "DelfinGroup" 2024. gada jūnijā sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvija", aptaujājot 1008 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus.

Читайте нас там, где удобно: Facebook Telegram Instagram !