Ceturtdien, 3. jūnijā, autosalonā "Verte Auto" tika atklāts autosporta braucēja Edija Oša sporta automašīnas "Škoda Fabia" dizains un krāsas. Šāda līmeņa sporta automašīna Latvijā ir pirmā un tā savu debiju pieredzēs rallijkrosa sacensībās Baltijā.

Edijs Ošs Latvijas autosportā ienāca 2013. gadā un sākotnēji sevi pieteica kā mērķtiecīgu autokrosa braucēju. Pēc aizvadītiem vairākiem gadiem, cīnoties plecu pie pleca ar labākajiem Latvijas autokrosa braucējiem, izcīnīti divi čempiona tituli 2019. un 2020. gadā, kā arī iegūts Latvijas Automobiļu federācijas autosporta meistara tituls. Šobrīd braucējs savu sportisko izaugsmi turpina celt rallijkrosa disciplīnā.

"Līdz šāda līmeņa autosporta automašīnai gāju soli pa solim. Pirmais mēģinājums valdīt pilnpiedziņu bija aizvadot treniņus ar "RX Light" automašīnu, kā arī debija pasaules čempionātā ar "Sports Racing Technologies" komandu," komentē Ošs.

"Pagājušais gads bija ļoti intensīvs – dalība 16 sacensībās. Paralēli dalībai ar priekšpiedziņas automašīnu, sēdos pie stūres "Mitsubishi Lancer Evolution IX", kuru piedāvāja "Prospeed" komanda. Šīs automašīnas ātrums un dinamiskums trasē lika saprast, ka tas ir tas, ko vēlos. Starpsezonā ķēros pie darba – rezultāts ir visiem redzamais projekts "Škoda Fabia Supercar 4x4"," stāsta autosportists.

"Automašīnas dizainu izstrādāja Polijas kompānijas dizaineri, kuri šobrīd Eiropā ir spēcīgākie šajā jomā. Vieni no klientiem ir pasaulē labi zināmie "Hyundai Motorsport" braucēji, kā arī elektro automobiļu projekts "Kreisel-RE-X1"," informē Ošs.

"Škoda motorsporta vēsture sniedzas līdz pat pagājušā gadsimta sākumam, un kopš tā laika zīmols ir izcīnījis neskaitāmas uzvaras dažādos motoru sporta veidos. 2015. gadā "Škoda" izstrādāja "Fabia Rally2" (R5) specifikācijas auto, un tas līdz šai dienai sevi ir apliecinājis kā viens no konkurētspējīgākajiem auto šajā disciplīnā, iegūstot piecus pasaules čempiona titulus, kā arī gūstot augstākos panākumus citos rallija seriālos," komentē Māris Jansons, "Auto 100 Latvija" vadītājs.

""Škoda Latvija" ir milzīgs prieks, ka Latvijas sportistiem ir iespējas startēt ar šāda līmeņa tehniku, kas cels arī visa seriāla līmeni un motoru sportu kopumā. Ar nepacietību gaidām jaunās sezonas startu, kas šogad, spītējot visam, būs aizraujoša un intrigām bagāta," rezumē Jansons.

"Sadarbību ar "Škoda" mēs esam nosaukuši par savstarpējo "sinerģiju": "Škoda" palīdz veidot sportista tēlu, kā arī atpazīstamību savā telpā, savukārt es ar dalību autosportā veidoju un radu interesi par "Škoda" zīmolu," skaidro Ošs.

2021. gada sezonā Edijs Ošs plāno aizvadīt Latvijas, Baltijas, kā arī Igaunijas rallijkrosa čempionātu sacensības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!