Foto: Nataly Hlapkovska
Ceļojums uz Lietuvu šovasar nebija plānots. Bijām domājuši braukt pavisam citur, ārpus Baltijas. Bet tad nāca jaunais koronavīruss, panika, slēgtas robežas, atcelti lidojumi... Nu, jūs jau paši visu labi zināt. Nācās visu pārplānot, un tā Berlīnes vietā mums tika Kauņa, bet Ziltes salas vietā – Kuršu kāpa. Dīvainākais šajā stāstā ir tas, ka mēs ne mirkli to nenožēlojām.

Un, nē, es nesaku, ka Zilte un Kuršu kāpa ir līdzīgas (ja nu vienīgi vācu tūristu skaita ziņā, to Lietuvā bija neticami daudz). Gluži pretēji – tās ir atšķirīgas, tomēr šodienas situācijā grūti sūdzēties, turklāt nevaram noliegt, ka ceļojumu izbaudījām!

Plānošanas posms...

...bija īss. Laika maz, ideju daudz, visi gribēja ko savu. Galu galā veiksmīgākais risinājums šķita izveidot maršrutu lietotnē "Wanderlog".

Īsos vārdos – tā ir mājaslapa (un mobilā lietotne), kurā ikviens var veidot savu maršrutu jebkurā pasaules valstī, pievienot visas interesējošās apskates vietas, naktsmītnes (viesnīcas, hosteļus utt.), restorānus u. c. – un tad aicināt līdzbraucējus rediģēt izveidoto maršrutu. Draugi var pievienot savas vēlmes, vēlāk kopīgi varat tās izkārtot, lai iegūtu visiem ērtu maršrutu ar jau aprēķinātiem laikiem un attālumiem starp pieturvietām.

Mūsu pamatdoma bija izbraukāt Lietuvu un apskatīt galvenos objektus un vietas zemē, līdz kurai parasti ne rokas aizsniedzas, ne auto aizvizina.
Tā beigu beigās radās šāds plāns:

• 1. diena. Rīga – Krustu kalns – Orvida muiža – Kretinga – Klaipēda;
  • 2. diena. Kuršu kāpa: Jodkrante – Raganas kalns – jūraskraukļu kolonija – Pārnidas kāpa – Nidas bāka;
  • 3. diena. Delfinārijs un jūras muzejs Klaipēdā – pastaiga pa pilsētu;
  • 4. diena. Klaipēda – Panemunes pils – Nemuna – skatu torņi, kas gadīsies pa ceļam – Kauņa – Kadiķu ieleja;
  • 5. diena. Pažaišļa klosteris – funikulieri – Velnu muzejs – Kauņas vecpilsēta;
  • 6. diena. Traķi – Kukurūzas labirints – Velna dobe – Birštona;
  • 7. diena. Kauņa – Ķernave – Rīga.

Pirms brauciena izveidotajam plānam bija kāda priekšrocība – iespēja atsevišķas dienas mainīt vietām, ko galu galā arī izdarījām, samainot piektās un sestās dienas plānus. Trūkums – pārrēķinājāmies ar saviem spēkiem un, piemēram, pēc trīs stundām Traķos, trīs stundas ilgas maldīšanās Kukurūzas labirintā un vēl stundas Velna dobē, ieradušies Birštonā, uz skatu torni spējām vien tikai paskatīties. Kāpt augšā neviens vairs fiziski nevarēja.

Tātad, plāns ir, degviela uzpildīta, startējam!

Pirmā diena. Rīga – Krustu kalns – Orvida muiža – Kretinga – Klaipēda

Brauciens no Rīgas līdz Klaipēdai ilgst apmēram četras stundas. Taču mēs bijām ieplānojuši trīs pieturvietas, katra no tām prasīja savu laiku.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.