"Volkswagen" (VW) prezentējis jauno "Multivan T7", kas pirmo reizi veidots uz modulārās platformas (MQB). Turpmāk piedziņas sistēmu variācijas ietvers arī "plug-in" hibrīdu, tādējādi "Multivan" uz brīdi var braukt, izmantojot tikai elektrību.

Pirmo reizi šajā modelī pieejamas arī jaunas un modernas asistentu, vadības, informācijas un izklaides sistēmas. Tāpat būtisks progress panākts arī sadursmju drošības jomā.

Latvijā jaunais "Multivan" iepriekšpārdošanā būs pieejams oktobra vidū.

Jaunā modeļa bagāžas ietilpība līdz pat 4053 litriem spēj veiksmīgi tikt galā ar iedzīves un praktiski jebkāda veida sporta aprīkojuma pārvietošanu. Pateicoties vilkšanas spējai līdz pat 2000 kilogramiem, jaunais "Multivan" spēj lielāka gabarīta inventāru ņemt līdzi arī piekabē.

Paralēli bāzes modelim VW piedāvās arī jauno "Multivan" pagarināto versiju ar vēl lielāku kravas ietilpību.

Viens no svarīgākajiem fiksētajiem parametriem dizaina specifikācijā bija tirgū laist jauno "Multivan" ar "plug-in" hibrīda sistēmu. Tas skaidrojams ar to, ka tikai šāda veida piedziņas sistēma padara savā starpā savietojamu braukšanu pilsētā ar nulli kaitīgo izmešu, kā arī garu nobraukšanas distanci un zemu kopējo patēriņu. Elektriskā dzinēja un benzīna turbodzinēja kopējā jauda ir 218 ZS.

Pateicoties litija jona akumulatoram ar 13 kWh enerģijas ietilpību, "Multivan eHybrid" spēj ierastu ikdienas braukšanu paveikt tikai ar elektroenerģiju. "Plug-in" hibrīda piedziņas sistēma izstrādāta tā, ka "Multivan eHybrid" tiek piedarbināts tikai ar elektroenerģiju, tādējādi automātiski īsus braucienus veic praktiski ar nulli kaitīgo izmešu. Tikai ātrumā virs 130 km/h pieslēdzas TSI dzinējs.

Neskaitot "plug-in" hibrīdu, priekšējās piedziņas "Multivan" būs pieejams ar kādu no diviem turbopūtes četru cilindru benzīna dzinējiem. Tie attīsta 136 ZS un 204 ZS jaudu. Nākamgad būs pieejams arī četru cilindru dīzeļdzinējs ar 150 ZS jaudu.

Visas piedziņas sistēmas standarta aprīkojumā pieejams ar divsajūgu ātrumkārbu (DSG). "eHybrid" sešu pārnesumu DSG ir ātrumkārba (DQ400E), kas īpaši radīta "plug-in" hibrīda piedziņas sistēmai un ar elektrisko dzinēju veido vienotu kopumu. TSI versijās un vēlāk arī TDI versijā izmantotā ātrumkārba ir septiņu pārnesumu DSG. Pirmo reizi "Multivan" modelī pārnesumu pārslēgšana tiek veikta elektroniski, tādējādi to iespējams paveikt ārkārtīgi vienkārši ar nelielu DSG pārslēgšanas pogu instrumentu panelī.

Asistentu sistēmu skaits ir būtiski palielināts. Atkarībā no specifikācijas pieejamas vairāk nekā 20 sistēmas. Standarta komplektācijā vienmēr pieejama "Car2X" (lokālā brīdinājuma sistēma), sadursmes novēršanas brīdinājuma sistēma "Front Assist" kopā ar "City Emergency Braking", "Swerve Support" ar jauno "Turn-off Assist", dinamiskā ceļa zīmju noteikšana, braukšanas joslu uzturēšanas asistents "Lane Assist" un kruīza kontroles sistēma.

Jaunās inovatīvās sistēmas iekļauj "Travel Assist", kas nodrošina daļēji automatizētu braukšanu līdz 210 km/h. "Travel Assist" apvienojas ar adaptīvo kruīza kontroli (lineāra kontrole) un "Lane Assist" (sāniska kontrole) jaunā sistēmā, kas būtiski atvieglo braukšanu un drošību vidēji garos un garos braucienos.

Jaunā "Multivan" proporcijās novērojamas izmaiņas. Salīdzinot ar priekšgājēju, bāzes versija tagad ir garāka un platāka. Tajā pat laikā VW nedaudz samazinājis augstumu, taču ar praktiski identisku vai, pateicoties jaunajam panorāmas stikla jumtam, pat vēl plašāku vietu galvai.

Jaunais "Multivan" ir 1941 mm plats, neietverot papildu komplektācijā pieejamos elektriski nolokāmos sānu spoguļus (+37 mm salīdzinājumā ar "Multivan 6.1"), 4973 mm garš (+69 mm) un līdz pat 1903 mm augsts (-47 mm). Tā garenbāze ir 3124 (+124 mm).

"Multivan" kārtējo reizi pieejams pagarinātajā versijā. Ar identisku garenbāzi tā izmērs no bampera līdz bamperim ir 5173 mm, tam esot par 131 mm kompaktākam salīdzinājumā ar priekšgājēju.

Dizains ir jauns, taču acīmredzami atgādina "Multivan". Tas ir saglabājies unikāls, jo unikāla ir šī modeļa līnijas izcelsme. Ir acīmredzams, ka tā priekšgājēju DNS bijusi nozīmīga loma jaunā "Multivan" dizaina veidošanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!