Foto: Publicitātes foto

"Audi" prezentējis pirmo jaunās konceptautomobiļu saimes locekli – elpu aizraujošu rodsteru. "Audi skysphere concept" ir nosaukums, kas dots elektriskajam divdurvju kabrioletam, kura virsbūves līnijas ieskicē "Audi" rītdienas dizainu.

Ar šo modeli zīmols demonstrē savu vīziju attiecībā uz nākotnes progresīvo luksusa segmentu, kurā interjers kļūst par interaktīvu telpu, savukārt automobilis par aizraujošas pieredzes platformu. To nodrošina autonomā braukšana, revolucionāra interjera pārveidošana un digitāla ekosistēma.

"Audi skysphere concept" rāda, kā tieši zīmols pārskata luksusa jēdzienu nākotnei – runa vairs nav tikai par braukšanu. Konceptauto izstrādāts ar skaidru mērķi tā pasažieriem piedāvāt jauna līmeņa pieredzi.

Lai pasažieriem sniegtu maksimālu brīvību, "Audi skysphere concept" radīts divām atšķirīgām braukšanas pieredzēm: "grand touring" pieredzei un sporta pieredzei. Tam paredzēta kāda tehniska detaļa – mainīga garenbāze. Elektriskais dzinējs un speciāli mehānismi ar virsbūves un korpusa komponentēm, kas ieslīd viena otrā, sniedz iespēju mainīt garenbāzes un automobiļa eksterjera garumu par 250 milimetriem.

Ar vienu pogas spiedienu autovadītājs var izmantot plašās iespējas un izvēlēties sev piemērotāko braukšanas pieredzi – viņi var paši vadīt 4,94 metrus garo elektrisko rodsteru "Sports" režīmā ar saīsinātu garenbāzi, kamēr aizmugurējo riteņu stūrēšana nodrošina automobiļa izveicību neatkarīgi no tā izmēriem. Vai arī var izvēlēties 5,19 metrus garo GT autonomo "Grand Touring" braukšanas režīmu, kas nodrošinās papildu plašumu kājām un citus integrētās digitālās ekosistēmas pakalpojumus autonomā braukšanas režīmā.

Uz aizmugurējās ass izvietotais elektriskais motors ir atbildīgs par jaudas nodošanu "Audi skysphere" riteņiem. Rodsters nodrošina 465 kilovatu (632 ZS) kopējo jaudu un 750 ņūtonmetru griezes momentu, bet auto svars ir vien aptuveni 1800 kilogramu. Svara sadalījums ar aptuveni 60% uz aizmugurējiem piedziņas riteņiem sniedz pietiekamu saķeri un paātrināšanos no 0 līdz 100 km/h četrās sekundēs.

"Audi skysphere" akumulatoru moduļi galvenokārt ir izvietoti aiz kabīnes, kas ir ideāla konfigurācija automobiļa smaguma centram un izveicībai. Tāpat moduļi atrodami starp sēdekļiem "skysphere" interjera centrālajā tunelī – arī šī pozīcija izvēlēta, domājot par automašīnas dinamiku. Sagaidāms, ka akumulatoru ietilpība pārsniegs 80 kWh, saskaņā ar WLTP ciklu, sniedzot automobilim iespēju ar vienu uzlādes reizi nobraukt vairāk nekā 500 kilometrus, vismaz ekonomiskajā GT režīmā.

"Audi skysphere concept" savu publisko debiju piedzīvos 13. augustā Monterejas auto nedēļas ietvaros, kas norisināsies Peblbīčas (Pebble Beach) golfa laukumā – kurā arī ir radīts šis automobilis.

Šis koncepta automobilis izstrādāts un radīts "Audi" dizaina studijā Malibu, kas atrodas netālu no leģendārā Klusā okeāna piekrastes lielceļa, kas savieno Losandželosas piepilsētas ar Kalifornijas ziemeļiem. Studijas vadītājs Gels Bazins ar savu komandu ir šī projekta radošie prāti.

Leģendārs uzņēmuma klasiskais modelis "Horch 853" rodsters bijis jaunā revolucionārā modeļa iedvesmas avots. Iespaidīgais kabriolets, kas arī ir aptuveni 5,2 metrus garš, bija ne tikai 20. gadsimta 30. gadu mūsdienu luksusa definīcija, bet arī 2009. gadā Peblbīčā uzvarēja konkursā "Concours d'Elegance".

Runājot par izskatu – 5,23 metru garums salīdzinājumā ar 5,19 metriem un 1,85 metru platums salīdzinājumā ar diviem metriem –, viegli saskatāmas līdzības starp "Horch 853" kabrioletu un "Audi skysphere". Savukārt būtiska atšķirība novērojama šo automašīnu augstumā – leģendārais "Horch" ar savu slaveno dizainu sasniedza līdz 1,77 metru augstumu atkarībā no virsbūves veida, bet tā autonomais pēctecis "Audi skysphere" sporta režīmā vairāk pietuvojies zemei ar 1,23 metru augstumu un optimizētu smaguma centru un aerodinamiku. Šis koncepta automobilis izrāda cieņu klasiskajam modelim, taču nav retro imitācija.

Savukārt runājot par trīs gaidāmajiem koncepta automobiļiem – "Audi skysphere", "grandsphere" un "urbansphere", zīmols to dizainu balsta uz pasažierus aptverošo telpu ("sfēru"), kas viņiem kļūst par galveno pieredzi. Tas tāpēc, ka visi šie trīs automobiļi ir radīti ceturtā līmeņa autonomajai braukšanai, kas nozīmē, ka atsevišķās noteiktās ceļa un satiksmes situācijās autovadītājs var atbildību pilnīgi nodot automašīnai.

Tādējādi tādus kontroles elementus kā stūre un pedāļi iespējams novietot neredzamā pozīcijā un pilnībā izņemt no interjera. Un pasažieri, tostarp priekšējā kreisajā sēdeklī sēdošais, var izbaudīt jaunu ērtības pieredzi – brīvību relaksēties atvērtā telpā, iespēju baudīt ainavu un vēju vai "Audi skysphere" digitālo ekosistēmu.

"Audi skysphere", "grandsphere" un 2022. gadā gaidāmais "urbansphere" ir trīs koncepta automobiļi, kurus četru riņķu zīmols izmanto, lai demonstrētu savu progresīvā luksusa vīziju. Šajā procesā "Audi" rada automobiļa pieredzi, kas ir kaut kas krietni vairāk par vienkāršu laika pavadīšanu transportlīdzeklī, lai nokļūtu no punkta A uz punktu B, kā arī par pašu braukšanas pieredzi.

Šiem koncepta automobiļiem ir jauns dizains, kas pārveido interjeru, pasažieru nodalījumu, par automašīnas centrālo daļu, un vairs nepakārto pasažieru pieredzi tehnoloģiju prasībām. Tas tiek atspoguļots ar mainīgu interjera izkārtojumu, kontroles elementu pazušanu un plašo ietilpību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!