Foto: Publicitātes foto

Iegādājoties automašīnu līzingā, iedzīvotāji biežāk izvēlas iegādāties mazlietotus, savukārt juridiskās personas – jaunus auto. Turklāt auto tirgū cenas aug, – salīdzinot ar 2021. gada pirmo ceturksni, vidējā auto līzingā izsniegtā summa pieaugusi par aptuveni 10%, liecina "Citadele Leasing" no jauna izsniegto auto līzingu statistika šī gada pirmajos trīs mēnešos.

Iegādājoties auto līzingā, juridiskās personas visbiežāk tam iztērē aptuveni 32 000 eiro, pietiekami bieži iegādājoties automašīnu, kas mēdz būt līdz divus gadus veca.

Izvēloties jaunu auto, privātpersonas tam atvēl vidēji 23 000 eiro, savukārt mazlietota auto iegādei – 16 000 eiro.

Salīdzinot ar tirgus aktivitāti 2021. gada pirmajos trīs mēnešos, vidēji izsniegtā auto līzinga summa privātpersonām pieaugusi par 8%, savukārt juridiskajām personām – 10,8%.

"Pieaugot degvielas cenām, iedzīvotāji arvien lielāku vērību pievērš ekspluatācijas izmaksām, – cik auto ir ekonomisks, kādi ir uz citi auto uzturēšanas izdevumi. Jāatceras, ka auto uzturēšanas objektīvo cenu veido arī apdrošināšana, nodokļi, potenciālie remontdarbi un citi izdevumi, piemēram, ziemas riepu iegāde," teic "Citadele Leasing" valdes priekšsēdētājs Ģirts Glāzers.

"Pirmajā ceturksnī esam finansējuši par 33% vairāk elektroauto iegādi kā tādā pat periodā pirms gada, taču krietni lielāku interesi sagaidām no maija mēneša, kad tiek plānots izmaksāt valsts atbalstu elektroauto iegādē," norāda Glāzers.

Atšķirībā no pērnā gada, kad iedzīvotāju vidū iecienītākā jauna auto marka bijusi "Volkswagen" (VW), 2022. gada pirmajos trīs mēnešos visbiežāk privātpersonas iegādājušas "Toyota" un "Škodas" automašīnas, kam seko VW, "Nissan", "Hyundai", "Opel", "Dacia", "Kia", BMW, "Cupra", "Renault" un "Subaru".

Arī juridiskām personām jauna auto iegādē visbiežāk izvēle kritusi par labu "Toyota" markas auto, kamēr populārāko zīmolu četrinieku noslēdz VW, "Škoda" un "Renault", aiz kurām tālāk seko BMW, "Opel", "Nissan", "Hyundai", "Kia" un "Ford" automašīnas.

Lietoto auto segmentā iedzīvotāji 2022. gada pirmajos trīs mēnešos devuši priekšroku mazlietotiem BMW, kā arī VW, "Toyota", "Volvo", "Audi", "Škoda", "Nissan", "Mercedes-Benz", "Opel" un "Hyundai" automobiļiem.

Izvēloties mazlietotus auto, juridiskās personas iecienījušas VW, aiz kura seko "Toyota", BMW, "Audi", "Mercedes-Benz", "Volvo", "Citroen", "Škoda", "Renault" un "Peugeot" markas automašīnas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!