Foto: Publicitātes foto
Paulam Jonasam sezonas otrajā posmā plānots braukt ar jauniem motocikla regulējumiem, kas trasē ļaus traukties vēl ātrāk, teica "Gas Gas" komandas pārstāvis.

Jau ziņots, ka Jonass aizvadītās svētdienas pasaules motokrosa čempionāta pirmā posma – Krievijas "Grand Prix" – prestižākās MXGP klases pirmajā braucienā nefinišēja, bet otrajā izcīnīja trešo vietu.

Posmā uzvaras laurus plūca slovēnis Tims Gajsers, kurš bija nepārspēts abos braucienos un iekrāja 50 punktus. Jonasam otrajā braucienā iegūtie 20 punkti deva astoto vietu sezonu ievadošajā posmā.

Jonass pagājušajās sezonas ievadā guva smagu savainojumu, kas viņu piespieda izlaist visu atlikušo sezonu. Aptuveni novembra vidū viņš atgriezās uz motocikla, bet jau pagājušās nedēļas nogalē Krievijā aizvadīja savas šīs sezonas pirmās sacīkstes.

"Ja neskaita ķibeli pirmajā braucienā, posmā kopumā nostartēju labi," par sezonas pirmo posmu stāsta Jonass. "Starpsezonā tiešām ieguldīju daudz darba, tāpēc jau kopš ierašanās trasē jutos labi. Arī treniņos uz motocikla bija labas sajūtas."

"Protams, nedaudz bija stress, jo tomēr pirmais posms, taču kopumā biju pārsteigts, ka veicās labāk nekā biju gaidījis," gandarījumu par starpsezonā paveikto neslēpj sportists. "Parasti pirmajos posmos piedzenās rokas, taču šoreiz tā nenotika."

Pirmajā braucienā uzreiz pēc starta Jonass ar itāli Ivo Montičelli un šveicieti Arno Tonusu nesadalīja pirmo līkumu, kā rezultātā itālis piespieda Latvijas pārstāvi ietriekties Tonusā. Jonass sākotnēji turpināja braucienu, bet vēlāk tehniskais personāls lūdza viņu braukt uz boksiem, lai izvairītos no nelaimes trasē.

"Motociklam tika saplēsta degvielas bāka, tāpēc uzreiz pēc kritiena iebraucu boksos. Biju zaudējis daudz degvielas. Mehāniķi bākā ielēja aptuveni litru vai pusotru, taču pēc trim četriem apļiem noņēma mani no trases. Domāju, ka tas bija pareizs lēmums, jo varēja beigties daudz bēdīgāk. Piemēram, lēciena vidū beidzas degviela," par notikumiem pirmajā braucienā stāsta Jonass.

Otrajā braucienā Jonass pēc starta bija ceturtais, bet pirmajos līkumos pakāpās uz trešais vietu. Pēc Herlingsa kļūdas latvietis bija jau otrais aiz Antonio Kairoli. Ceturtajā aplī Febvrs uztriecās Latvijas sportista vadītā spēkrata aizmugurei un izbrauca no trases, bet turpmākajos apļos latvietim pabrauca garām gan Gajsers, gan Herlingss.

Jonass atklāja, ka, iespējams, būtu izcīnījis otro vietu, taču, kad sapratis, ka ir viens no līderiem, kaut kas nostrādājis zemapziņā, liekot viņam braukt daudz mierīgākā manierē, nekā tas tiek darīts ierasti.

"Kad otrajā braucienā braucu pa priekšu, pats biju dusmīgs uz sevi, jo zināju, ka varu braukt ātrāk un labāk. Domāju, ka ar katru nākamo posmu paliks labāk, jo pagaidām var just, ka ilgāku laiku nav braukts sacensībās," savu sniegumu raksturo Jonass. "Redzot, cik daudzi braucēja krita, labāk finišēt trijniekā."

Pēc pērn gūtā muguras savainojuma ārsti Jonasam atgriezties treniņos ļāva jau pēc četriem mēnešiem, taču sportists nolēma rehabilitāciju veikt piecus mēnešus. Lēni spertie soļi atlabšanas procesā nākuši par labu, jo šobrīd sacensības iespējams aizvadīt ar lielu pārliecību un bez mazākās sāpju sajūtas ķermenī.

"Iepriekšējo traumu sekas nav jūtamas. Gan treniņos, gan sacensībās varu darboties ar pilnu jaudu. Ar tīru sirdsapziņu varu teikt, ka iepriekš gūtās traumas netraucē," ar smaidu sejā saka motokrosists. "Tas noteikti arī vairo pārliecību. Ja jau sezonas pirmajos posmos sāc domāt par traumu risku, tas atņem kaut kādu procentu [pārliecības], bet šajā sporta veidā katrs procents maksā sekundes desmitdaļu. Savukārt sekundes desmitdaļa tevi var atbīdīt no trešās uz septīto vietu."

Jonass uzsvēra, ka sezonas sākumā iepriekš tik labi vēl nekad nebija juties. Arī sajūtas uz 450 kubikcentimetru motocikla bijušas ļoti labas, bet tagad galvenais iekrāt sacensību praksi, jo skaidrs, ka sniegumu un arī tehniku vēl iespējams uzlabot.

Pagājušā gada oktobrī Jonass pameta "Rockstar Energy Husqvarna" vienību un noslēdza līgumu ar "Gas Gas". Pagājušajā gada nogalē sportists norādīja, ka jaunā tehnika ne ar ko krasi neatšķiras no iepriekš izmēģinātās, taču nelielas izmaiņas ir.

"Lielākā atšķirība šogad ir motocikla motora regulējumos. Komandā ir ļoti zinošs motoru speciālists, kurš kārtīgi saregulējis manu dzinēju. Motors labi strādā gan cietās, gan mīkstās trasēs. Protams, zinām nianses, kas vēl ir jāpieregulē, jo līdz galam apmierināts nebiju," par savu tehniku stāsta Latvijas motokrosa braucējs.

"Līdz Anglijas posmam centīsimies nedaudz pieregulēt priekšējo amortizāciju, ko jau ar amortizācijas speciālistu esam izrunājuši. Tāpat nākamajā posmā strādāsim ar citām riepām," atklāj Jonass. "Ceru, ka izdosies atrast īstos regulējumus. Dažos trases posmos amortizācijas dēļ nācās braukt ar mazāku pārnesumu, lai arī zinu, ka motocikls ir spējīgs uz ko vairāk."

27. jūnijā MXGP nākamais posms tiks aizvadīts Anglijā. Jonasam un arī daudziem citiem motobraucējiem šī trase iet pie sirds, jo tā ir plaša, ar lieliem lēcieniem un arī segums lielākoties ir labā stāvoklī.

"Trasē ir daudz iespēju apdzīt, tāpēc domāju, ka sacīkste ir interesanta gan skatītājiem, gan pašiem braucējiem," par Anglijas posmu saka Jonass, kurš visvairāk gaida etapu Ķegumā. "Latvijas posms vienmēr tiek ļoti gaidīts. Ceru, ka sacensības varēs apmeklēt skatītāji, lai justu mājas sienas."

Latvijas sportista mērķis šosezon ir aizvadīt pēc iespējas vairāk posmu un izvairīties no traumām vai liekiem pārsteigumiem. Bez vēlmes uzkāpt pēc iespējas vairāk goda pjedestālos, Jonass beidzot vēlas izcīnīt savu pirmo uzvaru MXGP klasē.

Pērn par MXGP čempionu trešo reizi tika kronēts Slovēnijas motosportists Tims Gajsers, bet Jonass, kurš vasarā guva smagu traumu, ierindojās 31. vietā.

Nākamais posms paredzēts 27. jūnijā Lielbritānijā.

Šosezon MXGP klasē paredzēti 19 posmi. Sezonas noslēgums plānots 5. decembrī Indonēzijā, bet septītais posms 8. augustā paredzēts Latvijas trasē Ķegumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!