Foto: Privātais arhīvs
''Šī gada jūlijā devāmies ar ģimeni iepazīt Kurzemi. Bijām ieplānojuši četru dienu braucienu, lai tas bērniem (trīs un pieci gadi) nebūtu par garu un viņi spētu to izbaudīt,'' tā savu piedzīvojumu "Tūrisma Gids" rīkotajam stāstu konkursam piesaka Madara Freivalde. Ko viņa ceļā redzēja un kur iesaka doties, par to turpmākajās rindās.

Vairāk par konkursa noteikumiem, kurā var laimēt apmaksātu braucienu ģimenei ar prāmi, lasi šeit.

''Pirms došanās braucienā biju izveidojusi sarakstu ar lietām, kuras jāņem līdzi, kas ļāva ātri un veiksmīgi sakrāmēt līdzņemamās mantas, un vīrs tās varēja sakrāmēt ''Volvo''. Braucienu sākām salīdzinoši agri no rīta, jo braucām ar mašīnu, kurā ne visai labi strādā kondicionieris (diemžēl, šajā braucienā tas būtu ļoti noderējis, jo visas dienas bija vidēji +30 grādi pēc Celsija un vairāk).

Lai bērniem mašīnā būtu, ko darīt, iepriekš biju sagatavojusi dažādas aktivitātes – krāsojamās grāmatas, tostarp tādu, kurā var krāsot ar ūdens rakstāmo. Bērniem uz mirkli bija, ko darīt, taču lielākoties izskanēja jautājums: "Cik ilgi mums jābrauc?" Un šis jautājums skanēja ļooooti bieži.

Pirmā pietura bija Durbes pils. Apskatījām pili no ārpuses, pastaigājām pa parku un estrādi, atradām ''geocaching'' slēpni un devāmies tālāk pie vīra brālēna. Tur nedaudz paciemojāmies, saēdāmies avenes un devāmies uz Tukuma bērnu laukumiņu. Kamēr puiši pa laukumiņu, es devos uz kafejnīcu "Karē", lai pasūtītu pusdienas līdzņemšanai. Iesaku iegriezties šajā kafejnīcā. Ļoti gardi. Kamēr gaidīju puišus un ēdienu, tikmēr pastaigāju pa Tukumu, nogāju gar kultūras namu, kurā vidusskolas laikā braucām uz "diseni", atcerējos vecos laikus.

Pēc tam devāmies uz Kuldīgu. Iekārtojāmies dzīvoklī, kurā nakšņosim un devāmies apskatīt pilsētu. Ātri vien sāka pamatīgi līt, un mēs meklējām pieturvietu, kur paslēpties no lietus. Tikām līdz Ventas rumbai, patvērāmies kafejnīcā un gaidījām, kad pierims lietus. Kad sāka mazāk līt, turpinājām staigāt pa pilsētu. Bērni izskraidījās pa strūklaku – viņu diena bija izdevusies. Prieki bija īsi, jo lietus atgriezās ar daudz lielāku spēku. Gāza pamatīgi. Devāmies atpakaļ uz dzīvoklīti. Ieradāmies pamatīgi izmirkuši. Uztaisījām tēju un atlikušo vakaru pavadījām dzīvoklī. Nākamajā rītā devāmies atkārtotā pastaigā par pilsētu. Brokastis ēdām kafejnīcā "Marmalade", bērni izskraidījās pa strūklaku, satikām fantastiski skaistus taureņus un nopeldējāmies Ventas rumbā.

Sakot Kuldīgai ''atā'', devāmies uz Īvandes muižu. Tur var pavadīt visu dienu, jo ir iespēja apskatīt eksotiskos putnus, trušus, izstādi, taču mēs paspējām izdarīt tikai vienu lietu – izbraukt ar elektriskajiem auto. Dažs labs bija saguris un pēc izbrauciena piekliedza visu muižu, jo gribēja vēl braukāties. Tad nu nolēmām doties tālāk un atgriezties muižā citā reizē. Ar cerību, ka bērni aizmigs, jo priekšā vēl tāls ceļš, devāmies Ēdoles virzienā, lai paēstu. Iebraucām benzīntankā un, skatoties uz Ēdoles pili, ēdām hotdogus. Pēc Ēdoles bērni aizmiga, un varējām turpināt ceļu uz Ventspili.

Pirmā pieturvieta bija bērnu pilsēta, kurā pavadījām diezgan daudz laika. Pēc tam devāmies pie draugiem, kur palikām pa nakti. Nākamajā rītā devāmies apskatīt Ventspils pilsētu. Pie koncertzāles "Latvija" ir strūklaka, kura bija obligāti jāiekļauj maršrutā. Pēc strūklakas iekarošanas bērni bija noguruši, un došanās uz Dienvidu molu bija neveiksmīga. Apskatījām kuģus, un tas arī viss. Molu redzējām no attāluma. Izbraucām gar promenādi un, īsti neapskatījuši Ventspili, devāmies tālāk uz Valdemārpili.

Valdemārpilī piestājām pie Sasmakas ezera, kur nopeldējāmies, un devāmies uz galamērķi – Kaltene. Kaltenē paēdām pusdienas/vakariņas, devāmies apskatīt jūru, svinējām piecgadnieka jubileju un atpūtāmies. Nākamajā rītā devāmies apskatīt Kaltenes akmeņaino pludmali, Mērsraga bāku. Sapratām, ka akmeņainā pludmale mums nepatīk, un ar prieku nopeldējāmies Bigauņciema pludmalē. Dienas vidū atgriezāmies Rīgā.

Ceļojums bija feins, taču žēl, ka bija tik liels karstums. Lielākais pluss bija tas, ka nebija konkrētas apskates vietas, kuras ir obligāti jāredz, līdz ar to visi izbaudījām braucienu, jo ļāvāmies plūsmai, sajūtām un piedzīvojumiem.''

Lai iedvesmotu sevi un citus nākotnes ceļojumiem, portāls ''Tūrisma Gids'' aicina dalīties ar saviem līdzšinējo ceļojumu stāstiem, un, iespējams, tieši tu laimēsi apmaksātu braucienu ar prāmi visai ģimenei. Konkursa uzvarētāju paziņosim 1. augustā ''Tūrisma Gids'' ''Facebook'' lapā, kā arī ar uzvarētāju sazināsimies e-pastā. Ņem vērā, ka spilgtākie ceļojuma stāsti un foto var tikt publicēti portālā ''Tūrisma Gids''. Vairāk par nosacījumiem lasi šeit.