Foto: PantherMedia/Scanpix

Koalīcijas partiju sadarbības padome pirmdien nolēma uzticēt Satiksmes ministrijai (SM) un Finanšu ministrijai (FM) turpināt sarunas ar Eiropas Komisiju (EK) par sākotnēji jauno vilcienu iegādei paredzēto Kohēzijas fonda līdzekļu 100 miljonu latu apmērā iespējamu novirzīšanu citiem mērķiem, žurnālistiem pēc sēdes pastāstīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V).

"Vienošanās ir dot mandātu Satiksmes ministrijai un Finanšu ministrijai sarunās par iespējamu līdzekļu pārdali. Tad rīkosimies atkarībā no tā, kā virzīsies sarunas ar Eiropas Komisiju," teica Dombrovskis un piebilda, ka lēmumu par to otrdien jāpieņem valdībai, bet ne par to, tieši kādiem mērķiem vilcienu iepirkumam paredzētie 100 miljoni latu no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fondu līdzekļiem būtu izmantojami.

Dombrovskis teica, ka EK jau iepriekš ir devusi norādes par to, ka šie līdzekļi varētu būtu izmantojami dzelzceļa infrastruktūras attīstībai.

Apmierināts ar šādu sarunu virzību ir vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs (RP), kurš kopā ar ekonomikas ministru Danielu Pavļutu iebilda par to, ka jautājums par vilcienu iegādei paredzētā finansējuma pārdalīšanu citiem mērķiem nav pietiekami izdiskutēts ministru un partiju starpā, tāpēc valdība iepriekš atlika lemšanu par vērienīgā vilcienu iepirkuma nākotni un tam paredzētā finansējuma pārdali citiem mērķiem. Sprūdžs teica, ka līdz ar to, ka SM dots mandāts par šo tēmu turpināt diskusijas ar EK, kas palīdzēšot iegūt kvalitatīvāku priekšlikumu.

Jau vēstīts, ka konkursā par vilcienu piegādi uzvarēja Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF). Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas bija plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, bet ”Pasažieru vilciena” (PV) līdzfinansējums - 44 miljoni latu. Kopējā līguma vērtība ar vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā bija paredzēta 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

Iepriekšējā AS ”Pasažieru vilciens” (PV) vadība līgumu ar CAF parakstīja šā gada 2.aprīlī, taču tas nestājās spēkā, jo parakstītais dokuments atšķīrās no valdībā akceptētā līgumprojekta. Lai Latvija nezaudētu ES līdzfinansējumu projektā, PV piedāvāja CAF grozīt aprīlī parakstīto līgumu. Par grozījumiem vilcienu iepirkuma līgumā bija jāvienojas līdz 2.oktobrim, līdz kuram neizdevās vienoties par izmaiņām līgumā.

PV vēlējās sludināt jaunu vilcienu iepirkuma konkursu, kas būtu mazāk apjomīgs nekā iepriekš iecerētais. Proti, konkursu sludinātu vien par vilcienu iegādi, bet to uzturēšanu un apkopi varētu nodrošināt ar PV saistītais uzņēmums pašmāju uzņēmums "VRC Zasulauks”, iepriekš pēc neveiksmīgajām sarunām ar CAF lēsa PV vadība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!