Foto: Reuters/Scanpix

Džeremija Klārksona atlaišana no BBC un pēc tam sekojošā Ričarda Hamonda un Džeimsa Meja aiziešana no "TopGear" raidījuma bija kulminācija pamatīgajai vētrai, kas jau bija sacēlusies ap raidījumu un BBC, atklājis "TopGear" bijušais galvenais producents Endijs Vilmans.

Klārksons no "TopGear" tika padzīts pērnā gada martā pēc konflikta ar vienu no producentiem par laicīgi nesarūpētām siltām vakariņām pēc garas filmēšanas dienas. Vilmans, kurš šobrīd kopā ar "TopGear" bijušajiem trim vadītājiem veido jauno automobiļu raidījumu "The Grand Tour" tiešsaistes servisam "Amazon Prime", šobrīd atklāj, ka aizvadītā gada notikumi bija kulminācija jau tā "izirušajām attiecībām", kas kļuva "personiskas un konfrontējošas".

Šādas atziņas izdevumam "Daily Mail" Vilmans sniedzis TV festivālā Edinburgā. "Mūsu raidījums kļuva tikai populārāks un populārāks nejaušības dēļ, mēs tam tā arī nekad nepielāgojāmies un sabrukām zem pašu darba radītā smaguma. Galu galā bijām uzfilmējuši jau 22 raidījuma sezonas!" skaidro Vilmans.

"Mums bija tādi s*di kā Argentīna, kur viss nogāja greizi, tādējādi tas viss tikai krājās. Un es to saku kā cilvēks, kurš mīl BBC, un tur bija daudz cilvēku, kuri pret mums attiecās labi, bet daži kolēģi gan nebija tik laipni un nevēlējās mūs tur redzēt, tādēļ tas izvērsās cīņā," skaidro "TopGear" bijušais galvenais producents.

"Tas viss kļuva tik personīgi un konfrontējoši. Un, kad viss nonāca līdz tiem s*diem martā, tas bija kritisks brīdis, jo tajā situācijā uzvarētājs varēja būt tikai viens. Arī neizšķirts nebija iespējams, jo BBC vadībā bija cilvēki, kuri vienkārši to nevēlējās. Un arī mums nebija tāda brieduma, lai to panāktu. Visi bija ieņēmuši savu pozu un sēdēja ierakumos," skandalozos notikumus atceras Vilmans.

Atbildot uz "Daily Mail" jautājumu, kāds, pēc Vilmana domām, būtu bijis piemērotākais sods Klārksonam, toreizējais "TopGear" galvenais producents norāda, ka vienkārši "vajadzēja piemērot brangu naudassodu".

"Mums bija iekšējā BBC izmeklēšana, kurā noskaidroja, ka mūsu attiecības ir sairušas, un tas bija skaidrs visiem. Bet tam nevajadzēja būt par pamatu, lai izbeigtu raidījumu," pukojas Vilmans. "Tas bija skumji. Protams, daļēji bijām vainīgi arī paši – arī es sēdēju ierakumos, sviedu visu pa gaisu, mana reakcija uz citiem bija asa... Tas bija skumji."

Runājot par "TopGear" jauno raidījumu un tā vadītājiem, Vilmans izdevumam "Daily Mail" atbild, ka "neesmu noskatījies nevienu "TopGear" jaunā raidījuma sēriju, jo tas vienkārši būtu sāpīgi – tas bija viss, pie kā līdz tam strādāju. Otrs iemesls – vēlējos saglabāt iespēju atbildēt, ka neesmu skatījies, gadījumā ja man to kāds vaicātu".

Neskatoties uz iepriekšminēto, "TopGear" bijušais galvenais producents nevēl ļauna jaunajiem raidījuma veidotājiem. "Kriss Evanss un pārējie gāja uz turieni, lai to "paceltu", es nevienā brīdī nevēlu viņiem kaut kripatiņu nelaimes. Vienmēr var pastāvēt divi vērienīgi automobiļu raidījumi, un es ceru, ka viņiem tomēr izdosies."

Tāpat Vilmans atklāj, ka aiziešana no BBC nozīmē arī atteikšanos no līdzšinējā "TopGear" formāta – sacīkšu trases, ar roku rakstītā rezultātu tablo un noslēpumainā braucēja Stiga. "Tās bija trīs lielākās lietas, kas mums bija. Tas nav gluži "The X Factor" vai "Dejo ar zvaigzni", kuru var vienkārši mazliet "pagrozīt". Mums bija tās trīs lietas un tad iesaistījās juristi. Tas bija jautri – prasījām viņiem, vai Džeimss Mejs joprojām drīkstēs teikt savu tipisko frāzi "krāns tāds!" (cock – angļu val.) vai arī BBC mūs tad par to iesūdzēs?" stāsta Vilmans.

Vaicāts, kādēļ bijusī "TopGear" komanda izvēlējusies tieši "Amazon" kā savu jauno partneri, Vilmans atbild īsi un kodolīgi – "tikai naudas dēļ". Līdz šim medijos bija izskanējis, ka katras "The Grand Tour" raidījuma sērijas budžets ir četri miljoni mārciņu (4,7 miljoni eiro). "Tas, ko raksta avīzes, ir blēņas, nekādi četri miljoni, tā ir plika d*ršana!" atcērt Vilmans, bet atzīst, ka budžets, ko viņi tērē, ir tiešām liels.

Pagaidām publiski ir zināms, ka jaunais "The Grand Tour" raidījums debitēs šoruden. Kad tieši? To precīzi nezinot arī pats Vilmans. Tāpat viņš nezina, vai "Amazon Prime" rādīts katru nedēļu jaunu raidījuma sēriju vai arī publicēs uzreiz visas, līdzīgi kā to mēdz darīt "Netflix" ar savu jaunāko saturu.

"Tā jau ir "Amazon" darīšana. Man labāk patiktu, ja katru nedēļu būtu jauna sērija. Es nedomāju, ka mūsu raidījums ir piemērots tādai "box set" relīzei. Labāk tā trijotne izdara kaut ko jancīgu un nākamajā nedēļā jau ko citu ērmīgu," savu redzējumu klāsta "The Grand Tour" galvenais producents.

Tāpat Vilmans labprāt vēlētos, ka atkārtojumā citkārt tikai "Amazon Prime" video tiešsaistes servisā pieejamais raidījums būtu redzams arī kādā televīzijas kanālā. "Būtu forši, ja to varētu redzēt pēc iespējas vairāk cilvēku. Es tikai priecātos, ja jaunais raidījums būtu redzams visur," rezumē Vilmans.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!