Foto: Publicitātes foto

Britu superauto ražotājs "McLaren Automotive" prezentējis savu visekstrēmāko koplietošanas ceļiem paredzēto spēkratu – 800 zirgspēku jaudīgo vidusmotora superauto "Senna". Automobilis nosaukts par godu trīskārtējam F-1 čempionam Airtonam Sennam, kurš "McLaren" komandā startēja no 1988. līdz 1993. gadam.

Lai arī "McLaren Senna" spēkratam ir pielaide braukšanai pa koplietošanas ceļiem, autoražotājs šo superauto pozicionē braukšanai pamatā pa sacīkšu trasēm.

Aizmugurējo riteņu piedziņas superauto izstrādāts uz oglekļa šķiedras šasijas, kas ir būtiski modernizēta "720S" modeļa platforma, un arī virsbūves paneļi tam ir izgatavoti no oglekļa šķiedras. Piemēram, "McLaren Senna" priekšējie spārni sver tikai 620 gramus, kamēr "McLaren 720S" modelim alumīnija spārni sver 2,2 kilogramus.

"McLaren Senna" ir arī visvieglākais šīs markas superauto vēsturē – tas sver tikai 1198 kilogramu. Rezultātā panākta lieliska jaudas un masas attiecība – 668 zirgspēki uz vienu tonnu.

Superauto ir aprīkots ar aktīvo hidraulisko balstiekārtu (sacīkšu režīmā automobilis klīrensu pazemina par 50 mm, palielinot aerodinamisko piespiedējspēku par 40%), aktīvajiem šķērsstabilizatoriem un aktīvajiem aerodinamiskajiem spoileriem.

"McLaren Senna" superauto nav bagāžas nodalījuma. Ir tikai viens nodalījums – aiz sēdekļiem ir vieta ķiverei. Tur, kur "720S" modelim ir bagāžnieks, tur "Senna" modifikācijā ir transmisijas radiatori.

Leģendārajam F-1 pilotam veltītais superauto ir aprīkots ar četrlitru V8 biturbo dzinēju, kas attīsta 800 zirgspēku jaudu un 800 ņūtonmetru griezes momentu. Spēka agregāts sajūgts ar septiņpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu. "McLaren Senna" dinamiskie raksturlielumi pagaidām netiek atklāti.

Vēl šis superauto ir aprīkots ar titāna sakausējuma izplūdes sistēmu, keramiskajām bremzēm un "Pirelli P Zero Trofeo R" riepām, kuras pielāgotas speciāli šim automobilim.

Pavisam tiks izgatavotas tikai 500 vienības "McLaren Senna" superauto. Katrs no šiem spēkratiem maksās 750 tūkstošus sterliņu mārciņas (850 tūkstošus eiro). Interesanti, ka visi eksemplāri jau ir rezervēti. Vēlāk "McLaren" sola vēl ekstrēmāku un vieglāku "Senna" modifikāciju, tomēr tā būs paredzēta tikai un vienīgi braukšanai pa sacīkšu trasēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!