Foto: LETA

Viedokli par šobrīd sabiedrībā aktuālo plastmasas mietiņu tēmu satiksmes organizācijā paudusi arī Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), atbildot uz Rīgas domes deputāta Valtera Berga (JKP) vēstuli. No CSDD skaidrojuma izriet, ka plastmasas stabiņi ir tikai papildu aprīkojums satiksmes organizācijā un pareizi būtu lietojams tikai un vienīgi aiz nepārtrauktā horizontālā ceļa apzīmējuma, nevis izvietoti kā traucēklis vai šķērslis transportlīdzekļu braukšanai paredzētajā telpā.

CSDD norāda, ka "plastmasas stabiņi ar atstarojošiem elementiem nav satiksmes organizācijas līdzeklis un tie nav atrunāti obligāti piemērojamās normatīvajās prasībās, tāpat kā citi piestiprināmie elementi – gumijas apmales, riteņu atdures stāvvietās, gumijas vai metāla ātrumvaļņi u.c. elementi. Minētais papildaprīkojums, izņemot ātrumvaļņus, nedrīkst atrasties transportlīdzekļu braukšanai paredzētajā satiksmes telpā – ar ceļa horizontālajiem apzīmējumiem nenodalītās brauktuves platībās, jo tad būtu uztverami kā braukšanai traucējošs elements un apdraudētu satiksmes drošību".

"Tā kā stabiņi nav satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi, bet ir papildaprīkojums, tie nav izmantojami satiksmes organizēšanai – šim nolūkam ir ceļa zīmes un ceļa apzīmējumi. Ceļa apzīmējumus, kas veidoti ar nepārtrauktām garenvirziena līnijām, šķērsot ir aizliegts, un tie nosaka faktisko satiksmes telpas robežu. (..) Ar stabiņiem un gumijas atdurēm braukšanai neparedzētās vietas var aprīkot pie nosacījuma, ka tie atrodas aiz (!) satiksmes telpu norobežojošā nepārtrauktā ceļa apzīmējuma," uzskata CSDD.

Tāpat CSDD norāda, ka "plastmasas stabiņi nedrīkst traucēt transportlīdzekļu braukšanai to atļautajās trajektorijās". Kā skaidro CSDD, "papildu aprīkojums pārsvarā ir vērtējams kā pagaidu risinājums līdz problemātiskās vietas pārvedei (pārbūvei) ar satiksmes infrastruktūrai raksturīgiem un Latvijas valsts standartiem atbilstošiem ceļa elementiem".

Kaut gan papildaprīkojuma izmantošanu CSDD vērtē kā soli satiksmes drošības uzlabošanas virzienā, no satiksmes drošības viedokļa negatīvi vērtējama tendence veikt būtisku satiksmes pārkārtošanu un satiksmes organizācijas izmaiņas, neveicot ceļa pārbūvi atbilstoši nepieciešamajai ceļa daļu ģeometrijai.

"Stabiņu izvietošana un to radītajiem ierobežojumiem jāsasniedz izvirzītie ceļu satiksmes organizēšanas vai ceļu satiksmes drošības uzlabošanas mērķi, turklāt radītajiem ierobežojumiem jābūt pamatotiem un jārada būtisku (!) ieguvumu sabiedrībai kopumā," uzskata CSDD.

No satiksmes organizēšanas principu viedokļa CSDD neatbalsta pēdējā laikā Rīgā novēroto pārmērīgo un atsevišķos gadījumos nepārdomāto stabiņu uzstādīšanu, kas pārsvarā gadījumu rada vairāk ierobežojumu nekā ieguvumu sabiedrībai, kā arī nesasniedz mērķus satiksmes organizācijas pilnveidošanā vai ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!