Foto: Publicitātes foto

Ceturtdien, 24. oktobrī, "Mercedes-Benz" markas oficiālais izplatītājs Latvijā SIA "Domenikss" medijiem prezentēja jaunās paaudzes "GLS" apvidus automobili, kas ir lielākais šī virsbūves tipa automobilis "Mercedes-Benz" piedāvājumā, kā arī komfortā un aprīkojumā ir salīdzināms ar S-klases limuzīnu. Un Latvija ir pirmā valsts Baltijā, kur šis modelis nonācis un ir iegādājams oficiālajā dīlercentrā.

Jaunajam "Mercedes-Benz GLS" ir īpaši liela ietilpība, pārspējot pat tā priekšgājēju – tas ir par 77 mm garāks un par 22 mm platāks. Unikālā 48 voltu "E-Active Body Control" aktīvā balstiekārta nodrošinās komfortu jebkuros apstākļos. Trīs pilnvērtīgas elektriski regulējamas sēdekļu rindas un ietilpīgs bagāžas nodalījums ar tilpumu līdz pat 2400 litriem sniedz arī praktiskas ērtības.

Modelim ir pieejama versija "GLS 580 4Matic" ar jaunu elektrificētu V8 dzinēju ar 48 voltu "EQ Boost" sistēmu un iebūvētu startera ģeneratoru. "Līdzīgi kā apvidus automobiļu S-klases modelī, jaunajā "GLS" padomāts par pasažieru ērtībām – jo īpaši par aizmugurē sēdošajiem," skaidro SIA "Domenikss" mazumtirdzniecības direktors Renārs Agarskis.

"Mercedes-Benz" jaunums ir "AMG Line" riteņi ar līdz pat 23 collu diametru. Uz piemērotību bezceļa apstākļos norāda arī auto gandrīz vertikālais astoņstūru radiatora režģis apvidus automobiļa interpretācijā, izceltā hromētā kartera aizsargplātne un dzinēja pārsegs ar divām gaisa ieplūdēm. Automobiļa ārieni un augsto tehnisko standartu līmeni pastiprina "Multibeam LED" priekšējie lukturi, kuros ir iestrādātas 112 LED gaismas diodes.

Interjerā vadības paneļa centrālais elements ir iespaidīga izmēra ekrāns, kas ir iestrādāts izceltā vadības paneļa konsolē. Visas "GLS" komforta funkcijas var vadīt no "MBUX" informācijas un izklaides sistēmas lielā skārienekrāna, sēžot autovadītāja sēdeklī.

"MBUX" aizmugurējo sēdekļu izklaides sistēma (Rear Seat Entertainment System) ir pieejama visos sēdekļu komplektācijas variantos. Tajā ir iekļauti divi 11,6 collu skārienekrāni, kas ļauj pasažieriem otrajā rindā baudīt filmas vai mūziku, lietot internetu vai veikt zvanus un ievadīt brauciena informāciju. "MBUX" iekšējā palīgsistēma (Interior Assistant) ļauj autovadītājam un priekšējam pasažierim ar žestu atpazīšanas sistēmas palīdzību intuitīvi vadīt dažādas komforta un MBUX funkcijas.

Jaunā "GLS" salonā ir vairāk vietu, jo īpaši otrajā sēdekļu rindā, ko elektriski iespējams regulēt par 10 cm. Ja sēdekļi atbīdīti maksimāli tālu, vietas kājām ir par 87 mm vairāk nekā tā priekšgājējā. Visi sēdekļi ir elektriski regulējami jau standarta izpildījumā. Tas attiecas arī uz "Easy-Entry" funkciju, kas nodrošina ērtu iesēšanos un izkāpšanu no diviem atsevišķajiem sēdekļiem trešajā rindā. Šim nolūkam otrās rindas sēdekļi aizbīdās tālu uz priekšu un nolokās. Sēdekļi trešajā rindā ir pilnībā aprīkoti un piemēroti līdz pat 1,94 m gariem cilvēkiem, kā arī apsildāmi.

Lai izveidotu līdzenu kravas nodalījumu līdz pat 2400 litru ietilpīgajā "GLS" bagāžas nodalījumā, ar vienas pogas palīdzību visus aizmugurējos sēdekļus var nolocīt atsevišķi vai vienlaikus. Auto aizmuguri iespējams automātiski nolaist par 50 mm, tādējādi nodrošinot ērtu bagāžnieka piekraušanu un izkraušanu.

Jaunajā "Mercedes-Benz GLS" pieejams ar sešu un astoņu cilindru dzinējiem. Ar "GLS 580 4Matic" nonākšanu tirgū tiek atzīmēta jaunā elektrificētā V8 benzīna dzinēja pasaules pirmizrāde. Šī dzinēja tilpums ir aptuveni četri litri, un tas attīsta 489 ZS jaudu, kā arī 700 Nm griezes momentu, "EQ Boost" sistēmai īslaicīgi pievienojot arī papildu 250 Nm griezes momentu un 22 ZS jaudu.

Elektrificēts ir arī "GLS 450 4Matic" rindas sešu cilindru benzīna dzinējs ar "EQ Boost". Integrētais startera ģenerators (ISG) veic hibrīda funkcijas, piemēram, nodrošina papildu jaudu, braukšanu ar atslēgtu transmisiju vai enerģijas atgūšanu, kā arī ļauj ietaupīt degvielu apjomā, ko iepriekš spēja tikai augstsprieguma hibrīda tehnoloģijas.

Ir plānots, ka tirgū būs pieejami divi "GLS" modeļi, ko darbinās "OM 656" dīzeļdzinējs. Ir pieejami divi rindas sešu cilindru dzinēji ar atšķirīgu jaudu, proti, "GLS 350d 4Matic" ar 286 ZS jaudu un 600 Nm griezes momentu (kombinētais degvielas patēriņš: 7,9–7,6 l/100 km), un "GLS 400d 4Matic" ar 330 ZS jaudu un 700 Nm griezes momentu (kombinētais degvielas patēriņš: 7,9–7,6 l/100 km). Abās versijās jaudīgais dzinējs jau atbilst "Euro 6d" standartam, kas jauniem modeļiem stāsies spēkā tikai 2020. gada 1. janvārī.

Visos jaunā "GLS" modeļos vilkmi pārvada "9G-Ttronic" automātiskā transmisija. Tāpat standarta komplektācijā ir uzstādīta arī sadales kārba ar elektroniski vadāmu vairāku disku sajūgu. Tādējādi starp asīm var pārvadīt piedziņas griezes momentu no 0 līdz pat 100 procentiem.

"GLS" ir pieejama piekabju manevrēšanas palīgsistēma. Tā atvieglo manevrēšanu atpakaļgaitā autovadītājiem, kuri nepārzina piekabju vilkšanu. Tā palīdz arī pieredzējušiem autovadītājiem, ja tiek vilktas garākas piekabes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!