Foto: Publicitātes foto

Krievu rallija pilots Aleksejs Lukjaņuks, kurš par savu sniegumu un cīņas sparu pēc Eiropas rallija čempionāta (ERČ) otrā posma, rallija "Liepāja - Ventspils", beigām saņēma prestižo Kolina Makreja balvu, izrādās, sākotnēji nemaz nebija plānojis piedalīties šajā ieskaitē.

Kad sacensībām sāka pienākt pirmie pieteikumi, Alekseja Lukjaņuka ekipāža bija pieteikta tikai Latvijas čempionāta ieskaitē, ne ERČ. Izrādās, tā nebija kļūda, bet finansiālās dzīves realitātes diktēta izvēle, jo ERČ ieskaitē ekipāžām atbilstoši noteikumiem ir jābrauc ar citām riepām, kas ir platākas nekā tās, kas tiek izmantotas reģionālajos, arī Latvijas čempionātā. "Sākumā mums nebija naudas platajām riepām," portālam "Delfi" skaidro Lukjaņuks. "Tās ir dārgākas, tāpēc šo problēmu nevarējām uzreiz atrisināt."

Taču viss tika veiksmīgi atrisināts, atbalstītāji naudu piešķīra, un tā pienāca krievu ekipāžas "zvaigžņu stunda" - ar savu atraktīvo, ātro un pārliecinošo braukšanas stilu Aleksejs, kā allaž, iekaroja skatītāju mīlestību un pretinieku cieņu. Jau no pirmajiem ātrumposmiem Lukjaņuks uzsāka cīņu ar pieredzējušo franču pilotu Fransuā Delekūru, gan neaizmirstot, kas ir viņa pretinieks. "Pirms sacensībām mēs parasti cenšamies dot piezemēti optimistiskas prognozes - gatavojamies uz sliktāko, bet ceram uz labāko. Biju gan pārliecināts, ka N4 klasē varam cīnīties par uzvaru," saka krievu pilots. "Kad sākās cīņa ar Delekūru, kaut kādā brīdī galvā pazibēja doma, ka var arī nomierināties, tas taču ir Delekūrs! Bet tas bija tikai mirklis! Jā, apstākļi nebija viņam labvēlīgi, taču bija ļoti interesanti."


Rallija laikā Delekūrs un Lukjaņuks vairākas reizes nomainīja viens otru kopvērtējuma trešajā pozīcijā, jo līderi - soms Jari Ketomā un īrs Kreigs Brīns - bija neaizsniedzami, un abi neiztika bez "piedzīvojumiem". Pēc kvalifikācijas ātrumposma izrādījās, ka Delekūra 'Peugeot 207 S2000" "īsā" pārnesumkārba neder Latvijas ātrajiem ceļiem ar gariem taisniem ceļa gabaliem, bet tehniskie komisāri neatļāva to nomainīt, savukārt Lukjaņukam trešajā sacensību dienā nācās braukt ar nolietotām riepām, kas arī nozīmīgi ietekmēja rezultātu. Tomēr, uz pēdējo rallija sekciju uzlicis jaunas riepas, krievu pilots vienā ātrumposmā vien atvinnēja Delekūram 10 sekundes un līdzjutēji jau varēja sākt slēgt derības, kurš šai duelī uzvarēs.

Taču viss atrisinājās ļoti prozaiski un Lukjaņukam nepatīkami - priekšpēdējā ātrumposma laikā no trases pienāca ziņas, ka dzelteni baltais "Mitsubishi Lancer Evo X" ir apstājies. "SS14 mēs pazaudējām dzinēja aizsardzību," stāsta Lukjaņuks. "Atlauzām to jau pirmajā sacensību dienā, un uz rallija beigām tā "padevās". Īsā servisa laikā mehāniķi vairs neko nevarēja labot. Turklāt atrāvās vaļā dubļusargs, kas, sitoties pret durvīm un logu, radīja ļoti lielu troksni. Centāmies braukt pēc iespējas ātrāk, lai noķertu Delekūru, taču šie trokšņi man traucēja, un vienā līkumā nesaklausīju stūrmaņa teikto, par vēlu sāku bremzēt un ar mašīnas labo pusi aizķēru zemes valni un sasitu eļļas radiatoru. Nepilnas minūtes laikā, kamēr sapratām, kas notiek, visa eļļa bija iztecējusi. Gara notikumu ķēdīte, taču, diemžēl, tā tas viss beidzās."

Ceļā uz servisa parku, ar treileri velkot turp cietušo automašīnu, Lukjaņuks saņēma zvanu no rallija organizatoriem, ka viņam vajadzētu ierasties uz noslēguma preses konferenci. "Teica, ka gribot iedot man kādu balvu. Nu, tur jau variantu nav daudz, kādu," smejas pilots, kurš ir pirmais krievu rallists, kam pasniegta "Colin McRae Flat Out Trophee", ko ieviesa "Interconinental Rally Challenge" seriālā.

Šosezon Lukjaņuka un stūrmaņa Alekseja Arnautova plāni attiecībā uz ralliju nav mainījušies - Latvijas un Igaunijas čempionāts, tomēr pēc rallija "Liepāja - Ventspils" kārojoties ko vairāk: "Tagad var un vajag enerģiskāk meklēt iespējas paplašināt mūsu rallija programmu!" saka pilots, kuru nākamajā nedēļas nogalē varēs atkal redzēt darbībā Latvijas čempionāta trešajā posmā, rallijā "Sarma 2013".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!