Foto: Publicitātes foto

Sākot no 2020. gada, "Volkswagen" (VW) tirgū piedāvās pilnībā jaunu elektroautomobiļu klāstu ar garāku braukšanas distanci ar vienu akumulatoru uzlādes reizi un izteiksmīgu dizainu – "I.D." sēriju. Šoreiz Ženēvā VW prezentējis "I.D." sērijas flagmaņa konceptu – "I.D. Vizzion" – pilnībā autonomu transporta līdzekli, kas ir vadāms ar balsi un žestiem. Turklāt, pateicoties mākslīgajam intelektam, šis automobilis spēj arī mācīties un pielāgoties lietotāja un situācijas vajadzībām.

Mijiedarbība ar "I.D. Vizzion" tiek veikta virtuāli ar paplašinātās realitātes (AR) palīdzību. Automobiļa komunikācijas tehnoloģija ir progresējusi, kļūstot par virtuālo asistentu, kas spēj mācīties un empātiski reaģēt. "I.D. Vizzion" ir viedierīce uz riteņiem, kurai nav nepieciešams autovadītājs un tādējādi tas kļūst par šoferi. Tā kā automašīna ir tik daudzpusīgi savienota, tā ir daļa no digitālās pasaules. Automobilis visiem tā pasažieriem sniedz brīvību atslābināties, komunicēt vai strādāt braukšanas laikā.

Pateicoties intuitīvajai mijiedarbībai starp cilvēku un mašīnu ar paplašināto realitāti un pilnībā no jauna izstrādātajām jauktās realitātes brillēm – "Microsoft HoloLens" – kā arī dabiskai valodas kontrolei, "I.D. Vizzion" ir pilnībā intuitīvs un tādējādi vienkārši lietojams.

Automobili galvenokārt vada ar žestiem un balsi, pasažieriem komunicējot ar virtuālo asistentu. Arī braukšanas galamērķis tiek noteikts ar balsi vai viedierīci. "I.D. Vizzion" asistentu sistēmas ar katru dienu precīzāk pielāgojas saviem lietotājiem, jo tās spēj mācīties. Sistēma atpazīst viņu nepieciešamības un gaumes – tostarp sēdekļu un gaisa kondicionēšanas uzstādījumus, aktivizējot tos autonomi, kā arī iecienītāko mūziku.

"I.D. Vizzion" ir arī drošs – automobilis izmanto sejas atpazīšanu, lai nodrošinātu, ka tas nenonāk nepareizajās rokās. Balss un žestu kontrole novērš nepareizu kontroles iespēju izmantošanu. Interaktīvi komunicējošas projekcijas priekšējās gaismas, kas, piemēram, var uz ceļa izstarot virtuālas gājēju pārejas strīpas, aizsargā gājējus un riteņbraucējus. Tās signalizē gājējiem, ka automašīna viņus ir ieraudzījusi un atpazinusi, un apstājas, lai ļautu tiem droši šķērsot ceļu. Pateicoties autonomās braukšanas augstākajam līmenim, tiek samazināts negadījumu skaits.

VW prototipa salonu iespējams personalizēt ar dažādiem ceļošanas režīmiem – vienalga, vai tā tiek izmantota atpūtai, darbam, izklaidēm vai komunicēšanai. Ja izraudzītais ceļošanas režīms to pieprasa, tad logus iespējams elektroķīmiski padarīt tumšākus, bet traucējošas apkārtējās skaņas iespējams likvidēt ar aktīvu skaņu slāpēšanu.

Konceptautomobilis izmanto fitnesa izsekošanas ierīču sensorus un "HoloLens" (veselības funkciju uzraudzīšana), lai novērtētu pasažieru dzīvībai svarīgos datus, bet informācija tiek izmantota, lai kontrolētu gaisa kondicionēšanu un citus klimata, kā arī apgaismojuma parametrus. Tādējādi "I.D. Vizzion" kļūst par jaunā gadsimta mobilu viedo mājokli.

"I.D. Vizzion" darbina elektriska, visu riteņu piedziņas sistēma ar diviem elektrodzinējiem, kas nodrošina 225 kW (300 ZS) jaudu, un augsta sprieguma akumulators ar 111 kWh enerģijas kapacitāti, bet nobraukšanas distance ir līdz 665 kilometriem ar vienu uzlādi.

Automobilis ir 5163 mm garš, 1947 mm plats un 1506 mm augsts. Riteņu garenbāze (3100 mm) un jumta daļa ir neierasti gara, bet priekšējā un aizmugurējā daļa ir īsa. Dizaina galvenais uzsvars ir automašīnas pasažieru labsajūta.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!