Foto: Sven Kollus

Latvijas rallija pilotu Ralfu Sirmaci ar stūrmani Artūru Šiminu sestdien Eiropas čempionāta (ERČ) Azoru salu rallija trešās dienas sacensību ātrumposmā piemeklēja tehniskas likstas un viņi automašīnas stūres iekārtas problēmu dēļ nesasniedza finišu, informē sportistu komanda "Sports Racing Technologies" (SRT).

SRT vēsta, ka sacensību 12.ātrumposmā, kas bija rallija noslēguma dienas otrais "dops", ir salūzusi Sirmača vadītās "Škoda Fabia R5" automašīnas stūres iekārta, tāpēc Latvijas ekipāžai nācās izstāties no sacensībām. To, ka Sirmača vadītā automašīna ir apstājusies trasē, vēstīja arī viens no viņa tiešajiem konkurentiem portugālis Rikardu Moura.

Sacensību beidzamā diena Sirmacim sākās veiksmīgi, jo kopvērtējumā viņš pacēlās uz trešo pozīciju, apsteidzot pērnā gada Eiropas čempionu Kajetanu Kajetanovicu no Polijas, kurš aizvadīja ļoti sliktu dienas pirmo etapu, no otrās pozīcijas noslīdot uz ceturto. Arī Sirmacis atzina, ka trasē pieļāvis pāris kļūdas, taču viņš cerēja uz labu rezultātu.

Diemžēl jau nākamajā ātrumposmā, kurā dalībniekiem bija jāveic 21,7 kilometri, Sirmacis un Šimins palika trases malā, zaudējot izredzes pacīnīties par goda pjedestālu. Pirms izstāšanās latvieši kopvērtējumā no līdera krieva Alekseja Lukjaņuka atpalika par minūti un 20 sekundēm, bet no otrajā pozīcijā esošā Moura viņus šķīra 37 sekundes.

"Pirmo dienu aizvadījām lieliski, kaut arī laikapstākļi nebija tie labākie. Braucām precīzi un ātri. Otrās dienas sākumā konstatējām, ka mums nav mīkstā sastāva riepas, ar kurām būtu nepieciešams braukt dubļainos un slapjos laikapstākļos, tāpēc braucām piesardzīgi," uzsvēra Artūrs Šimins.

"Migla un lietus, kas vijās visos ātrumposmos, radīja papildus neticību, un no otrās vietas atkāpāmies uz ceturto. Trešo dienu iesākām ar lielisku noskaņojumu cīnīties par goda pjedestālu, ko arī darījām. Tikām līdz Top 3, taču neveiksmīgas trajektorijas dēļ SS12 pārsitām riteni. Pēc mūsu komandas uzstādītajiem standartiem riteni nomainījām ātri, turpinājām braukt, zinot, ka daudz nav zaudēts, taču tad Ralfs man paziņoja, ka auto nav vadāms un jāstājas malā," stāsta sportists. Tur viņi konstatējuši pārcirstu stūres pirkstu, kurš neizturēja pēc sitiena pa riteni.

"Mēs esam sarūgtināti, ka nevaram vest uz Latviju vēl vienu augstākās ERC divīzijas kausu, jo šim rallijam bijām ļoti labi sagatavojušies. Degunus nenokaram, jo zinām, ka spējam būt un esam Eiropas Top3 ekipāža. Turpināsim gūt pieredzi, cik vien varam. Mērķis ir uzvarēt visos rallijos, kuros piedalāmies. Liels paldies visiem mūsu atbalstītājiem, sponsoriem, faniem, ģimenēm, un it īpaši paldies vēlos teikt savam tēvam Jānim!" apgalvo Šimins.

Neveiksmīgs FIA Eiropas rallija čempionāta posms "Azores Airlines Rallye" izvērties ne tikai "Sports Racing Technologies" (SRT) latviešu ekipāžai, bet arī igauņiem Raulam Jētsam/Andrusam Tomam un Krieivjas ekipāžai Nikolajam Grjazinam/Jaroslavam Fjodorovam.

Jētss/Toms pēc pirmās "Azores Airlines Rallye" dienas kopvērtējumā bija 19. vietā, toties rallija otrajā dienā ekipāža pakāpās uz devīto vietu. Rallija trešā diena iesākās veiksmīgi, taču četrpadsmitajā ātrumposmā mašīna sagriezās, tika aizķerta siena. Rezultātā sabojāts automašīnas radiators un izstāšanās.

"Pirmo reizi startējām rallijā Azoru salās. Laikapstākļi te mainījās vairāk nekā citos rallijos, kuros esam startējuši. Pirmajā dienā mums bija daudz problēmu, toties otrajā dienā bija krietni labāk. Atradām vajadzīgo ātrumu, un mēs atguvām desmit pozīcijas. Jutāmies ļoti labi. Trešajā rallija dienā startējām otrie, bija ļoti slidens, bet zinājām, ko gaidīt. Diemžēl maza kļūda SS12 maksāja mums izstāšanos," klāsta sportisti. Tur viņi lēnā līkumā sagriezušies un ar kreiso stūri aizķēruši sienu.

"Tā kā tā vieta bija dubļaina, uzskrējām dubļu valnim, kas iesita radiatoru motora telpā. Mēs turpinājām ātrumposmu, taču iedegās lampiņa par augstu dzesēšanas šķidruma temperatūru. Sapratām, ka radiators ir bojāts un mēs neko tur nevaram darīt. Nācās izstāties," stāsta sportisti. "Mēs esam nolēmuši atgriezties arī nākamgad, lai piedalītos rallijā uz šīs brīnišķīgas salas. Es uzskatu, ka Sete Cidades ātrumposms ir labākais un baudāmākais, kādu esam braukuši. Kopumā ļoti vērtīgi iegūti kilometri, iegūta pārliecība. Tagad gatavosimies mūsu mājas rallijam Igaunijā."

Neveiksmīgs šis posms izvērtās arī Grjazinam/Fjodorovam. Pirmās dienas ātrumposmā, mainoties ceļa segumam no grants uz asfaltu, pēc asa sitiena nolūza ritenis, un ekipāža nobrauca no ceļa. "SRT" mehāniķi Peugeot 208 automašīnu sataisīja, un tika pieņemts lēmums rallija otro dienu startēt pēc "Superrally" principa.

"Sacensības bija smagas. Protams, es biju rēķinājies, ka nebūs viegli, bet bija vēl grūtāk. Mēs saskārāmies ar daudzām un dažādām problēmām. Sākumā pats nevarēju iebraukties, pēc tam parādījās tehnikas problēmas, un daudz zaudējām. Otrajā dienā mūsu vainas dēļ vienā no ātrumposmiem ne visai labi pieskrūvējām riteni. Rezultātā deformējās tapskrūves. Pēc vairākiem ātrumposmiem tādēļ nolūza ritenis. Trešajā dienā braucām labā ātrumā, varējām cīnīties ar līderiem, bet atkal pievīla tehnika. Šoreiz bija problēmas ar motoru. Bija sajūta, ka braucam ar Peugeot 207, nevis ar Peugeot 208 automašīnu," klāsta autorallija braucēji.

Jau ziņots, ka pēc ceturtdien veiktajiem pirmajiem četriem ātrumposmiem Sirmacis atradās otrajā vietā, atpaliekot par vienu sekundi no Kajetanoviča. Savukārt piektdien pirmajos trīs "dopos" latvieša ekipāža vairs nestartēja tik sekmīgi, jo visos ātrumposmos bija ceturtā. Pēc piektā etapa Sirmacis kopējā ieskaitē noslīdēja uz trešo pozīciju, bet pēc sestā ātrumposma bija jau ceturtais. Tikmēr astotajā "dopā" Latvijas ekipāža uzrādīja otro labāko laiku, tomēr augstāk kopvērtējumā netika, kamēr dienas pēdējos divos ātrumposmos viņi atkal bija ceturtie, tādu pat vietu ieņemot arī kopvērtējumā.

Par sacensību uzvarētāju kļuva Mouru, kurš par līderi kļuva divus ātrumposmus pirms rallija beigām. Viņš par 26 sekundēm apsteidza krievu Alekseju Lukjaņuku, kurš ilgi bija vadībā, bet trešais palika Kajetanovičs, kurš no uzvarētāja atpalika par trīs minūtēm un 23 sekundēm.

Sirmacis un Šimins, debitējot sacensībās ar R5 klases automašīnu, pirms mēneša sensacionāli uzvarēja Akropoles rallijā. Favorīti Lukjaņuks un Kajetanovičs sacensību laikā pieļāva vairākas kļūdas, kamēr latvieši nobrauca ļoti stabili.

Sirmacis un Šimins šogad sacensībās piedalās ar "Škoda Fabia R5" automašīnu un pārstāv SRT kluba rallija komandu "Škoda Baltic Motorsport". Sākotnēji bija iecerēts, ka šī Latvijas ekipāža šogad startēs piecos ERČ posmos, tomēr pēc panākuma Akropolē viņi par ietaupītajiem līdzekļiem varētu nobraukt vēl vienu posmu.

Šogad ERČ kalendārā ieplānoti desmit posmi, turklāt visas sezonas kopējais balvu fonds ir 200 000 eiro. Kā zināms, sezonas pirmais posms februāra ievadā bija plānots Latvijā, bet to atcēla nepiemēroto laikapstākļu dēļ un vēlāk pārcēla uz septembra vidu.

Azoru salās tika aizvadīts sezonas ceturtais posms. Kopvērtējumā līderpozīcijā pēc trīs posmiem ar 71 punktu bija Kajetanovičs, kuram ar 46 punktiem sekoja Lukjaņuks, pie 38 punktiem bija ticis brits Kreigs Brīns, bet Sirmacis ar 37 punktiem bija ceturtajā pozīcijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!