Lai izstāstītu šīs reizes "Tavs Auto TV" raidījuma stāstu, jāatgriežas tālajā 1895. gadā, kad divi vīri – Vāclavs Laurins un Vāclavs Klements – Mlada Boļeslavas pilsētā, Bohēmijas karaļvalstī, kuru šodien pazīstam kā Čehiju, uzsāka savu kopējo biznesu, ko šodien pazīstam kā "Škoda Auto".

Čehu automobiļus Latvijā pazīst jau sen. Tomēr ne visi zina, ka "Škoda" ir tikpat sena vēsture kā autobūvei kopumā. "Škoda" nav radusies aizvakar vai laikā, kad pastāvēja Čehoslovākija un tā atradās padomju lielvalsts ietekmes zonā. Oficiāli par "Škoda" automobiļu vēstures pirmo lappusi tiek uzskatīts 1895. gads, kad satikās divi Vāclavi – Laurins un Klements.

Sākotnēji viņi ražoja velosipēdus. Līdz 20. gadsimta sākumam viņi bija ne tikai apguvuši motociklu ražošanu, bet izbaudījuši uzvaras garšu, piedaloties ar tiem dažāda ranga sacensībās. 1905. gadā Laurins un Klements radīja savu pirmo automobiļa prototipu – un jau pēc diviem gadiem viņu konsturētie auto tika pārdoti pat ārpus Bohēmijas robežām Krievijā.

Viens no viņu grandiozākajiem auto tika radīts sadarbībā ar franču luksusa auto marku "Hispano Suiza", kas cenas ziņā tolaik bija dārgāks pat par "Rolls-Royce". 1925. gadā uzņēmums pēc postoša ugunsgrēka bija spiests apvienoties ar Pilzenes firmu "Škoda Works" (oriģinālajā vārdā "Škodovy Zavody").

Turpmāk kopuzņēmuma produkcija parādījās ārzemēs un piedalījās sacensībās tieši ar "Škoda" logotipu. Kara laikā Mlada Boļeslavā uzbūvētā rūpnīca tika sabombardēta, jo pildīja militāros pasūtījumus. 1946. gada nelāgais Prāgas pavasaris beidzās ar rūpnīcas nacionalizāciju.

Pēc dzelzs priekškara krišanas 1989. gadā ražotnei bija nepieciešama restrukturizācija. Tā kā Čehijā neviens nespēja atrast tik lielus līdzekļus, lai pārvērstu arhaiskus auto ražojošu rūpnīcu par konkurentu Rietumeiropas automobiļiem, tika nolemts pārdot 30% uzņēmuma "Volkswagen" grupai. Līdz 2000. gadam vācu autogigantam jau piederēja 100% "Škoda Auto".

Mūsdienās, lai godinātu "Škoda" pamatlicēju veikumu, abu šo kungu vārdi tiek stiprināti pie greznākā aprīkojuma līmeņa "Škoda" modeļiem, tādējādi simbolizējot šo auto piederību augstākajai klasei.

Pie "Laurin & Klement" versijas "Škoda Kodiaq" stūres "Tavs Auto TV" aicinājis sēsties cilvēku, kurš automobiļus mīl tikpat spēcīgi kā hokeju. Viesturu Koziolu pazīstam kā uzņēmēju un vienu no galvenajiem vīriem Latvijas hokeja saimniecībā. Beidzamajā laikā viņš visus savus spēkus kā LHF ģenerālsekretārs velta PČ hokejā organizatoriskajiem darbiem, jo pavisam maz atlicis līdz brīdim, kad Latvija otro reizi vēsturē viena pati uzņems pasaules spēcīgāko izlašu turnīru.

"Laurin & Klement" no standarta "Kodiaq" eksterjerā atšķiras ar viscaur diožu priekšējiem lukturiem, 19 collu riteņiem, kā arī hromētiem dekoratīvajiem elementiem. Interjerā šīs versijas automobilim ir ādas apdares sēdekļi ar "Laurin & Klement" izšuvēm, klavierlakas paneļi, "Canton" audio sistēma, dažādi digitālie braukšanas asistenti, adaptīva kruīza kontrole, apkārtskata videokameras, 10,25 collu digitālais instrumentu panelis utt. – šajā auto pat otrās rindas sēdekļiem ir apsildes funkcija.

Varētu pat teikt, ka ar šo "Kodiaq" modifikāciju "Škoda" ar vienu kāju iekāpusi "premium" klasē. Tomēr, kas nav mazsvarīgi, nav aizmirsts par demokrātisku cenu. "Laurin & Klement" pieejams ar 1,5 litru turbopūtes benzīna dzinēju un priekšpiedziņu par 32 900 eiro, bet versijā ar divlitru dīzeļdzinēju, DSG pārnesumkārbu un pilnpiedziņu tas maksā 37 tūkstošus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!