Foto: Reuters/Scanpix /LETA

Japāna nonākusi ārvalstu preses slējās, kurās tiek iztirzāta vairāku privāto kompāniju prakse liegt sievietēm uz darbu nākt ar brillēm, ziņo BBC. Sievietes cēlušas trauksmi par šādu ierobežojumu pastāvēšanu.

"Nippon TV" un "Business Insider" bija viena no pirmajiem medijiem, kas šo stāstu atspoguļoja, atklājot, ka vairākās kompānijas, piemēram, mazumtirdzniecībā, sievietēm ieteikts nenēsāt brilles, jo "tas radot aukstu iespaidu". Savukārt skaistumkopšanas nozarē sievietēm dažkārt liegts nesāt brilles, jo tas "neļaujot kārtīgi saskatīt meikapu". Minētie mediji šādus ierobežojumus atklājuši vairākās nozarēs Japānā.

BBC norāda, ka iemesls šāda veida ierobežojumiem vēl tiek skaidrots: tas varētu sakņoties gan uzņēmumu uzstādītajos noteikumos, gan darba vides un kultūras diktētajās sociālajās normās.

Mediju atklātais izraisījis skandālu Japānā, īpaši saniknojot arī soctīklotājus, kuri par šo tematu diskutē, izmantojot haštagu # glasses are forbidden (brilles ir aizliegtas). Kioto Universitātes socioloģijas profesore Kumiko Nemoto BBC skaidroja, ka cilvēki tādējādi pauduši attieksmi pret biznesa vides novecojušo domāšanu.

Viņa sacīja: "Šie iemesli, kāpēc sievietēm nevajadzētu nēsāt brilles, ir vienkārši neloģiski. Tas viss ir par dzimumu, tas ir diskriminējoši." Viņasprāt, mediju ziņotais ataino "vecu, tradicionālu japāņu" domāšanu.

Šis skandāls seko jau iepriekš vasarā izskanējušajam, kura laikā Japānas iedzīvotāji vāca parakstus pret uzņēmumos piekopto praksi likt sievietēm uz darbu ierasties augstpapēžu kurpēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!