Pirmdien, 25. aprīlī, valsts transportlīdzekļu reģistrā tika iekļauts ekskluzīvais sešriteņu apvidus automobilis "Mercedes-Benz G63 AMG 6x6" un konkrētā spēkrata cena Vācijā bija 774 tūkstoši eiro, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija. Tas ir viens no aptuveni 100 saražotajiem šī modeļa eksemplāriem pasaulē.

Ekskluzīvais automobilis reģistrēts uz uzņēmējdarbībā pagalam neveiksmīga SIA. Saskaņā ar 2014. gada finanšu pārskatu, kas ir jaunākais publiski pieejamais, šī uzņēmuma pamatkapitāls bija tikai nepilni trīs tūkstoši eiro, apgrozījums – tikai 26 tūkstoši eiro; bet zaudējumi – vairāk nekā miljons eiro, liecina "Lursoft" dati.

Pirmdien sociālos tīklus pāršalca aculiecinieku fotogrāfijas ar šo ekskluzīvo automobili Latvijā – gan vēl iebraucot Latvijā ar Vācijas tranzīta numurzīmēm, gan arī tehniskajā apskates stacijā Rīgā jau ar Latvijas reģistrācijas numurzīmēm.

Ņemot vērā Latvijā reģistrētā automobiļa virsbūves krāsas toni, odometra rādījumu (8500 km) un numurzīmes paliktnī (ko jaunais īpašnieks vēl nav nomainījis) redzamo pārdevēja uzņēmuma nosaukumu, Eiropas lielākajā transportlīdzekļu sludinājumu portālā Mobile.de tieši tādu pašu parametru "Mercedes-Benz G63 AMG 6x6" tika piedāvāts par 773 500 eiro, ieskaitot PVN. Tas arī bija lētākais šī modeļa piedāvājums Mobile.de, bet pirmdienas vakarā sludinājums jau bija izdzēsts no datubāzes, novēroja "Delfi".

Ņemot vērā šī ekskluzīvā apvidnieka pilno masu – 4,5 tonnas –, kas pārsniedz vieglajiem pasažieru automobiļiem noteikto ierobežojumu (3,5 tonnas), tas reģistrēts kā kravas automobilis un tāpēc arī Rīgā uz tehnisko apskati tam bija jābrauc uz specializēto staciju Maskavas ielā, kur šim sešriteņu "Mercedes-Benz" inspektori ierakstīja aizrādījumu "nav tahogrāfa".

Tam, ka šis spēkrats juridiski skaitās kravas automobilis, ir vairāki trūkumi. Pirmkārt, autovadītājam jābūt C kategorijas tiesībām. Savulaik, kad šo īpatnību "treknajos gados" pēkšņi atskārta arī Ceļu policija, tobrīd satiksmē nereti sastopamo "Hummer" apvidnieku vadītāji, kuru spēkratu ("H1" un "H2" modeļa) pilnā masa arī pārsniedz 3,5 tonnas, kļuva par gardu kumosiņu policistiem.

Otrkārt, uz šo 544 zirgspēku jaudīgo "Mercedes-Benz G63 AMG 6x6" attiecas arī visi braukšanas ātruma ierobežojumi kā kravas automobiļiem, kā arī sodi par to pārkāpšanu ir lielāki nekā vieglajiem pasažieru automobiļiem. Tomēr ir arī viena priekšrocība, lai arī uz šī auto cenas fona ne visai liela, – ikgadējā transportlīdzekļu nodeva tam ir tikai 156 eiro, kamēr citiem tikpat jaudīgiem apvidniekiem, bet ar pilno masu līdz 3,5 tonnām, būtu ap tūkstoti eiro.

Kaut arī šis ekskluzīvais automobilis ir mazlietots, tā vērtība, salīdzinot ar ražotāja noteikto cenu jaunam spēkratam, ir tikai pieaugusi. Skaitā ierobežotās sērijas "Mercedes-Benz G63 AMG 6x6" debitēja 2013. gadā un ražotāja noteiktā cena tam bija 451 tūkstotis eiro. Šobrīd lietoti šī modeļa automobiļi maksā no 800 tūkstošiem līdz 1,2 miljoniem eiro ("Brabus" versijā), liecina Mobile.de sludinājumu datubāze.

Tik būtisks cenu pieaugums tik īsā laika periodā skaidrojams ar šī modeļa ekskluzivitāti un necerēti lielo pieprasījumu pēc tā. "Mercedes-Benz" sākotnēji plānoja izgatavot tikai 30 vienības sešriteņu G-klases automobiļu gadā. Pēdējais eksemplārs no rūpnīcas konveijera Austrijā noripoja 2015. gada maijā.

Neskatoties uz samērā milzīgo pieprasījumu, īpaši Tuvajos Austrumos, "Mercedes-Benz" nolēma saglabāt šī modeļa ekskluzīvo statusu un tā ražošanu pārtraukt. Precīzs saražoto vienību skaits publiski nav zināms, tomēr ārvalstu mediji rakstījuši, ka tas esot "nedaudz virs simta".

"Mercedes-Benz G63 AMG 6x6" kopgarums ir 5,9 metri, klīrenss – 46 centimetri; bet pašmasa – 3,9 tonnas. Sešu riteņu apvidus automobilis izgatavots kā pikaps ar dubulto kabīni – tamlīdzīgu modifikāciju jau izmanto, piemēram, Austrijas armija. Tomēr salīdzinājumā ar militāro versiju šī civilā versija ir ievērojami modernizēta.

Ja armijas vajadzībām šīs trīs riteņu asu G-klases apvidus automobilis izmanto 185 zirgspēku jaudīgu dīzeļdzinēju, tad "civilajām" vajadzībām "Mercedes-Benz" piedāvā 5,5-litru V8 biturbo benzīna dzinēju ar 544 ZS jaudu un 760 Nm griezes momentu, kas pieejams "G63 AMG" versijā. Motors sajūgts ar septiņpakāpju automātisko pārnesumkārbu "AMG Speedshift Plus 7G-Tronic".

Automobilis līdz 100 km/h paātrinās aptuveni astoņās sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums elektroniski ierobežots pie 160 km/h atzīmes. Vidējais degvielas patēriņš – aptuveni 22 litri uz 100 km. Prototipam ir divas degvielas tvertnes ar kopējo tilpumu 160 litru.

Standartā "Mercedes-Benz" G-klase tiek komplektēta ar trim pašbloķējamiem diferenciāļiem, bet šim prototipam trīs riteņu asu dēļ klāt nākuši vēl divi diferenciāļi – starp otro un trešo riteņu asi, kā arī starp riteņiem trešajā asī. Dzinēja vilkme tiek sadalīta proporcijā . Visi diferenciāļi ir sabloķējami pat braukšanas laikā neatkarīgi no izvēlētā pārnesuma transmisijā.

"Mercedes-Benz G63 AMG 6x6" spējīgs braukt ūdenī līdz viena metra dziļumam. Tāpat automobilim ir automātiskā riepu gaisa spiediena regulācijas sistēma.

Turklāt šim unikālajam modelim tūninga kompānija "Brabus" ir izgatavojusi savu versiju ar 700 ZS.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!