Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI
Tas liekas nepiedienīgi, nepareizi. Tā ir zaimošana. Taču nē. Tiešām ar rolsroisu trasē? Tomēr, kā izrādās, jā. Ir dumpinieki, kas vēlas būt ne tikai dižāki, bet arī ātrāki. Tieši viņiem ir paredzēti "Black Badge" automobiļi.

Prezentācija notiek vecā industriālā Budapeštas rajonā, kur izbijušā noliktavā ierīkota mākslas telpa. Gaismas nav daudz, toties ir migla. Tas mazliet traucē labi saskatīt auto, taču lieliski piedien tā nosaukumam. "Ghost". Spoks. Turklāt melns. Gan krāsā, gan dvēselē.

Ievadvārdus saka "Rolls-Royce" Eiropas un Āzijas tirgus komunikāciju vadītājs Frenks Tīmans, kurš drīz vien vārdu dod inženierim Filam Harnetam. Viņš pats arī ir strādājis pie šī auto izveides. Izklausās, ka viņš saprot, ko runā. Iepriekš Fils ir strādājis par pirmās formulas inženieri. Drusciņ cita pasaule, taču tikpat augsts plaukts.

Viņš mums atgādina pašus "Rolls-Royce" pirmsākumus. Kā pragmatiskais Roiss satika dumpiniecisko Rolsu. Jau no sākuma Rolss gribēja mainīt ierastos noteikumus. Izgrūstīt auto pasaules normas un piedāvāt īpašākus risinājumus, kas pielāgoti katra saimnieka īpašām vēlmēm.

Šis senais Rolsa gars ir arī pamatojums "Black Badge" automobiļiem. Tās ir "Ghost" īpašās versijas, kas ļauj auto būt vēl izaicinošākam. Pat ekstāzes gara figūriņa ir melna, kas arī sākotnēji var šķist teju vai zaimošana.

Šeit gan neviens nesteidz lietot tādus vārdus kā sportiskums. Tas izklausītos pārāk banāli un īsti arī neattiektos uz šo dižo auto. Šeit vairāk piedien tādi apzīmējumi kā baudāma steidzamība, kontrolēts nemiers un nepiespiestas iespējamības. Visam arvien ir jānotiek eleganti, taču nedaudz steidzīgāk, nekā ierasts.

"Rolls-Royce" parasti izvairās runāt par tādām lietām kā specifikācija, zirgspēki un sekundes, tomēr šis auto ir izņēmums. Mēs uzzinām, ka tam arvien ir spējīgais 6,75 litru dzinējs, kuram tagad ir jau 600 zirgspēku jauda un 900 ņūtonmetru grieze. Praktiski tas nozīmē, ka minimālistiskais divarpus tonnu dižums spēj sasteigt simts kilometru ātrumu vien 4,7 sekundēs. Runājot par auto veiklību, kāds piemin vārdus "līdzvērtīgs Porsche Boxter", taču mēs to ignorējam, jo, nē, šeit nekas nav līdzvērtīgs. Šī ir pilnīgi cita pasaule. Īpaša, dižu dumpinieku pasaule.

Mēs cerējām, ka brauciens ar jauno auto būs mazliet interesantāks par vienkāršu Budapeštas priekšpilsētas satiksmi, taču piedāvātā realitāte mūs pārsteidza. Izrādās, mēs dosimies ceļā uz slaveno "Hungaroring" trasi.

Kā jau sākumā minēju, tas šķiet nepiedienīgi. Pat sešsimt zirgspēku, divarpus tonnu rolsroisam vieta nav trasē. Un taisnība vien ir. Taču pieredze, ko trase mums sniedza, ir ļoti vērtīga. Tā ļāva sajust šo auto tajos nepiespiestajos ekstrēmos, kas normālos apstākļos paliktu neizbaudīti. Pirmkārt jau sajust paātrinājumu. Nē, pirmkārt nostāties uz "Hungaroring" starta līnijas un sagaidīt iedegamies un nodziestam piecus sarkanos starta lukturus. Tas ir piedzīvojums pats par sevi. Un tad seko lidojums ar mākoni. Jaudas rezerves rādītājs, kas šeit aizvieto tahometru, nokrīt līdz nullei un auto ar pilnu atdevi steidz pretī nospraustajai bremzēšanas līnijai.

Paātrinājums ir spēcīgs. Jaudīgs? Dižs? Protams! Bet, pats galvenais – nepiespiests. Melnais Spoks mūs nes kā vilnis laivu. Nepiespiesti.

Tālāk instruktora pavadībā dodamies pa trases līkumiem, kur varam izbaudīt īpašo automobiļa piekari. Pat braucot pārāk ātri, pat pārāk straujos līkumos auto mūs turpina pārsteigt. Nekādas svārstības, nekāda nekontrolēta šūpošanās, nekāda izslīdēšana vai samešana. Spoks vienkārši slīd no līkuma uz līkumu un netraucē mūsu labsajūtu pat tad, kad braši dodamies pāri līkumu apmalēm. Ir dzirdama riteņu driblēšana, taču braukšanas baudu salonā tas nekādi neietekmē.

Mazais dižais piedzīvojums tiešām ļāva saprast, ar ko "Black Badge" atšķiras no "parastajiem" rolsroisiem. Tas ir ne tikai nebeidzams komforts un nepiespiestība, bet tas ļauj arī būt pārgalvīgākam un baudīt steidzamāku braucienu bez jelkādām satraukuma pazīmēm.

Bieži pēc braucieniem trasē es apskatu savu viedpulksteni – kāds ir mans pulss. Parasti tas ir būtiski paaugstināts. Šoreiz? Protams, loģiski, tas arī ir paaugstināts! Šī tomēr ir hungaroringa, tas tomēr ir rolsroiss! Lai cik bezgalīgi komfortabls auto, piedzīvojums ir aizraujošs.

Apmēram ceturtā daļa "Ghost" pircēju izvēlas tieši "Black Badge" modeli. Tātad ceturtā daļa šo dižo cilvēku ir diži dumpinieki. Viņi vēlas savus dzīves sasniegumus ne tikai baudīt, bet baudīt nepiespiestā steigā.

Frenks vienmēr ir izvairīgs, ja kāds uzdod mazliet nepiedienīgo jautājumu par cenām. To ir arī grūti atbildēt. Katrs auto, katrs eksemplārs ir mazliet citādāks un katrs mazākais sīkums – krāsojums, piemēram – var šī auto cenu mainīt "parasta auto" cenas apjomā. Bet ja nu tomēr ļoti gribas pie "Black Badge" pielikt kādu cipariņu – domājiet par apmēram pusmiljonu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!