Foto: Delfi kolāža

Pasaulē plaši pazīstamajam autožurnālistam Džeremijam Klārksonam 2018. gads bija visai aizņemts. Papildu "The Grand Tour" raidījuma jaunās sezonas filmēšanai viņš arī vadīja viktorīnas raidījumu "Who Wants To Be A Millionare". Turklāt izdevumam "Sunday Times" viņš aizvadītajos 12 mēnešos aprakstījis 28 jaunus automobiļus.

Pusi no šiem automobiļiem vienmēr kritiskais un piekasīgais Klārksons novērtējis ar vismaz četrām zvaigznēm (no piecām).

Izdevums "Sunday Times" izveidojis sarakstu ar pieciem jaunajiem automobiļiem, kurus Klārksons novērtējis visaugstāk, un piecus auto, kuri saņēma viszemāko "TopGear" bijušā vadītāja atzīmi.

Pirmais no labākajiem – šo auto radījuši desmitgadnieki

Foto: Publicitātes foto

Klārksons izbrauca ar "Lamborghini Huracan Performante" pirmsražošanas prototipu un atzina, kas šis auto ir ne tikai ātrs, bet arī aizraujošs. "Šis ir automobilis, kas rēc un murrā vienlaicīgi," rakstīja Klārksons. ""Lamborghini" kompāniju vada, manuprāt, bariņš desmitgadnieku... Skaidrs, ka šis autoražotājs šobrīd pieder vāciešiem, bet kļūst vēl skaidrāks, ja "Lamborghini" marku neuzraudzītu "Audi", tad šim superauto, piemēram, uz jumta vēl būtu lāzeri."

"Lamborghini Huracan Performante" izrādījies tik labs auto, ka Klārksons to pat kronējis par savu Gada auto.

Nebūdams ‘Porsche’ fans, Klārksons šo patiesi mīl

Foto: Publicitātes foto

Tie, kuri pārzina Klārksona daiļradi, zinās, ka viņš nav "Porsche 911" fans. Tomēr "911 GT2 RS" izrādījies tik labs, ka pat Džeremijs nespēja slēpt sajūsmu: "Es to patiesi mīlu – visu! "GT2 RS" ir patiesi izcils sportiskais auto. Un to saka cilvēks, kurš nekad nav bijis "Porsche" fans".

BMW tuvu perfekcionismam

Foto: Publicitātes foto

Padarīt BMW 5. sēriju vēl labāku šķiet neiespējams uzdevums, tomēr Klārksons atzīst, ka šīs markas specializētais pārbūves uzņēmums "Alpina" ir spējis to panākt savā "B5" modelī. Neskatoties uz 600 ZS jaudīgo V8 turbomotoru, "Alpina B5" spēj būt arī komfortabla un relaksējoša braukšanā.

Klārksons atzina, ka "Alpina B5" ir vislabākais BMW 5. sērijas modelis, ar kuru jebkad ir braucis. "Tas patiesi sajūtās ir tuvu perfekcijai, cik nu vien var būt."

Britu sportiskais auto ar ‘Porsche’ braukšanas baudu

Foto: Publicitātes foto

Klārksons ir liels "Aston Martin" markas automobiļu fans, tādēļ nav brīnums, ka viņam patika arī jaunais "Vantage" modelis. Džeremijs pat atzina, ka šis varētu būt vislabākais šobrīd ražošanā esošais "Aston Martin" modelis. "Braukšanas baudas ziņā "Aston" ir līdzvērtīgs "Porsche 911"," rezumē Klārksons.

Visas piecas zvaigznes Klārksona vērtējumā "Aston Martin Vantage" neieguva nepietiekami gaišo lukturu un neērtās navigācijas sistēmas dēļ.

No futbolistu auto līdz Klārksona iecienītākajam spēkratam

Foto: Publicitātes foto

Iepriekšējās paaudzes "Bentley Continental GT" izpelnījās Klārksona nievas, kronējot to par futbolistu auto. Tomēr jaunās paaudzes modelis kļuvis par vienu no Klārksona iecienītākajiem spēkratiem, jo ir tik labs, ka viņam būtu grūti izvēlēties starp jauno "Bentley Continental GT" un "Aston Martin DB11" – "tas ir kā brīnišķīgs garnējums uz pareizi ceptas kūkas".

Pirmais no sliktākajiem – motorjahtu iedvesmotais FIAT

Foto: Publicitātes foto

Klārksonam patīk "FIAT 500" modelis, tāpēc viņš piekrita izmēģināt tā speciālo versiju "Abarth 695 Rivale". Diemžēl Džeremijs tajā smagi vīlās, jo "FIAT 500 Abarth 695 Rivale" bija drebelīga gaita, neērta sēdpozīcija un nestabila šasija. Pat "Riva" motorjahtu, kas Klārksonam patīk, stila dizaina elementi šajā auto nespēja viņu pārliecināt.

Klārksons ienīst šo ‘BMW X6’ konkurentu

Foto: Publicitātes foto

Apvidus automobiļus Klārksons iedala divās kategorijās – tādos, kas viņam patīk, piemēram, "Range Rover" un "Alfa Romeo Stelvio", un tādos, kurus viņš ienīst... būtībā visus pārējos. Tādēļ nav brīnums, ka "Audi Q8" Klārksonam iekrīt otrajā kategorijā, lai arī Džeremijs bija patīkami pārsteigts par šī modeļa tehnoloģijām.

""Audi Q8" ir konkurents riebīgajam "BMW X6", un tas nozīmē, ka tas ir paredzēts neprātīgiem cilvēkiem," rezumē Klārksons.

Klārksons pirmo reizi izmēģināja ‘Dacia’ un nesaprata to

Foto: Publicitātes foto

Pretēji "The Grand Tour" kolēģim Džeimsam Mejam, kurš ir stāvā sajūsmā par "Dacia" automobiļiem, Klārksons to nekad nav sapratis. Tomēr, lai iepazītu šo marku, viņš izbrauca ar jauno "Dacia Duster" apvidnieku un atzina, ka viņam tas nepatīk "neglītuma un vājo motoru dēļ".

Ņemot vērā, ka Klārksonam bija izsniegta visjaudīgākā un visdārgākā "Duster" versija, viņš vēl vairāk nostiprināja savu pārliecību. "Neviens nekad ar "Duster" nebrauks līgani vai klusi... vai ar neaptraipītu godu," rezumē Klārksons.

Vēl viens retro stila hečbeks krīt nežēlastībā

Foto: Publicitātes foto

Iepriekšminētā "FIAT 500" speciālā versija "Abarth 695 Rivale" nav vienīgais retro stila hečbeks, kas šogad kritis Klārksona nežēlastībā – tāds izrādījies arī "MINI 1499 GT". Tam balstiekārta izrādījusies par cietu, un arī solītā veiktspēja nebija atkārtojama reālajā dzīvē. "Ir grūti atrast piemērotu vārdu. Tomēr "drausmīgs" būtu ļoti tuvu," rezumē Klārksons.

Skaistais dizains neglābj nomācošo dīzeļmotoru

Foto: Publicitātes foto

Jauno "Volvo V60" Klārksons novērtējis ar dalītām jūtām. Tas esot viens no "bet ja nu" automobiļiem. Proti, šim universālim esot izcils dizains, plašs salons un pārdomāts praktiskums, tomēr visas šīs kvalitātes aizēno "nomācošs" dīzeļdzinējs. Interesanti, ka "Volvo" paziņojis, ka tuvākajā nākotnē tā jaunie modeļi būs tikai ar hibrīda spēka agregātu vai simtprocentīgi elektromobiļi. "Sagadīšanās?" retoriski vaicā Klārksons.

"Nekas labāk neliecina par jūsu seksuālās dzīves beigām, kā "Volvo" jūsu mājas piebraucamajā ceļā," rezumē Klārksons.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!