Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Volkswagen" (VW) svētdien prezentējusi savu elektrisko sacīkšu prototipu "I.D. R Pikes Peak", ar kuru 24. jūnijā piedalīsies Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās un mēģinās pārspēt Andra Dambja radītā "Drive eO PP100" uzstādīto rekordu elektromobiļiem.

VW norāda, ka viņu elektriskais auto ir ātrāks ne tikai par elektriskajām formulām "Formula-E", bet pat "Formula One" bolīdiem.

"Volkswagen I.D. R Pikes Peak" pamatā izmantots oglekļa šķiedras monokoks no Paikspīkā uzvarējušā sacīkšu auto "Norma", kuru pilotēja Romēns Dimā. VW bolīda kopgarums ir 5,2 metri, bet tā masa ir nepilni 1100 kg.

VW elektriskais sacīkšu auto ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda ir 600 zirgspēku, bet griezes moments – 650 ņūtonmetru. Litija jonu akumulatori, kuri līdz 20 procentus nepieciešamās enerģijas iegūst no bremžu rekuperācijas sistēmas. Pilna akumulatoru uzlāde no elektrotīkla aizņem pusstundu.

No vietas līdz 100 km/h elektriskais VW paātrinās 2,25 sekundēs un maksimāli sasniedz 240 km/h.

Ar VW bolīdu Paikspīkā brauks trīskārtējais šo sacensību uzvarētājs Romēns Dimā, kurš ir uzvarējis arī Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Viņa labākais rezultāts Paikspīkā ir astoņas minūtes un 51 sekunde.

VW mērķis ir pārspēt Andra Dambja radītā elektriskā sacīkšu auto "Drive eO PP100" 2016. gadā uzstādīto rekordu astoņas minūtes un 57,118 sekundes. Togad tas bija labākais laiks elektromobiļu ieskaitē un ieguva otro vietu kopējā ieskaitē, piekāpjoties jau minētajam Dimā, kurš startēja ar "Honda" automašīnu un trasi finišēja astoņās minūtēs un 51 sekundē.

Trases rekords kopējā ieskaitē joprojām pieder Sebastjēnam Lēbam, kurš 2013. gadā ar "Peugeot" finišu sasniedza astoņās minūtēs un 13 sekundēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!