Neskatoties uz to, ka Latvija ir maza valsts pasaules mērogā, tā ir bagāta visādu pasaulē ekskluzīvu superauto. Nesen ziņojām, ka Latviju pameta divus miljonus eiro vērtais "Pagani Zonda Roadster F Clubsport", bet tagad tā vietā tas pats SIA "Jacob LV" iegādājies tūkstoš zirgspēku jaudīgo "Bugatti Veyron" superauto, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija.

"Delfi" aculiecinieks Daņiks foto un video iemūžinājis, ka Rīgā šodien uz treilera tiek vests pasaulē savulaik visjaudīgākais sērijveida automobilis "Bugatti Veyron". Izrādās, ka tas šodien ir iekļauts CSDD transportlīdzekļu reģistrā ar individualizēto valsts numurzīmi "ZONDA". Kaut kur dzirdēta vai redzēta numurzīme? Jā, pirms tam tā rotāja "Pagani Zonda Roadster F Clubsport" superauto, kas pamatā braukāja pa Monako ielām bez derīgas tehniskās apskates.

Numurzīme "ZONDA" un attiecīgi arī pats automobilis pieder joprojām tam pašam uzņēmumam – SIA "Jacob LV", liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija. Pērn šis uzņēmums strādāja ar 30 tūkstoš eiro apgrozījumu un cieta 85 tūkstošu eiro zaudējumus, liecina "Lursoft" dati.

Konkrētais automobilis ir 2009. gada ražojuma ar nepilnu septiņu tūkstošu kilometru nobraukumu. Spēkrats ir importēts no Austrijas, un tā pārdošanas sludinājums joprojām ir apskatāms Eiropā lielākajā transportlīdzekļu tirdzniecības portālā Mobile.de. Kā redzams, par to pārdevējs prasījis 1,8 miljonus eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Ironiski, ka sludinājumā norādīts, ka dzinējs tam darbojas ar dīzeļdegvielu, kas noteikti ir pārrakstīšanās kļūda. Vēl pārdošanas sludinājumā ir rakstīts, ka tas ir "Carbon Edition" modifikācijā, un apgalvots, ka tāda tika izgatavota tikai divos eksemplāros.

Tomēr tehnisko apskati "Bugatti Veyron" spēkratam šodien nav izdevies veiksmīgi iziet – inspektori protokolā ierakstījuši aizrādījumu, ka uzstādītas "neatbilstošas riepas" un ir "nepietiekams riepu protektora dziļums", kam ziemā jābūt vismaz četri milimetri. Transporta ekspluatācijas nodoklis "Bugatti Veyron" Latvijā ir 620 eiro gadā, kā arī tam ir jāmaksā uzņēmuma vieglo transportlīdzekļu nodokļu likme 62 eiro mēnesī.

"Bugatti Veyron" debitēja 2005. gadā un kļuva par visjaudīgāko un visātrāko sērijveida automobili pasaulē. Līdz šim šī modeļa spēkrats Latvijā nebija ticis reģistrēts, kaut arī pie mums ir spēkrati, kuri iegādes brīdī maksājuši miljonu un vairāk, piemēram, "Aston Martin One-77" vai sešu riteņu "Mercedes-Benz G63 AMG".

"Bugatti Veyron" ir aprīkots ar astoņu litru sešpadsmit cilindru dzinēju ar četrām turbīnām, kas attīsta 1001 zirgspēku. No vietas līdz 100 km/h tas paātrinās 2,5 sekundēs un maksimāli pārsniedz 408 km/h. Interesanti, ka, braucot ar maksimālo braukšanas ātrumu, tā riepas uzsprāgs pēc 15 minūtēm. Bet šāds risks tiek novērsts, jo degviela "Bugatti" tvertnē beigsies jau pēc 12 minūtēm, braucot ar maksimālo ātrumu.

Vēlāk tika prezentēts arī "Super Sport" versijas "Veyron", kas attīsta 1200 ZS. Šobrīd "Bugatti" markas piedāvājumā "Veyron" modeli ir aizstājis jaunais "Chiron" ar 1500 ZS. Jauns "Veyron" savulaik maksāja miljonu eiro, tagad tā cena ir tikai pieaugusi par labu eksemplāru. 10 ražošanas gadu laikā pavisam tika izgatavotas 450 vienības "Veyron" automobiļu. Atkarībā no modifikācijas un stāvokļa lietots "Bugatti Veyron" šobrīd maksā miljonu līdz trīs miljonus eiro.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!