Foto: Publicitātes attēli

"Porsche" un "Siemens Energy" apvienojuši spēkus ar vairākiem starptautiskiem uzņēmumiem, lai celtu rūpnīcu gandrīz CO2 neitrālas degvielas (e-degvielas) ražošanai Puntaarenasā, Čīlē, teikts abu uzņēmumu kopējā paziņojumā.

Rūpnīcu būvēs uz ziemeļiem no Puntaarenasas, Čīles Patagonijā, un plānots, ka tā 2022. gadā saražos aptuveni 130 000 litru e-degvielas. Ražošanas jaudu tad divos posmos palielinās uz aptuveni 55 miljoniem litru līdz 2024. gadam un uz 550 miljoniem litru līdz 2026. gadam.

Čīles projekta uzņēmums "Highly Innovative Fuels" (HIF) jau ieguvis nepieciešamās vides atļaujas. "Siemens Energy" arī sācis sagatavošanās darbus nākamajam nozīmīgajam projekta komerciālajam posmam.

"Man ir prieks, ka uzrādām progresu šajā starptautiskajā, ūdeņraža ekonomikai nozīmīgajā projektā kopā ar spēcīgiem starptautiskiem partneriem no biznesa un politikas jomas," norāda "Siemens Energy" jaunā enerģētikas biznesa viceprezidents Armīns Šnetlers.

Pēc Šnetlera vārdiem, šādi kopīgi attīsta un realizē pasaulē pirmo integrēto un komerciāli liela mēroga rūpnīcu, lai ražotu sintētisko, klimatneitrālo degvielu. Čīles dienvidos īsteno vienu no enerģētikas nozares aizraujošākajiem projektiem nākotnei un virzībai pretī mobilitātes nozares dekarbonizācijai. Tas nozīmē, ka tiek veikts svarīgs un efektīvs ieguldījums, lai samazinātu CO2 izmešus satiksmes un transporta sektorā.

Sporta automobiļu ražotājs "Porsche" ir jaunā projekta idejas iniciators, un uzņēmums plāno izmantot e-degvielu savos ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotajos automobiļos.

""Porsche" dibināts ar celmlaužu garu. Tas mūs motivē, un mēs attīstāmies, balstoties uz inovācijām. Mēs arī sevi redzam kā celmlaužus attiecībā uz atjaunojamām degvielām, tāpēc vēlamies veicināt šo attīstību. Tas saskan ar mūsu vispārīgo ilgtspējas stratēģiju," uzsver "Porsche" valdes loceklis un atbildīgais par pētniecību un izstrādi Mihaels Šteiners.

Tas nozīmē, ka "Porsche" kopumā varētu kļūt pat CO2 izmešu ziņā neitrālu uzņēmumu jau 2030. gadā. No atjaunojamās enerģijas izstrādāta degviela var palīdzēt sasniegt šo mērķi. "Porsche" ikona, "911" sērijas modeļi, ir jo sevišķi piemēroti e-degvielas izmantošanai. Taču tāpat tādi ir arī iecienītie vēsturiskie automobiļi, jo aptuveni 70% no saražotajiem "Porsche" modeļiem mūsdienās joprojām sastopami uz ceļiem.

"Mūsu izmēģinājumi ar atjaunojamo degvielu norisinās ļoti veiksmīgi. E-degviela nodrošinās iespēju samazināt fosilos CO2 izmešus iekšdedzes dzinējos pat par 90%. Turklāt mēs izmantosim pirmo Čīles rūpnīcā saražoto degvielu mūsu "Porsche Mobil 1 Supercup" sacīkšu automobiļus jau no 2022. gada," atklāj Šteiners.

Čīle noteikusi sev ambiciozus mērķus nacionālās videi draudzīgās ūdeņraža stratēģijas ietvaros. Tā plāno līdz 2025. gadam sasniegt 5 gigavatu (GW) elektrolizatoru jaudu, to līdz 2030. gadam palielinot līdz 25 GW. Čīles mērķis - ražot pasaulē lētāko ūdeņradi un attīstīt valsti par vadošo videi draudzīgu ūdeņražu un tā atvasinājumu eksportētāju.

Projekts "Haru Oni" balstās uz ideāliem vides apstākļiem attiecībā uz vēja enerģiju Magelāna provincē, Čīles dienvidos, lai ražotu gandrīz CO2 neitrālu degvielu, izmantojot zemu izmaksu, videi draudzīgu vēja enerģiju. Pirmajā posmā elektrolizatori sadala ūdeni skābeklī un videi draudzīgā ūdeņradī, izmantojot vēja enerģiju. Tad no gaisa izfiltrē CO2 un apvieno ar videi draudzīgo ūdeņradi, lai radītu sintētisku metanolu, ko savukārt pārvērš par e-degvielu.

Projekta atklāšanas ceremonija kopīgi ar Čīles enerģētikas ministru Huanu Karlosu Jobē norisinājās 2021. gada 10. septembrī. Paredzēts, ka rūpnīca ražošanu sāks 2022. gada vidū. Kopā ar "Siemens Energy", "Porsche" un HIF, projektā "Haru Oni" piedalās arī "Enel", "ExxonMobil", "Gasco" un "ENAP".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!