Foto: Izsoļu nams "Hemmings"

Kādas traktora markas varat nosaukt? "John Deere", "New Holland", "Claas" un kur tad bez "Belarus"... Savukārt, nosaucot "Lamborghini" vai "Porsche" marku, pirmās asociācijas būs ar skaistiem, ātriem un iekārojamiem sportiskajiem automobiļiem, nevis ar traktoriem. Tomēr šie sportisko spēkratu inženieri – gan Ferručo Lamborgīni, gan Ferdinands Porše – piedzīvoja 20. gadsimta industrializācijas bumu, kad zirgus aktīvi aizstāja ar mašīnām ne tikai uz ceļa, bet arī uz laukiem.

Itālietis Ferručo Lamborgīni bija studējis tehniskajā institūtā un strādāja par mehāniķi. Pēc Otrā pasaules kara viņš atvēra savu garāžu, kur cita starpā pārbūvēja "Fiat Topolino" pilsētas satiksmes automobili par sacīkšu spēkratu. Ar šo 750 kubikcentimetru mazauto viņš piedalījās 1948. gada prestižajās "Mille Miglia" izturības sacensībās, tomēr nefinišēja, jo ietriecās kāda Turīnas restorāna sienā, raksta "The Independent". Līdz ar šo neveiksmi viņš atmeta ar roku autosportam un aktīvāk pievērsās uzņēmējdarbībai –, atgūstoties no kara postošajām sekām, Itālija piedzīvoja strauju industrializāciju.

Pēc kara Itālijā bija daudz vairs nevajadzīgu militāro transportlīdzekļu un to detaļu. Izmantojot pieejamos motorus un diferenciāļus, Lamborgīni radīja savu pirmo traktoru "Carioca". Tajā tika izmantots britu "Morris" militārā kravas auto sešcilindru benzīna dzinējs. Ņemot vērā, ka benzīns bija ievērojami dārgāks nekā dīzeļdegviela, Lamborgīni radīja inovatīvu sistēmu, kas ļāva šo motoru iedarbināt ar benzīnu, bet pēc tam pārslēgt to darbībai ar daudz pieejamāko dīzeļdegvielu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!