Foto: Publicitātes foto

Otrdien, 7. jūlijā, "Audi" prezentējis "Q4 Sportback e-tron" konceptauto – kompaktu elektrisko apvidus auto kupeju. Pērn "Audi" Ženēvas starptautiskās autoizstādes apmeklētājiem demonstrēja pirmo "Audi Q4 e-tron" konceptauto. Tehniskā ziņā abi modeļi ir identiski, taču pēc formas tiem katram ir savas neatkārtojamas īpašības. Jaunā apvidus auto kupeja ražošanā nonāks 2021. gadā.

Aptuveni gadu pirms automobiļu piegādes uzsākšanas potenciālie "Q4" klienti var izvēlēties, kurai modeļa versijai viņi dotu priekšroku – klasiskai SUV daudzpusībai vai kupejas dinamiskajai elegancei. Abu "Q4" modeļu izmēri ir teju identiski – 4,6 metrus garais un 1,6 metru augstais "Sportback" ir par vienu centimetru garāks un zemāks par "Q4 e-tron" konceptauto. "Q4" modeļi ir identiski platuma un garenbāzes ziņā, kas ir attiecīgi 1,9 un 2,77 metri.

Abiem konceptauto ir arī identiska ¬augstākās klases piedziņas tehnoloģija. Divi elektromotori "Q4 e-tron" un "Q4 Sportback e-tron" konceptauto attīsta 306 zirgspēku jaudu. Kā "Audi" modeļos ierasts, arī šiem modeļiem ir "quattro" pilnpiedziņa. Abi "Q4" modeļi no vietas līdz 100 km/h paātrinās 6,3 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir ierobežots pie 180 km/h.

Akumulators ar 82 kWh ietilpību aizņem gandrīz visu automobiļa grīdu. Nobraukšanas distance WLTP ciklā pārsniedz 450 kilometrus, tādējādi uzstādot jaunu latiņu kompakto elektrisko automobiļu vidū. Savukārt "Q4 e-tron" ar aizmugurējo riteņu piedziņu piedāvās nobraukšanas distanci pat virs 500 kilometriem.

"Q4 e-tron" konceptauto tehnoloģiju nodrošina modulārā automobiļu platforma "MEB", kas nākotnē tiks integrēta vairākos "Volkswagen Group" ražotajos elektriskajos automobiļos, sākot no kompaktklases un beidzot ar vidēja izmēra klases automobiļiem. Ar "Audi Q4 Sportback e-tron" konceptauto zīmols demonstrē jau septīto sērijveidā ražoto elektroautomobili.

Jaunā "Sportback" aizmugurē ir dinamisks izliekums – jumta līnija pāriet ieslīpās aizmugures statnēs un noslēdzas horizontālajā spoilerī loga apakšējā malā. Tādējādi "Audi Q4 Sportback e-tron" virsbūve šķiet garāka nekā "Q4 e-tron" konceptauto.

Tāpat kā pirmajam sērijveidā ražotajam elektroautomobilim "Audi e-tron", arī jaunajam konceptauto priekšdaļā ir strukturēta slēgta virsma, ko ietver plašs, gandrīz statenisks astoņstūru rāmis ierastās radiatora restes vietā. Dizainu akcentē 22 collu lielie riteņu diski.

"Audi" virtuālās vadītāja informācijas sistēmas displejs ar ātruma, uzlādes līmeņa un navigācijas norādēm novietots vadītājam viegli pārredzamā vietā aiz stūres. Konceptauto piedāvā arī jaunumu – lielizmēra projekcijas (head-up) displeju ar papildinātās realitātes funkciju. Tā sniedz iespēju attēlot grafisku informāciju, piemēram, pagriezienu norādes tieši uz ceļa. Virs viduskonsoles atrodas 12,3 collu liels skārienjutīgs ekrāns, kas palīdz attēlot un izmantot informācijas un izklaides sistēmas funkcijas.

Aizmugurējā elektromotora jauda ir 204 ZS, bet griezes moments – 310 Nm; savukārt priekšējais motors priekšējiem riteņiem nodrošina attiecīgi līdz 102 ZS un 150 Nm. Tādējādi elektriskās sistēmas kopējā jauda ir 306 ZS.

510 kilogramus smagā akumulatora uzlāde iespējama ar maksimums 125 kW jaudu. Rezultātā 80 procentu uzlādes līmeni var sasniegt nepilnu 30 minūšu laikā.

"Audi" savu elektrisko ofensīvu sāka ar pilnībā elektriskā apvidnieka "Audi e-tron" pasaules pirmizrādi 2018. gada septembrī. Līdz 2025. gadam "Audi" piedāvās vairāk nekā 20 automobiļu ar pilnībā elektrisku piedziņu, un aptuveni 40% no tirdzniecības apjoma sasniegs ar elektrisko modeļu pārdošanu. SUV modeļi šajā portfelī ietver "e-tron" un "e-tron Sportback". Tāpat tiks piedāvāts modeļu klāsts klasiskās virsbūves versijās, tostarp "Avant" un "Sportback". Piedāvāto modeļu klāsts aptvers visus svarīgākos tirgus segmentus, sākot no kompaktklases un beidzot ar luksusa automobiļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!