Šoreiz raidījumā "Tavs Auto TV" ir viens no visātrākajiem "Hyundai" sērijveida modeļiem "i30 Fastback N" – 280 zirgspēki, astoņu pakāpju divsajūgu ātrumkārba, elektriski bloķējošais diferenciālis "e-LSD" un satriecoša dzinēja skaņa.

Lai gan ar "Hyundai i30 Fastback N" siluetu esam pazīstami jau kopš 2019. gada, šis ir jau modernizētais modelis, kurš ticis gan pie vizuāliem, gan tehniskiem uzlabojumiem. Pirmais skatienu piesaistīs jauna dizaina buferis, milzīgā radiatora dekoratīvā reste, LED lukturi ar V-veida dienas gaismas strīpām un elegants izliektas formas aizmugurējais spoileris.

"Hyundai i30 Fastback N" neatsperotās balstiekārtas daļas masas mazināšanai uzstādīti jauni, īpaši viegli 19 collu diski. Lai uzlabotu dzinēja skaņu, dūšīgāka padarīta izplūdes sistēma, savukārt lai uzlabotu braukšanas komfortu, "i30 Fastback N" turpmāk pieejams ar divsajūgu pārnesumkārbu, kuru atkarībā no noskaņojuma var izmantot gan manuālajā, gan automātiskajā pārslēgšanās režīmā. Zem motora pārsega šim auto rūc divu litru benzīna turbodzinējs ar 280 ZS jaudu.

"i30 Fastback N" salonā ir izteikti sportiskas formas sēdekļi ar ādas un alkantaras apdari, kuros iestrādāti izgaismoti "N" logotipi. Stūresrats, aiz kura gluži vai kā īstā sacīkšu auto noslēpušās ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas. Instrumentu panelī var monitorēt dzinēja eļļas temperatūru, motora griezes momentu un turbīnas spiedienu. Interesants fakts – LED izgaismotā tahometra sarkanā zona nav fiksēta, tā mainās atkarībā no dzinēja eļļas temperatūras. Papildu tam viduskonsoles 10,25 collu lielajā displejā ir vēl daudz un dažādus dinamiskai braukšanai paredzētu datu.

Divas svarīgākās pogas uz šī auto stūresrata ir "N Mode" un "N Grin Shift". Mirkļos, kad uz īsu brīdi nepieciešama auto maksimālā vilkme (piemēram, apdzīšanas manevra laikā), nospiežot "Grin Shift", uz 20 sekundēm tiek aktivizēts maksimālās jaudas un griezes momenta režīms. Savukārt, esot drošā vidē, kur baudīt šī auto dinamiku, "N Mode" ar vienas pogas spiedienu pārvērš "i30 Fastback N" no pilsētas satiksmei pielāgota auto īstenā sportistā.

Runājot par šī auto vadāmību, tā ir visnotaļ iespaidīga, un droši vien savs nopelns tajā ir arī "e-LSD" jeb elektroniski kontrolējamajam limitētas slīdes diferenciālim, kura galvenais uzdevums ir uzlabot riteņu saķeri ar ceļu sarežģītos braukšanas apstākļos, kad, piemēram, viens no riteņiem atrodas uz slidenas virsmas, vai dinamiski braucot pagriezienos, novēršot tā priekšdaļas izslīdēšanu jeb tā saukto nepietiekamo pagriežamību.

Lai maksimāli izmantotu šī auto potences startēšanas brīdī, tas ir aprīkots ar starta kontroles sistēmu jeb "Launch Control". Tā darbojas salīdzinoši vienkārši, un startā no vietas jau pēc piecām sekundēm spidometrā būs 100 km/h, ko raidījuma "Tavs Auto TV" sižetā nodemonstrē autosportists Krišjānis Caune.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!