"Dabīgi, kā Rīgas taksometru kompānijas, kurām nav piekļuves pie tāda finansējuma apjoma zaudē šajā cīņā," skaidro Aleksejs Ignatjevs. "Šobrīd esam palikuši pavisam nedaudz – visus var uz vienas rokas pirkstiem saskaitīt. Manuprāt, vienīgā efektīvā konkurētspējīgā iespēja ir pretimnākšana klientam, jāceļ klienta uzticība un lojalitāte.
"Smile Taxi" ir viena no nedaudzām Latvijas taksometru kompānijām, kurai izdevās ārzemju korporāciju ("Bolt", "Yandex") intervencijas periodā izdzīvot, saglabājot dispečerdienestu, klientu loku un spēju pilnveidot savu pakalpojumu klāstu.
"Tagad diemžēl mēs nevaram "pārsegt" klientu pieprasījumu tikai ar savu transportu, tāpēc, tāpat kā citi pārvadātāji, izmantojam ārpakalpojumus, jau daudzus gadus sadarbojamies ar "SOS Taksi", veiksmīgi apkalpojot savstarpējos klientus kopā. "Smile Taxi" kolektīvs dara visu, lai piezvanot, jūs saņemtu patīkamu un drošu braucienu, jau kopš 2006. gada – mūsu sauklis ir "patīkams brauciens". Protams, tagad Covid-19 pandēmijas laikā, aizsargekrānu uzstādīšana, virsmu un roku dezinfekcija – tas viss palielina izdevumus, un mēs saprotam, ka vienkārši pārlikt šos izdevumus uz klientiem (palielināt tarifu) mēs nedrīkstam. Es uzskatu, ka pandēmijas laikā taksometru pārvadājumiem jābūt visdrošākajam pārvadājumu veidam, tādēļ mēs piekritām šiem izdevumiem, lai sagādātu mūsu klientiem drošus braucienus," pauž Ignatjevs.
Novatoriskie risinājumi
"Smile Taxi" kopš dibināšanas atrodas nozares avangardā, piedāvājot risinājumus, kas paplašina taksometru pakalpojumus, kas ļauj nepieturēties vienkārši tikai pie standarta braucieniem un dod mums iespēju nepadoties grūtos brīžos un stabili "turēties virs ūdens".
"Piemēram, tālajā 2009. gadā, kad tikko parādījās viedtālruņi, mēs pirmie valstī pārgājām uz "IP- telefonija" risinājumu (agrāk visas taksometru kompānijas sniedza pakalpojumus ar rācijas palīdzību), bet 2012. gadā pirmie no taksometru kompānijām ieviesām pakalpojumu "fiksēta cena", lai izslēgtu taksometru vadītājiem iespēju "spēlēties" ar braukšanas tarifu. Tagad piedāvājam tirgum plašu pasažieru pārvadājumu iespēju klāstu un mūsu jaunumu Latvijas tirgū – "izsaukšanas pogu"," stāsta Ignatjevs.
Izdevīgi risinājumi uzņēmumiem
Vairāki uzņēmumi, rūpējoties par saviem darbiniekiem, norīko transportu, lai nodrošinātu viņu nokļūšanu uz darba vietu un aizbraukšanu līdz mājām (pandēmijas laikā tas kļuva sevišķi aktuāli). Vienkārši norīkot pārvadājumus – tas ir labi, bet izdarīt to, lai būtu ērti un izdevīgi – ne visiem izdodas. Jo, piemēram, pārvadājot ar autobusu, vairāki darbinieki varētu būt neapmierināti, pavadot ilgu laiku ceļā, kamēr pārējos izvadā pēc noteikta maršruta. Kā arī autobusa ekspluatācijas izdevumi ir dārgs pasākums. "Smile Taxi" risinājumi ne tikai palīdz ātrāk nogādāt darbiniekus uz mājām, bet arī ļauj saglabāt uzņēmuma budžetu.
"Smile Taxi" risinājums "Rīgas piena kombinātam" ("Food Union" grupas biedrs) palīdzēja rast iespēju tikt nakts maiņu darbiniekiem mājās bez liekiem zvaniem.
Uzņēmuma darbinieki pozitīvi novērtēja jaunumu (agrāk nācās pavadīt ilgu laiku gaidot uzņēmuma autobusu).
Uzņēmums ieekonomēja, sadalot braucienus pa dažādiem Rīgas virzieniem, kas samazināja transporta izmaksas, un ieguva darbinieku lojalitāti.
Vai, piemēram, situācija:
Jums ir korporatīvais pasākums vai kāzas, un ir svarīgi, lai visi viesi nokļūtu savās mājās – ierīkojam "Smile Taxi izsaukšanas pogu", pēc jūsu vēlmes mēs aprēķinām braucienu skaitu un piestādām rēķinu. Jūs varat veidot budžetu, piemēram, ierobežojot summas katram braucienam vai kopējo summu, vai noteikt izsaukto taksometru skaitu.
"Smile Taxi" vēsture
"Kopš seniem "pirms krīzes gadiem" mums izdevās saglabāt korporatīvo klientu apkalpošanas stilu, vāirāki klienti ar mums jau ir 15 gadus. Protams, tagad uz ielām jau mazāk var pamanīt vietējo uzņēmumu taksometrus, tostarp arī dzeltenos, smaidīgos. Nacionālās kompānijas maz ko var likt pretī daudzmilionu ārzemju "monstriem", kas iekarojuši mūsu tirgu," pauž Ignatjevs.
Mobilās aplikācijas ir strauji ienākušas mūsu dzīvē, un būs neprātīgi apšaubīt to ērtumu. Tas ir kā masveida ražojums, kas it kā ērts un lēts, tomēr līdz brīdim, kamēr tu nesaskaries ar šoferu rupjību, taksometru kavējumu, nenokļūšanu lidostā vai uz svarīgu tikšanos. Izmantojot mobilo aplikāciju, tu paliec viens pret vienu ar vadītāju. "Smile Taxi" gadījumā tavu braucienu kontrolē dispečers, kurš nemanāmi novērš jebkurus "asos galus" un vienmēr ir pretīmnākošs klientam.
"Es zinu, ka klienti vairākkārt sastapušies ar gadījumiem, kad izsaucot taksometru caur aplikāciju, izejot ārā, nav ieraudzījuši savu taksometru, bet aplikācijā rādīja, ka tam ir jābūt. Pēc tam aplikācijas uzraksts rāda, ka taksometrs atbrauks pēc 2...4...6...20 minūtēm, bet pēc tam vispār aizbrauc uz citu pusi. Jūs savukārt stāvat uz ielas ar bērnu zem lietus un pat pasūdzēties nav kam... Kad jūsu braucienu kontrolē dispečers, tāda situācija nav iespējama," piebilst Aleksejs Ignatjevs.
Mobilās aplikācijas vienkāršo pakalpojumus, bet tām ir vairāki trūkumi – jums būs sarežģījumi:
● izsaukt taksometru uz konkrētu laiku
● pēc maršruta izvēlēšanās iebraukt vairākās vietās
● atrast taksometru, kur nav GPS pārklājuma vai savienojuma ar internetu
Šobrīd, pandēmijas laikā, aicinām izmantot vietējo kompāniju pakalpojumus un, protams, "Smile Taxi"!
Rūpējoties par klientiem, vairākus gadus mūs var izsaukt bez maksas 8000 88 77 vai no www.smile.taxi
P.S.
Ziemassvētku gaidīšanas laikā esam sagādājuši jums dāvanu – atsaucoties uz šo rakstu, jūs saņemsiet 20 eiro dāvanu braucieniem līdz 2020. gada beigām, pasūtot pakalpojumu "taksometru izsaukšanas poga".