Foto: DELFI
"Olainfarm" piederošais uzņēmums "Silvanols", kas strādā jau 25 gadus, Latvijas tirgū pazīstams ar tā izstrādātajiem dabiskas izcelsmes uztura bagātinātājiem, vienlaikus uzņēmums apmēram pusi savas produkcijas eksportē. Tajā, tepat uz vietas Latvijā, tiek radīti jauni farmaceitiskie produkti, to iepakojuma dizains utt.

"Silvanols" ir Latvijas "zaļās" farmācijas uzņēmums, kas darbojas jau 25 gadus – izstrādā un ražo dabiskas izcelsmes uztura bagātinātājus, medicīniskās ierīces, kosmētiku un zāles. Šogad uzņēmums ir viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras "Eksporta un inovāciju balva 2019" konkursā, kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" mazo komercsabiedrību grupā, kā arī konkursam pieteicis divus savus produktus – uztura bagātinātāju "GoImmune" kategorijā "Importa aizstājējprodukts" un uztura bagātinātāju "GoLife" kategorijā "Rūpnieciskais dizains". Jāatgādina, ka "Silvanols" 2014. gadā ieguva 3. vietu kategorijā "Inovatīvākais produkts" un 2010. gadā 1. vietu kategorijā "Importa aizstājējprodukts".

SIA "Silvanols" dibināta 1994. gadā, un AS "Olainfarm" par vienu no tā īpašniekiem kļuva 2013. gadā un pakāpeniski palielināja savu līdzdalību, iegūstot 100% uzņēmuma kapitāla daļu savā īpašumā 2017. gada decembrī. "Olainfarm" vārds pēdējos gados publiskajā telpā bieži locīts saistībā ar Valērija Maligina mantojuma jautājumiem.

Elīna Maligina, kas apprecējās ar Valēriju Maliginu 2016. gada oktobrī, 2017. gada maijā tika iecelta par "Olainfarm" meitas uzņēmuma "Silvanols" valdes priekšsēdētāju, savukārt 2017. gada jūlijā viņa kļuva par valdes priekšsēdētāju citā "Olainfarm" meitas uzņēmumā – SIA "Longgo", kas ražo dabīgas izcelsmes produktus veselībai. Dažas dienas pēc "Olainfarm" lielākā akcionāra Valērija Maligina nāves 2017. gada decembrī viņa tika atcelta no abiem amatiem "Olainfarm" meitas uzņēmumos. "Silvanola" valdes sastāvs šajā laika posmā līdz šodienai mainījies vairākkārt. Šobrīd uzņēmuma valdes priekšsēdētāja ir Liene Puriņa, savukārt Artūrs Rudmiezis un Jevgeņijs Zainapovs – valdes locekļi, liecina "Crediweb.lv" dati.

"Silvanols" ir izveidojis ap 50 produktu portfeli dažādām indikācijām. Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedza 5,4 miljonus eiro, kas ir 19% pieaugums salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Šogad apgrozījums varētu pieaugt līdz apmēram septiņiem miljoniem eiro. Savukārt tiešais eksports bija 829,0 tūkstoši eiro, galvenie tirgi atrodas Eiropā un Āzijā, kopumā ap 30 valstīm. Puriņa atklāj, ka Nr. 1 eksporta produkts ir "FarinGospray", kam seko "Rinogēls" un "GoRespiro".

Attīstot kontraktražošanu, mainās arī eksporta tendences, jo samērā liela daļa (ap 50%) uzņēmuma produktu netieši caur sadarbības partneriem nonāk ārvalstu tirgos. "Silvanolā" lepojas ar eksportu uz Baltkrieviju, vienlaikus atklājot, ka notiek mēģinājumi iekļūt Vācijas tirgū, lai arī tur ir milzīga konkurence un patērētāji uzticas vietējiem produktiem, kas ir labas kvalitātes.

2016. gadā "Silvanols" uzstādīja spreju ražošanas līniju, un plānos ir uzstādīt jaunu iepakošanas līniju. Uzņēmumā tagad daudzi procesi tiek automatizēti, lai kļūtu efektīvāki.

Importa aizstājējprodukts "GoImmune" Latvijas tirgū ir pieejams no 2017. gada. Uzņēmumā stāsta, ka to izstrādāja apmēram vienu gadu, bet ideja radās, apmeklējot nozares izstādes ārvalstīs, piemēram, "CPhI", "Vitafoods" u.c. ""GoImmune" zīmols ietver četrus produktus, un tā unikalitāte ir sastāva un produktu formās," stāsta uzņēmumā. Produkts pieejams visos aptieku tīklos Latvijā, lielveikalu "Rimi", "Maxima" un "Drogas" tīklos. Īpaši tiek pieliktas pūles, lai produkts būtu labi redzams plauktos, kā arī notiek sadarbība ar influenceriem. "Silvanolā" teic, ka produkta apgrozījums sasniedzis 100 tūkstošus eiro.

Uzņēmumā uzskata, ka labs dizains ir godīgs ilgtermiņā un tas atklājas detaļās – krāsās, niansēs un formās. Arī produkta lietošanai ir jābūt ērtai, vienkāršai un saprotamai. Svarīgi ir saprast, kāds būs ieguvums – laika, telpas, līdzekļu ekonomija.

Piemēram, rūpnieciskā dizaina kategorijai pieteiktā "GoLife" iepakojuma dizains izstrādāts, akcentējot tā sastāvu. Produkts ietver divas dažādas kapsulas, vienojošā ir zelta kapsula, bet rozā – sievietēm, melnā – vīriešiem. Tādēļ arī iepakojuma dizainā akcentētas produktu raksturojošās krāsas: koši rozā, melnā un zelta. Abu produktu dizainus vieno zelta maliņa. "GoLife" tirgū ir no 2019. gada.

Iepakojuma dizainu veido pašā uzņēmumā, bet produktu izstrādē reizēm sadarbojas ar universitātēm – Latvijas Universitāti, Rīgas Stradiņa universitāti un Rīgas Tehnisko universitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!